برگزاری ۹ سمینار آموزشیِ کشاورزی در هفته پژوهش

محسن دادار در خصوص برنامه‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ۳ روز در ۳ محور و در قالب ۹ سخنرانی علمی و کاربردی، محققان و پژوهشگرانِ مرکز، آخرین یافته‌های علمی خود را به‌صورت حضوری و برخط برای استفاده عموم به ویژه کشاورزان، گلخانه‌داران، دامداران، پژوهشگران و دانشجویان ارائه می‌کنند.

وی افزود: سخنرانی‌های در نظر گرفته شده در ۳ محور زراعی، باغی و علوم دامی از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح روزهای چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم آذرماه در محل سالن شهید برکت مرکز تحقیقات برگزار می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در خصوص اختتامیه هفته پژوهش، افزود: اختتامیه برنامه‌های مذکور صبح امروز، شنبه، ۱۲ آذرماه، همزمان با روز جهانی خاک و به میزبانی اتاق بازرگانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

دادار اظهار امیدواری کرد: برنامه‌های طراحی شده بتواند ضمن تبیین فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی مرکز، گام مؤثری برای اعتلای کیفیت فعالیت‌های کشاورزی در کشور بردارد.

وی ادامه داد: گردهمایی علمی با محوریت الگوی کشت استان اصفهان در دو بخش سخنرانی و پنل پرسش و پاسخ و با حضور ۹ نفر از محققان و پژوهشگران این حوزه در روز دوشنبه ۱۴ آذرماه از ساعت ۹ الی ۱۲ صبح در محل سالن شهید برکت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان برگزار می‌شود.

دادار افزود: در اولین روز از برنامه‌های هفته پژوهش سالن شهید برکت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان میزبان سخنرانانی است که آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خود را در خصوص الگوی کشت استان اصفهان در قالب سخنرانی ارائه می کنند. اولین سخنرانی توسط دکتر امیرهوشنگ جلالی با عنوان «اصلاح الگوی کشت: بیان موضوع و ضرورت پیش رو» از ساعت ۹ تا ۹:۳۰ است. سخنران دوم دکتر حمیدرضا سالمی عنوان «اصلاح الگوی کشت با رویکرد ارتقاء بهره وری آب» را از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰ ارائه خواهد کرد. آخرین بخش سخنرانی ها با اجرای مهندس خاکپور و عنوان «الزامات اجرایی الگوی کشت: محدودیت ها و تنگناهای پیش‌رو» از ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۰:۴۵ برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در خصوص بخش دوم برنامه ها گفت: در دومین بخش برنامه‌ها پنل پرسش و پاسخ با محوریت الگوی کشت استان اصفهان و با حضور محققان و پژوهشگرانی مانند دکتر سالمی، دکتر تومانیان، دکتر جلالی، دکتر قیومی، مهندس رستمی و دکتر سلیمان پور از ساعت ۱۰:۴۵ تا ۱۱:۳۰ برگزار می‌شود.