احمد زمانیان یزدی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به کاهش تردد کامیون‌های ایرانی در مرز دوغارون و کاهش آمار صادرات و ترانزیت با افغانستان اظهار کرد: بعد از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، تاجران این کشور به دلیل نامشخص بودن وضعیت تجارت در افغانستان و معضلات مالی و بانکی، فعالیت‌های تجاری خود را محدود کرده و کاهش دادند. در پی این اتفاق تردد ناوگان‌ها نیز در مرزهای افغانستان از جمله دوغارون کاهش پیدا کرد.

وی افزود: البته در حال حاضر فعالیت‌های صادراتی و ترانزیتی همچنان در مرز دوغارون صورت می‌گیرد اما در مقایسه با سال‌های گذشته با کاهش محسوسی مواجه شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی ادامه داد: مسوولان ذی‌ربط در بخش دولتی نیز کاملا نسبت به موضوع آگاه و واقف هستند لیکن اراده‌ای برای برطرف کردن این معضل در انجمن حمل‌ونقل بین‌المللی استان نیست.

وی عنوان کرد: از موانعی که بر سر راه توسعه و نوسازی ناوگان‌ها وجود دارد، از رده خارج کردن هر کامیون فرسوده به ازای یک کامیون نو است.  

رئیس هیات مدیره انجمن حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی به توضیح وضعیت کنونی فعالان حمل‌ و نقل خراسان‌ رضوی که در خصوص اخذ ویزا از کشور پاکستان برای صادرات سوخت و گاز با مانع‌تراشی‌های متعددی مواجه بودند، پرداخت و گفت: هم‌اکنون مشکل اخذ ویزا از پاکستان با توجه به آنلاین و الکترونیکی شدن فرایند درخواست و صدور ویزا تا حدودی برطرف شده و مانند گذشته پرچالش نیست.