این ماده دولت را موظف می‌کرد که شش ماه بعد از ابلاغ این قانون، اقدام قانونی لازم را در جهت تعیین تکلیف واگذاری‌ها و جلب مشارکت بخش‌های غیردولتی و استفاده از روش‌های مشارکت‌های خصوصی و عمومی در حوزه‌های سلامت، آموزش و تحقیقات و فرهنگ انجام دهد. نمایندگان با این استدلال که در صورت تصویب این ماده دیگر مدارس دولتی در کشور باقی نخواهد ماند، این ماده را حذف کردند. ۸ ماده دیگر در جلسات بعدی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.‎

طرح سوالی دیگر از روحانی در مجلس

در خبری دیگر از مجلس، محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز در مجلس گفت: طرح سوال از رئیس‌جمهور درخصوص عدم اجرای حکم برنامه ششم برای راه‌اندازی سامانه شفاف‌سازی حقوق و دستمزد مدیران، وزرا و مسوولان در مجلس کلید خورده است. او در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر توضیح داد: راه‌اندازی سامانه حقوق و پاداش و دریافتی مدیران و وزرا و مسوولان در قانون برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف شده بود و دولت باید تا پایان سال ۹۶ این سامانه را راه‌اندازی می‌کرد؛ اما دولت به تکلیف قانونی خود عمل نکرد.

بررسی بازداشت فعالان محیط زیست در نشست با کلانتری

همچنین محمد رضاتابش، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در تشریح نشست مشترک اعضای این فراکسیون با عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت که طبق اظهارات رئیس این سازمان، وزارت اطلاعات و برخی دستگاه‌ها درباره جاسوس بودن فعالان بازداشت‌شده محیط‌زیست اختلاف‌نظر دارند. به گزارش «ایسنا» تابش درخصوص استعفای کاوه مدنی گفت: در این خصوص آقای کلانتری تاکید کرد به‌رغم فشارهای به‌وجود آمده ایشان تمایل به ادامه فعالیت‌ها در محیط زیست داشت، اما به‌دلیل عدم رضایت پدر و مادرش استعفا داد. پدر و مادر کاوه مدنی به‌دلیل اینکه دارای یک فرزند بودند راضی به ادامه فعالیت‌های وی نشدند.