دولت درباره علت تاخیر تنظیم آیین‌نامه قانون فکتورینگ پاسخگو باشد

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در مجلس درباره علت تاخیر تنظیم آیین نامه قانون استفاده از حداکثر توان تولید موسوم به فکتورینگ، اظهار کرد: ابتدا باید علت تاخیر تنظیم آیین‌نامه قانون فاکتورینگ از دولت پرسیده شود که چرا هنوز آیین‌نامه این قانون تهیه و تنظیم نشده است.

وی ادامه داد: قطعاً بنده این مورد را در کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس که مربوط به رونق کالای ایرانی است مطرح خواهم کرد، تا کمیسیون پیگیر علت چرایی عدم تهیه و تنظیم آیین نامه قانون استفاده از حداکثر توان تولید توسط دولت شود و قطعاً از دولت می‌خواهیم که این قانون را به منصه اجرا در بیاورد.

عضو کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: وقتی آیین نامه قانونی نوشته نمی‌شود، یعنی اینکه هنوز آن قانون معطل است و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

نوری با بیان اینکه اگر قانون استفاده از حداکثر توان تولید اجرایی شود، بخشی از مشکل جریان تولید کالاهای داخلی حل می‌شود، بیان کرد: از این رو قانونگذار با تصویب چنین قوانینی قطعاً نفع جامعه را می‌خواهد پس تصویب چنین قوانینی در جهت آسان‌تر شدن تولید در داخل کشور است.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی به برخی از قوانینی که مرتبط به تولید در داخل کشور است و هنوز به مرحله اجرا نرسیده، ورود پیدا کرده است و از متولیان امر در دولت دعوت شده است تا در مورد اجرا نشدن قوانین توضیحاتی به کمیسیون و مجلس ارائه کنند.