پروژه‌های دهه فجر  ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار

اولویت زیرساخت‌های اساسی است

رسول سواری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با تأکید بر افتتاح پروژه‌های دهه فجر بیان می‌کند : در ۱۶ شهرستان این پروژه‌ها افتتاح می‌شود که شامل آب‌رسانی، تأسیسات برق و گاز، تصفیه‌خانه فاضلاب، ساختمان‌های اداری و نگهبانی و محوطه‌سازی شهرک‌های صنعتی می‌شود.

وی می‌گوید :اولویت اصلی ما در شهرک‌های صنعتی زیرساخت‌های اساسی است در هر شهرک صنعتی نیاز اساسی وجود داشته تعریف پروژه کرده‌ایم.

این مسوول تصریح می‌کند : در استان اصفهان ۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب داریم که از این تعداد، ۷۶ شهرک و ناحیه به بهره‌برداری رسیده و زمین واگذارشده است.

وی اظهار می‌کند :مساحت کل شهرک‌های صنعتی استان بیش از ۱۲ هزار هکتار است که از این مقدار، حدود ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین خالص صنعتی قابلیت واگذاری را دارد.

و می‌افزاید :از مجموع زمین‌های خالص صنعتی حدود ۶ هزار ۳۹۲ هکتار به حدود ۱۲ هزار متقاضی سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی واگذارشده که از این تعداد، حدود ۷ هزار ۷۵ واحد آن به بهره‌برداری رسیده و تولید اتفاق افتاده است.

به گفته این مسوول تاکنون ،۱۵۰  هزار اشتغال در ۷۶ شهرک و نواحی صنعتی استان اصفهان ایجادشده است.

استقرار ۱۶۵ واحد دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استان

در ادامه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی می‌گوید :در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، در سال جاری ۴۰ شرکت که مستعد شناسایی بوده و تأییدیه دانش‌بنیانی برای ۳۹ شرکت اخذشده است .

وی اظهار می‌کند  : استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی سبب ارتباط عملی بخش صنعت با دانشگاه می‌شود و در حال حاضر ۱۶۵ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استان مستقرشده‌اند‎.

‎این مسوول  بابیان این‌که امسال این شرکت ۴۲۰ قطعه زمین برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی اختصاص داده است می‌گوید :تاکنون درخواست واگذاری ۴۲ قطعه زمین به تصویب هیات مدیره شرکت رسیده است .

وی خاطرنشان می‌کند :تسهیلاتی برای خرید و واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی فراهم‌شده است، به‌نحوی‌که آن‌ها ۱۰ درصد قیمت زمین را به‌صورت نقد و پس از تنفس ۶ ماهه بقیه مبلغ را طی ۴۲ ماه پرداخت می‌کنند و برای برخی شرکت‌های دانش‌بنیان که توان خرید زمین و ساخت ندارد.

و یادآور می‌شود : ۳۰ کارگاه در شهرک‌های صنعتی در حال ساخت است که تا تابستان سال آینده تکمیل و به‌صورت استیجاری به آن‌ها واگذار می‌شود. ‌

وی تصریح می‌کند : رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های کوچک و متوسط در استان اصفهان، برگزار شد که ۲۱ استان در این رویداد شرکت داشتند و ۱۵۶ نیاز فناورانه در این رویداد ارائه و در این راستا ۴۰ تفاهم‌نامه منعقد شد.

ایجاد شرایط ایده‌آل در کشور

در ادامه معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان نیز با اشاره به  افتتاح ۴۴ پروژه عمرانی و زیرساختی در شهرک‌های صنعتی  بیان می‌کند : این رویداد در ۱۶ شهرستان در ۱۶ بهمن‌ماه در یک برنامه جمعی با حضور مسوولان کشور و استان خواهد بود که به‌صورت آنلاین به بهره‌برداری خواهند رسید. همچنین در این ایام هر پنجشنبه از واحدهای صنعتی بازید خواهیم داشت.

علیرضا وحدت پور می‌گوید : شرکت شهرک‌های صنعتی بیشتر به ایجاد زیرساخت‌ها شناخته‌شده و شرایط ایده‌آل را در کشور ایجاد کرده است. و می‌افزاید :دستاورد ما این بوده که از حضور واحدهای صنعتی در شهر جلوگیری کردیم، درحالی‌که همه شهرها واحدهای صنعتی‌شان در یک مجموعه متمرکز نیستند.

امسال از ۱۹۵ واحد حمایت شد

همچنین جمشید انصاری، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان  اظهار می‌کند :ضمانت‌نامه‌ای برای واحدهای صنعتی تا سقف ۵ میلیارد تومان صادر می‌کنیم که راحت‌تر از راحت از بانک‌ها قابل دریافت است.

وی ادامه می‌دهد :علاوه بر آنکه امسال از ۱۹۵ واحد حمایت شد تا در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی حضور پیدا کنند. این حمایت‌ها اغلب حمایت‌های مالی و کمک‌های بلاعوض بوده که  ۵۰ درصد هزینه‌های غرفه و ایاب ذهاب آن‌ها در نمایشگاه‌ها پرداخت خواهد شد. در نمایشگاه‌های داخلی تا سقف ۳۰ میلیون و نمایشگاه‌های خارجی تا سقف ۱۵۰ میلیون واحدها  حمایت می‌شوند.

وی بیان می‌کند :واحدهای صادرات محور شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان امسال بیش از ۱۰۱ میلیون دلار صادرات داشتند. ضمن آنکه با تعاملات انجام‌گرفته در سال جاری ، ۲۲ مدیر را جهت شرکت در یک دوره یک‌ماهه تولیدی به آلمان فرستادیم.