به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل  از روابط عمومی بیمه سلامت استان اصفهان، محمدحسین صفاری  گفت: طبق اساسنامه این صندوق، سازمان بیمه سلامت ایران اقدام به پوشش مازاد هزینه‌ دارو و خدمات بیماران خاص و صعب‌العلاج می کند و امیدواریم مجلس شورای اسلامی برای سال آینده توجه ویژه ای به اعتبارات این صندوق داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه۱۰۷ بیماری مشمول حمایت این صندوق هستند، اظهار‌کرد: برای برخورداری از مزایای ترتیب داده شده در اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، این بیماران اعم از بیمه شدگان سایر سازمان‌های بیمه‌گر یا افراد فاقد پوشش بیمه پایه، می‌توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به آدرسbimehsalamatiranian.ir ثبت نام کنند.

به گفته وی، در صورتی که اطلاعات متقاضی در بانک سامانه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج وزارت بهداشت(RDA) وجود داشته باشد، پس از تکمیل مراحل ثبت نام، انتساب مربوطه به شکل خودکار در سامانه شهروندی بیمه سلامت انجام خواهد شد و در صورتی که عنوان بیماری فرد در بانک سامانه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج وزارت بهداشت(RDA) موجود نباشد، پس از ثبت نام فرد، پیامکی مبنی بر ثبت درخواست وی به شماره موبایل ثبت شده ارسال می‌شود. وی افزود: در صورتی که امکان ورود به سامانه شهروندی برای فرد به هر دلیل مهیا نباشد، امکان اقدام از طریق ادارات کل بیمه سلامت استانی نیز میسر است.

صفاری با اشاره به اینکه ثبت نام از طریق ورود به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی به آدرس bimehsalamatiranian.ir انجام می‌شود، اضافه کرد: افرادی که اطلاعات آنها از قبل در سامانه وجود دارد می‌توانند با درج کُد ملی فرد بیمار و شماره موبایل ثبت شده، نسبت به ثبت درخواست حمایت بیماری خاص و صعب العلاج از منوهای سمت راست در سامانه اقدام کنند.

وی گفت: متقاضیانی که اطلاعات آنها در سامانه سازمان بیمه سلامت ایران ثبت نشده است(از جمله بیمه‌شدگان سایر سازمان‌های بیمه‌گر پایه)، چنانچه بیمار خاص و صعب‌العلاج بالای ۱۸ سال سن داشته باشند، می‌توانند با ثبت کد ملی و شماره همراه خود بیمار، به سامانه خدمات غیرحضوری وارد و اقدام به ثبت بیماری خاص و صعب‌العلاج از منوهای سمت راست در سامانه کنند.

وی گفت: از ابتدای شروع بکار صندوق تاکنون بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان از سهم سازمان و صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای بیماران خاص و صعب العلاج در استان هزینه شده که بیشترین هزینه مربوط به گروه بیماری‌های سرطانی است و بخش عمده پرداختی‌ها در حوزه داروست.