او گفت: خط‌نورد گرم فولاد مبارکه دارای ۴ کوره پیش گرم است که با سوخت گاز طبیعی کار می‌کنند. وظیفه این کوره‌ها رساندن دمای تختال به دمای ۱۲۵۰ تا ۱۲۸۰ درجه سانتی‌گراد است. تختال‌ها در کوره‌های پیش گرم، روی بیم‌های ثابت و متحرک قرار می‌گیرند. با هر بار حرکت روبه‌جلو بیم‌های متحرک کوره، که اصطلاحا به آن‌یک پاس گفته می‌شود، بیم‌های متحرک، تختال را یک گام بر روی بیم‌های ثابت جابه‌جا و به سمت خروجی کوره هدایت می‌کنند.

وی در  خصوص چرایی بازسازی و بهینه‌سازی این کوره گفت: دمای تختال در نقاطی که با بیم‌های ثابت در تماس است دچار افت حرارتی می‌شود که تأثیر نامطلوبی بر کیفیت ورق نوردشده دارد. با تغییر ساختار بیم‌های کوره می‌توان دمای تختال خروجی را یکنواخت و همگن کرد و درنتیجه عیوب ایجادشده در کلاف تولیدی که ناشی از ناهمگنی دمایی تختال است کاهش پیدا می‌کند و علاوه بر تولید محصول باکیفیت‌تر، میزان آسیب به تجهیزات خط‌نورد گرم نیز کاهش می‌یابد. همچنین راندمان حرارتی کوره‌های موجود مطلوب نبوده و می‌توان با تغییراتی در طول کوره و مبدل‌های حرارتی نصب‌شده در اگزوزهای خروجی، مصرف گاز را کاهش داد و فرایندهای زیست‌محیطی را بهینه‌سازی کرد.

مولایی در مورد  هدف و دستاوردهای اجرای این پروژه گفت: با توجه به موارد فوق پروژه بازسازی کوره‌های شماره ۳ و ۴ نورد گرم با اهداف افزایش تولید، افزایش کیفیت محصول، کاهش مصرف گاز و بهینه‌سازی‌های فرایندهای زیست‌محیطی و انجام تعمیرات اساسی و تعویض سازه کف کوره، در قالب فراخوان مناقصه با حضور شرکت‌های توانمند داخلی انجام شد. این کار باعث جلوگیری از دوباره‌کاری و هم‌پوشانی زمان اجرای فعالیت‌های فوق شد.

او در مورد فعالیت‌های اصلی این پروژه گفت:  در راستای اجرای پروژه و دست‌یابی به مزایای فوق، فعالیت‌های مهندسی و طراحی پروژه مطابق برنامه زمانی شروع گردید و به‌موازات انجام فعالیت‌های مهندسی و تهیه نقشه‌های اجرایی، فرایند تأمین و ساخت تجهیزات انجام شد.