بهره برداری از ۵ دستگاه پایش ترکیبات آلی فرار در پالایشگاه اصفهان

این ۵ دستگاه پایش برای نخستین بار در شرکت های پالایشی کشور و اولین بار در صنعت استان به بهره برداری رسید تا تمامی گازهای خروجی پالایشگاه اصفهان به صورت برخط و شبانه روزی پایش شود.

معاون رئیس جمهوری در این مراسم با عنوان این مطلب که پالایشگاه اصفهان دارای تکنولوژی بالایی است، اظهار داشت: این شرایط می طلبد که شرکت از تکنولوژی بالای زیست محیطی نیز برخوردار باشد.

علی سلاجقه درباره این طرح گفت: این سامانه با هدف شفاف سازی و راستی آزمایی فعالیت می کند و اطلاعات آن به‌صورت برخط توسط اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان رصد می شود تا خیال مردم آسوده باشد.

وی ادامه داد: از ۵ دستگاه آنلایزر،  چهار دستگاه آن در محدوده پالایشگاه و یک دستگاه نیز در خارج پالایشگاه قرار دارد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان نیز طی سخنانی از نصب ۵ دستگاه آنالایزر با قابلیت پایش و اندازه گیری تمامی پارامترهای مورد نظر سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر روی کلیه دودکش های خروجی واحدهای بنزین سازی و همچنین نصب و بهره برداری از ۱۲ آنالایزر بر روی سایر دودکش های واحدهای عملیاتی با هدف پایش و کنترل گازهای خروجی دودکش ها خبرداد.

محسن قدیری افزود: تا کنون یک دستگاه آنالایزر با قابلیت پایش و اندازه گیری تمامی پارامتر های مؤثر در آلایندگی پساب بهداشتی پالایشگاه نصب شده و علاوه بر آن خرید و نصب ۹  آنالایزر برای تکمیل سامانه سنجش برخط گازهای خروجی از دودکش کوره ها و خرید و نصب دستگاه پایش کیفی هوا نیز در حال پیگیری است.