با تجمع‌کنندگان نباید مانند مجرمان برخورد شود

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که از اعتراضات مردم برای به زیر سوال بردن اصل نظام استفاده کند، گفت: اگر قانونی مشخص برای انجام اعتراضات تصویب شود، شاهد چنین برخوردهایی هم نخواهیم بود. باید توجه داشت انجام گفت‌وگو و بیان درست اعتراضات، موجبات رشد را فراهم می‌کند. جواد رضویان راد در ادامه گفت: هرچند به برگزاری تجمعات سالم در قانون اساسی اشاره شده، اما نیاز است قوانینی برای چگونگی انجام و سازماندهی آنها تدوین شود. رضویان راد درباره لزوم توجه به خواسته‌های به حق مردم، اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور هم در مصاحبه تلویزیونی هفته گذشته خود، به‌ لزوم توجه به اعتراضات مردم اشاره و تاکید کرد باید فرصت بیان مطالبات را برای کسانی که قصد انجام اعتراضات مسالمت‌آمیز دارند، فراهم کرد. این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه تا الآن هم در مواردی شاهد برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز مردمی بوده‌ایم، افزود: به عنوان مثال می‌توان به تجمعات معلمان، کارگران و جانبازان در جلوی مجلس اشاره کرد. بنابراین این فرصت تا الآن هم وجود داشته است، اما اکنون این انتظار می‌رود که بسترهای لازم برای انجام تجمعات بدون خشونت در سطح کلان‌تر هم فراهم شود.

رضویان راد با اشاره به اینکه برگزاری تجمعات بدون خشونت در اصل ۲۷ قانون اساسی هم مجاز شمرده شده است، ادامه داد: اما هنوز زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن خیلی از اصول قانون اساسی فراهم نیست‌. به عنوان مثال در قانون اساسی به تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا هم اشاره شده است، اما در نهایت حدود ۲۰ سال پس از پیروزی انقلاب این قانون اجرایی شد.

عضو هیات‌رئیسه خانه احزاب خراسان رضوی با بیان اینکه بخش عمده فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری تجمعات به عهده مجلس است، اضافه کرد: مجلس باید آیین‌نامه مربوطه را تدوین کند. هرچند به برگزاری تجمعات سالم در قانون اساسی اشاره شده، اما نیاز است قوانینی برای چگونگی انجام و سازماندهی آنها تدوین شود.