ایسنا: رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: صدور مجوزها و تسهیل صدور آنها توسط ارگان‌های ذی‌ربط از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا ایجاد شهرک‌های صنفی - صنعتی توسط این اتاق و اتحادیه‌های مرتبط سال‌های متمادی است که در دست اقدام است که به دلیل بخشی‌نگری ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط در صدور مجوزها و اخذ مجوزهای متعدد تاکنون در این زمینه به نتیجه‌ای دست نیافته‌ایم. هادی مخملی درباره ایجاد شهرک‌های صنفی در مشهد و میزان اشتغال‌زایی واحدهای صنفی اظهار کرد: در شهرک‌های صنفی - صنعتی در بحث مکان‌یابی و لکه‌گذاری‌ها پیشنهادهایی از سوی اتاق اصناف به ارگان‌های ذی‌ربط ارائه شده است که در قالب شهرک‌های در دست برنامه‌ریزی و مکان‌یابی قرار می‌گیرد، از این تعداد می‌توان به شهرک‌های کیف و کفش، پوشاک، طلا و جواهر، برق، پتوفروشان، کالای خواب و... اشاره کرد.

وی افزود: صدور مجوزها و تسهیل صدور آنها توسط ارگان‌های ذی‌ربط از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا ایجاد شهرک‌های صنفی - صنعتی توسط این اتاق و اتحادیه‌های مرتبط سال‌های متمادی است که در دست اقدام است که به دلیل بخشی‌نگری ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط در صدور مجوزها و اخذ مجوزهای متعدد تاکنون در این زمینه به نتیجه‌ای دست نیافته‌ایم. این امر نیازمند توجه جدی از طریق دستگاه‌های استانی و ملی است.

رئیس اتاق اصناف مشهد درباره تعداد پروانه کسب صادر شده طی ۸ ماه ابتدای سال‌جاری و میزان اشتغال‌زایی در این مدت توسط واحدهای صنفی در مشهد بیان کرد: تعداد کل واحدهای صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان مشهد ۱۰۵‌هزار و ۱۴۰ مورد بوده است که طی سال‌جاری با ۳‌درصد افرایش صدور پروانه کسب نسبت به سال ۱۴۰۰ مواجه بوده‌ایم.

همچنین به طور کلی تا پایان آبان ماه ۸۳‌درصد پروانه کسب صادر شده، ۱۶‌درصد منقضی و یک‌درصد غیرفعال در نماگر آماری قابل مشاهده است.