مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خبر از افتتاح خط اضطراری طرح سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان تا اوایل سال آینده داد و افزود:  تونل ۲۷ کیلومتری این سامانه به اتمام رسیده است، اما خط انتقال آب آن در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود خط اضطراری طرح سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان بزرگ با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان، اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مسعود میرمحمد صادقی با بیان اینکه بهره‌برداری از این خط اضطراری حدود ۲/ ۳ متر مکعب بر ثانیه از کمبود آب شرب استان را جبران می‌کند، گفت: استان اصفهان حدود ۴ تا ۵ متر مکعب بر ثانیه کمبود آب دارد، با اجرای طرح سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان بزرگ مشکل آب شرب اصفهان برای چند سال حل می‌شود.

میرمحمد صادقی با اشاره به طرح استراتژیک سد و تونل سوم کوهرنگ، خاطرنشان کرد: تونل سوم کوهرنگ با طول حدود ۲۳ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و سد آن با حجم ۳۸۵ میلیون متر مکعب و ارتفاع ۱۴۰ متر، در سرچشمه رودخانه زاینده‌رود در حال احداث است که تا کنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه طرح ساماندهی رودخانه‌ زاینده‌رود از دیگر طرح‌های در دست اجرای شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است، افزود: با همکاری صنف کشاورزان بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر جاده در دو طرف رودخانه زاینده‌رود برای دسترسی و کنترل حریم بستر آن احداث شده است.

وی با اشاره به انسداد بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز خاطرنشان کرد: با اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی اصلاح و تعدیل پروانه ۱۵ هزار حلقه چاه مجاز در استان انجام و حدود یک‌هزار و ۸۰۰ کنتور هوشمند نیز روی چاه‌ها نصب شد، ۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه و تجهیزات غیرمجاز حفاری نیز تاکنون توقیف شده است.