دومین رویداد سرمایه‌گذاری مهرگان برگزار شد

ثبت‌نام و ارسال ایده‌ها  برای حضور در این رویداد از دهم تیرماه سال جاری  آغاز شد  که درنهایت  ۲۵ تیم برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کرده و از آن میان ۸ تیم جهت حضور در رویداد انتخاب شدند و در حضور بیش از ۲۰ سرمایه‌گذار به ارائه طرح و ایده خود پرداختند.

پس از ارائه ایده‌های گروه‌های مشارکت‌کننده در رویداد مذکور،  نظرات سرمایه‌گذاران علاقه‌مند را جمع‌بندی  و زیرساخت مذاکره میان سرمایه‌گذارانی که به مذاکره با گروه‌ها علاقه‌مند باشند ایجاد خواهد شد.

در این رویداد تلاش شد که گروه‌های حاضر خدمات نوآورانه‌ای داشته باشند، زیرساخت ارائه دهند یا تنوعی داشته باشند همچنین روز شنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۱  نتایج رویداد سرمایه‌گذاری مزبور  و مشخصات  تیم‌هایی که در ادامه فرایند مذاکره با سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند.

    محمد زاهدی؛ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد در این مورد می‌گوید: جذب سرمایه می‌تواند زمان‌بر باشد؛ بااینکه استارت‌آپ ها و شرکت‌های نوپا می‌توانند به‌صورت خودگردان (bootstrap) هم به فعالیت خود ادامه دهند ولی برای آن گروهی که مایل به جذب سرمایه هستند، این فرایند می‌تواند زمان‌بر و پیچیده باشد.گروه سرمایه‌گذاران این رویداد سعی می‌کنند که تسهیل گر باشند چون به‌واقع معتقد هستند که کارآفرینان مالک اصلی اقتصاد نوآوری و فناوری باید باشند و دیگران باید به آن‌ها کمک کنند.

 زاهدی اضافه می‌کند: رویدادهای استارت‌آپی از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ غیبتی دوساله داشتند تا اینکه اکوسیستم نیاز جدی به رویدادهایی پیدا کرد تا بتوان این خانواده را مجدد نظم داد و بتوان بازیگران اکوسیستم را در کنار استارت‌آپ های نوپا جمع کرد تا ایده‌های نو در زمینه کسب‌وکارهای آنلاین با امید و پشتوانه‌ای جدی راه خود را شروع کنند.

 به گفته مدیرعامل هدهد خصوصا رویدادهایی که در آن جذب سرمایه هم انجام می‌شود می‌تواند کمک بزرگی به ایده‌های استارت‌آپی کند و پیش‌بینی می‌شود رویدادهای قدیمی که در حوزه اکوسیستم استارت‌آپی فعالیت داشتن مجدد در تمامی شهرها فعال شوند و جمع‌های گرم و صمیمی قبل از اپیدمی کرونا را مجددا شاهد باشیم.

گفتنی است رویداد سرمایه‌گذاری مهرگان برای متمرکز شدن تلاش‌های سرمایه‌گذاری در اصفهان از سال ۱۴۰۰ توسط صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان، شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد، هاب اصفهان، خانه نوآوری اصفهان و مرکز هنری و رسانه کاما با منابع داخلی و به‌صورت مستقل برگزار می‌شود که دوره نخست آن در سال گذشته  و  دوره جاری آن در خلال هفته تجارت الکترونیک اصفهان برگزارشده که مرکز نوآوری فناورانه نوپای اصفهان و مرکز نوآوری پست و شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان برگزارکنندگان این رویداد هستند.

ایران درگاه، سلوا، بفرمان، هیرا، سپهر، استارت‌آپ هایی بودند که به فاز دوم مذاکره با سرمایه‌گذاران رسیدند.