وی افزود: از اول آبان‌ماه طبق قانون، راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان به‌تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی ابلاغ ‌شده است و خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه در این زمینه هم پیشگام بوده و به‌طور مشخص در یک سال اخیر با اداره امور مالیاتی استان همکاری‌های خوبی داشته است. ازاین‌رو امروز به فولاد مبارکه آمدیم تا از نزدیک با روند فعالیت‌ها و اقدامات این شرکت در این خصوص آشنا شویم.

وی ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت فرایند کار در فولاد مبارکه، اظهار‌کرد: امروز مشاهده کردیم که این شرکت با جدیت هرچه‌تمام‌تر به دنبال اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی است و بنا به گواه مستندات و آمار موجود در این شرکت، بالغ‌بر ۱۴ هزار فاکتور و در حجم ریالی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در بستر سامانه صادر گردیده و مشکلات جزئی این فرایند نیز با همراهی سازمان امور مالیاتی حل شده است.

وی تصریح کرد: باید از مجموعه مدیریت فولاد مبارکه به‌دلیل این همراهی و همکاری در اجرای قانون تشکر کنیم. امیدواریم شرکت‌های طرف قرارداد فولاد مبارکه هم به‌صورت داوطلبانه به کارپوشه‌های خود مراجعه و فاکتورهای فروش مربوطه را تأیید کنند و از مزیت‌های سامانه مؤدیان فروشگاهی استفاده کنند. به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان مشتریان زیادی که با فولاد مبارکه کار می‌کنند نیز می‌توانند همانند فولاد مبارکه شفافیت را در برنامه‌های کاری خود لحاظ کنند و این امور به همان نسبت که به شرکت فولاد مبارکه اعتماد دارد، به شرکت‌های طرف قرارداد این شرکت هم اعتماد خواهد کرد و این شرکت‌ها هم بالطبع با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار‌کرد: در بازدید امروز با پروژه‌های اجراشده در فولاد مبارکه در زمینه کاهش مصرف آب و تولید انواع محصولات تخت آشنا شدیم. درواقع فولاد مبارکه در شرایطی که کشور با کمبود آب مواجه است با سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه توانسته از منابع آبی موجود و پساب‌های شهری تصفیه‌شده در مسیر تولید بهترین بهره‌وری را داشته باشد.

مزیکی اضافه کرد: در بازدید امروز مشاهده کردیم علاوه‌بر محصولات فولاد مبارکه که بسیاری از کارخانه‌های کشور از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند، این شرکت در ادامه اجرای طرح‌های توسعه خود، پروژه احداث نیروگاه با راندمان بالا را در دست اجرا دارد که بر تأمین پایدار برق صنعت و کاهش بار شبکه برق سرا سری تأثیرگذار است و در جای خود شایسته قدردانی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در بخش پایانی سخنان خود ابراز امیدواری کرد مدیریت و کارکنان این شرکت با تلاش جمعی خود همچنان در تولید و تأمین نیاز بازار کشور به ورق‌های فولادی تخت و استفاده بهینه از منابع موفق باشند.

بارگذاری صورتحساب‌های فروش الکترونیکی محصولات شرکت با رویکرد اجرای قانون و شفافیت

مهدی کویتی معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه نیز در همین زمینه تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی کشور و بزرگ‌ترین مؤدی مالیاتی استان اصفهان، در ایفای نقش محوری خود به‌عنوان پیشران اقتصادی کشور، با اجرای سیاست‌های تخصصی اقتصادی، در مسیر ایجاد شفافیت مالی و اقتصادی گام برداشته و همواره در اجرای قوانین و پیاده‌سازی نظام‌های نوین اقتصادی کشور به شکل خودجوش پیش‌قدم بوده است. وی با بیان اینکه یکی از این نظام‌های جدید اقتصادی که اخیراً توسط سازمان امور مالیاتی کشور راه‌اندازی و جهت اجرا از ابتدای آبان ماه سال جاری برای شرکت‌های بورسی لازم‌الاجرا اعلام گردیده، سامانه مؤدیان مالیاتی و پایانه فروشگاهی است گفت: قانون مزبور کلیه اشخاص را مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی و صدور صورتحساب الکترونیکی برای فروش محصولات خود نموده است.

کویتی ادامه داد: در همین راستا و با رویکرد شفاف‌سازی هرچه بیشتر و اجرای قانون، با تدابیر ویژه اتخاذشده در معاونت اقتصادی و مالی و تعیین کارگروهی متشکل از مدیریت‌های امور نهادها و ذینفعان مالی و حسابداری عمومی و IT از ماه‌ها قبل، بسترها و مقدمات اجرای این سیستم در فولاد مبارکه ایجاد شد و به همت متخصصان و کارشناسان شرکت توانستیم از ابتدای آبان‌ تا بیستم آذرماه، تعداد ۱۴۱۶۱ صورتحساب فروش الکترونیکی محصولات شرکت را به ارزش بالغ‌بر ۱۵.۵۰۰ میلیارد تومان صادر و در سامانه پایانه فروشگاهی بارگذاری کنیم.