وی با بیان‌اینکه کاهش حوادث رانندگی در جاده‌ها نیازمند آموزش همگانی است، افزود: به منظور تحقق این هدف برنامه‌های مختلفی نظیر آموزش رانندگان، موتورسواران، ایمن سازی تردد عابران پیاده و سرنشینان وسایط نقلیه توسط این اداره به اجرا درآمده است. وی اضافه کرد: خانواده‌های قربانیان تصادفات رانندگی پس از این حوادث دچار مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روحی فراوان می شوند و نیازمند حمایت هستند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان از اجرای برنامه‌های ویژه برای کاربران آسیب‌پذیر جاده‌های استان خبر داد و افزود: موتورسواران، عابران پیاده، کشاورزان، مردم ساکن روستاها یا شهرک‌های نزدیک به جاده‌ها، جامعه هدف اجرای طرح‌های فرهنگی این اداره کل هستند. وی خاطرنشان کرد: دستور کار ویژه برگزاری کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان و مسائلی که به ارتقا ایمنی راه‌ها کمک می کند بطور ویژه برای این روز خاص برنامه‌ریزی شده است.

دادخواه بیان کرد: ا ستقرار عوامل راهداری و اجرای مانور و گشت‌های راهداری در استان بصورت ویژه در این روز انجام می‌شود و در طول سال هم اقدامات خاصی از جمله آموزش کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها و دانش‌آموزان و اقداماتی در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها و عملیات نصب حفاظ و گارد و خط کشی و ایمن سازی و آرام سازی و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها نیز در شُرف تکوین است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های امدادی در جاده‌ها و پشتیبانی خوب مسوولان بویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهد کاهش چشمگیر حوادث رانندگی و تلفات جاده ای در خطوط استان باشیم. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با بیان اینکه با ارتقای ایمنی راه‌ها، ترافیک روان و تردد ایمن در جاده‌ها خواهیم داشت، افزود: همه ما وظیفه داریم تا آموزش‌های ویژه‌ای را با کمک رسانه‌ها در مدارس برای دانش آموزان برگزار کنیم و دستگاه‌های امداد جاده‌ای نیز در این زمینه وظیفه مُضاعفی بر عهده دارند. وی گفت: ۲۹۶ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۲۱۵ تردد انواع خودرو از ابتدای سال تاکنون توسط سامانه‌های تردد شمار بَرخط(آنلاین) در جاده‌های اصلی استان اصفهان ثبت و تعداد این ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته‌ است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان ادامه داد: با توجه به کنترل بیماری کرونا در کشور، تردد خودروها و سفرهای جاده‌ای هم افزایش پیدا کرده اما در مجموع میزان ترددها در استان اصفهان رو به رشد است.