توسعه معادن، رشد پایدار اقتصاد و اشتغال

با توجه به پتانسیل‌های مناسب معدنی کشور، امکان افزایش و بهبود شاخص‌های اقتصادی به صورت مستمر وجود دارد که اولین حلقه آن با اکتشاف آغاز می‌شود و به همین منظور ایمیدرو اقدام به اکتشافات وسیع در سطح کشور نموده است و ذخایر جدید معدنی به خصوص در حوزه فلزات غیرآهنی شناسایی و کشف شده‌اند. ارزش ذخایر شناسایی شده به صورت برجا ۱۳ میلیارد دلار است که در صورت سرمایه‌گذاری مناسب می‌توان ارزش افزوده چند برابری ایجاد نمود.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از طریق انجام اکتشاف، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های پرریسک در حوزه‌های مختلف به دنبال تسهیل‌گری و فراهم نمودن بستر مناسب سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی است. حوزه فلزات غیرآهنی یکی از مهم‌ترین پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری معدنی در کشور است که نمونه‌های آن مس، آلومینیوم، سرب و روی، عناصر نادر خاکی، آنتیموان و بسیاری از عناصر استراتژیک و حیاتی کشور هستند و ایمیدرو آمادگی خود به منظور حمایت همه‌جانبه از فعالان خصوصی جهت ورود به حوزه‌های مذکور را اعلام می‌دارد و امید دارد تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود ضمن پشتیبانی فعال و موثر و تلاش در جهت از بین بردن موانع موجود، اهداف تعیین شده در افق ۱۴۰۴ برای معادن و صنایع معدنی را محقق سازد.

سازمان ایمیدرو برگزاری چهارمین دوره از همایش «چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و  بازار»، را مرهون مشارکت فعال همه دست‌اندرکاران صنایع مرتبط با این حوزه می‌داند و از این رویداد به عنوان محفلی برای تضارب آرا و تجمیع توانمندی فعالان و کارشناسان این مرز و بوم حمایت می‌کند.