مدیر محصولات پوشش‌دار فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر در تشریح کاربرد ورق قلع‌اندود گفت: این محصولات که در تولید انواع قوطی فلزی کاربرد دارند در ۴ گرید مختلف در فولاد مبارکه تولید شده و جزو محصولات خاص شرکت است.

به گفته محسن زارع، زنجیره تولید ورق قلع‌اندود جزو حساس‌ترین و طولانی‌ترین زنجیره‌های تولید محصول در صنعت فولاد و به‌طور مشخص در فولاد مبارکه است و این شرکت تنها کارخانه تولیدی در کشور است که زنجیره کامل تولید این محصول شامل خطوط اسیدشویی، نورد دوقفسه‌ای، شست‌وشوی الکترولیتی، آنیل، تمپرمیل، خط قلع‌اندود و خطوط برش قلع‌اندود و واحد بسته‌بندی و حمل را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اهمیت تولید این محصول در فولاد مبارکه افزود: با توجه به نیاز کشور به این ورق و در راستای افزایش تولید محصولات خاص و با ارزش‌افزوده بالا و در پاسخ به نیاز صنایع بسته‌بندی و فلزی کشور، افزایش کمی و کیفی تولید این محصول در ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه همواره در اولویت بوده است.

در همین زمینه، مصطفی ناجی، رئیس خط قلع‌اندود گفت: افزایش کیفیت مستلزم هماهنگی و اقدامات هماهنگ در برنامه‌ریزی و کنترل تولید و تعمیرات، کنترل کیفیت و بهبودهای فرایندی در کل زنجیره است.

بر همین اساس با انجام اقدامات متعدد بهبود در خطوط زنجیره تولید قلع‌اندود طی سال‌های اخیر، شاهد رشد مستمر و مداوم در کیفیت و کمیت این محصول بودیم و تحقق رکوردهای کمّی ماهانه و رکورد تولید سالانه محصول قلع‌اندود گواه این موضوع است.

محمدرضا نصر اصفهانی رئیس کنترل کیفی نورد سرد نیز اظهار‌کرد: با عنایت به نقش کیفیت در همه زمینه‌ها، مخصوصا در زمینه تولید محصولات ویژه، تحقق رکوردهای کیفی تولید محصول قلع‌اندود و دست‌یابی به عدد بی‌سابقه ۹۰.۶۸ درصد در تولید شیت و کلاف در شهریورماه و تحقق رکورد کیفیت ۸۹.۹۵ درصد در تولید شیت قلع‌اندود در مهرماه گواه تلاش همگی همکاران در ناحیه نورد سرد، خدمات فنی و پشتیبانی، کنترل کیفی و برنامه‌ریزی و کنترل تولید (PPC) است.