تندیس سیمین جایزه مدیریت مالی ایران به بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی کشور رسید

اهداف جایزه ملی مدیریت مالی ایران

این جایزه حمایت از مدیریت مالی حرفه‌ای را در مسیر دستیابی به جایگاه واقعی خود در شرکت‌ها و سازمان‌ها به همراه تعریف راهبردی از مدیریت مالی و اقتصادی سازمانها جهت دستیابی به اهداف استراتژیک هر سازمان ارائه می دهد. جایزه مدیریت مالی ایران ضمن تشویق و ترغیب شرکت‌ها برای انجام خود ارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف و زمینه‌های بهبود، فضای رقابتی مناسب و حرفه‌ای میان شرکت‌ها و سازمان‌های برجسته کشور ایجاد می کند و موجب تبادل تجربیات موفق معاونین و مدیران مالی برتر می شود و در پایان با معرفی و قدردانی از شرکت‌ها و سازمان‌های برتر در حوزه مالی و اقتصادی به کار خود خاتمه می دهد.

این جایزه در سه سطح تندیس، تقدیرنامه و گواهینامه طرح ریزی گردیده است. اعطاء تندیس نیز برای تفکیک دقیق‌تر سازمان‌ها به سه سطح تندیس بلورین، سیمین و زرین تقسیم شده و در قسمت تقدیرنامه به سه سطح یک ستاره، دو ستاره و سه ستاره طبقه بندی شده است. هر یک از سطوح جایزه محدوده امتیازی خاصی را در بر می‌گیرند به گونه‌ای که بازه امتیازی کل، مابین ۳۰۰  تا ۱۰۰۰ امتیاز می‌باشد. برای کسب گواهینامه ۳۰۰ تا ۵۰۰ امتیاز، تقدیرنامه ۵۰۰  تا ۷۰۰  امتیاز و تندیس ۷۰۰  تا ۱۰۰۰ امتیار نیاز می باشد. اصغر قربانی، معاونت مالی و اقتصادی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در تشریح جزییات کسب این جایزه ارزشمند می گوید: گروه صنعتی انتخاب در این دوره با کسب حدود ۹۰% امتیاز از شاخص های ارائه شده حایز کسب تندیس سیمین و جزو ۱۰ مجموعه برتر در حوزه مالی و اقتصادی کشور شده است. وی تاکید می کند: پیشتر این مجموعه در سال ۹۲ در این جایزه شرکت و تقدیرنامه را از آن خود کرده بود. وی با تأکید بر وجود شفافیت در کلیه فرآیندهای مالی این مجموعه، علیرغم وجود بسیاری از مشکلات ناشی از تحریم‌ها و خلأهای موجود در قوانین اجرایی مالی کشور و محدودیتهای دیگر می گوید: امیدواریم در سال آینده با عرضه سهام این مجموعه در بازار سرمایه جزو ۵ سازمان برتر در حوزه مالی و اقتصادی کشور بوده و تندیس زرین این جشنواره را برای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک به ارمغان بیاوریم.

در مراسمی که در تاریخ ۲۸ بهمن ماه و با هدف تجلیل از شرکت های برگزیده برگزار شد، اصغر قربانی به عنوان جوانترین معاونت مالی اقتصادی شرکت های برگزیده در سطح تندیس، جایزه اختصاص یافته به گروه صنعتی انتخاب الکترونیک را دریافت کرد.

ورود به فرا‌بورس

در کنار تمامی دستاوردهای تولیدی و صنعتی، ورود به بازار سهام را می توان یکی از دستاوردهای مهم گروه صنعتی انتخاب الکترونیک دانست. بر اساس اعلام محمدحسین فهیمی، مدیرعامل این مجموعه، قرار است تا پیش از پایان سال ۹۹، سهام این شرکت در بازار فرابورس عرضه شده و گروه صنعتی انتخاب الکترونیک به عنوان شرکتی ملی و مردمی به فعالیت خود در عرضه تولید ادامه دهد. فهیمی با تاکید بر افزایش سهم این شرکت در بازار لوازم خانگی کشور پس از خروج برندهای خارجی لوازم خانگی می گوید: با توسعه خطوط تولیدی و افزایش عمق بومی سازی قطعات و محصولات، توانسته ایم سهم بازار خود را از در یک سال گذشته به بالغ بر ۴۵ درصد برسانیم. مدیر عامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، هدف گذاری انجام شده برای سال ۱۴۰۰ (سال مالی ۲۰۲۱ شرکت) این شرکت را کسب سهم ۶۰ درصدی از کل بازار لوازم خانگی اعلام کرده و معتقد است، با اضافه شدن کارگاه های مختلف به مجموعه واحدهای تولیدی این گروه صنعتی، می توان به این مهم دست یافت. فهیمی تصریح می کند: با تلاش های صورت گرفته برای افزایش عمق بومی سازی محصولات، وابستگی خارجی این مجموعه در یک سال و نیم گذشته به حداقل رسیده و بیش از ۵۰ درصد، ارزبری لوازم تولیدی کاهش یافته است. تکمیل و راه اندازی خط تولید ماشین ظرفشویی و کولر گازی این شرکت طی دو ماه آینده انجام خواهد شد. همچنین توسعه خط تولید پنل های تلویزیون، برای اولین بار در کشور توسط گروه صنعتی انتخاب الکترونیک اجرایی می شود که می توان گفت این اقدام، گامی بزرگ در راستای تولید واقعی تلوزیون در داخل کشور به حساب می آید. گروه صنعتی انتخاب الکترونیک به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم خانگی کشور در سال ۱۳۶۷ فعالیت خویش را آغاز کرده است. این مجموعه با هدف بومی‌سازی فناوری تولید لوازم خانگی و ایجاد برند ملی در صنعت لوازم خانگی و ایجاد زنجیره کاملی از طراحی، تامین، تولید، فروش، لجستیک و خدمات پس از فروش متمایز به مشتریان، به دنبال چشم‌انداز تبدیل ایران عزیز به قطب تولید لوازم خانگی خاورمیانه می‌باشد تا با قابلیت‌های رقابتی کلاس جهانی، الگویی عملی از یک مجموعه خصوصی موفق به صنعت کشور و جهان معرفی گردد. در حال حاضر محصولات این مجموعه با برندهای اسنوا، دوو و بست در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می‌رسد و این گروه موفق شده است که با اشتغال زایی بالغ بر ۸ هزار نفر مستقیم و بالغ بر ۹۰ هزار نفر غیرمستقیم، سبد کاملی از محصولات برودتی، شوینده، گازسوز، صوتی و تصویری و لوازم خانگی کوچک را تولید نماید و با بیش از ۵۰ قلم کالا (۵۰۰ مدل محصول) از قطب‌های بزرگ صنعتی ایران به شمار می‌آید. کسب عناوین ملی همچون واحد صنعتی نمونه سال، واحد برتر استاندارد، جایزه ملی بهره‌وری تعالی سازمانی، برند محبوب ایرانی، مرکز نمونه تحقیق و توسعه، کارآفرین برتر، تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در ۹ دوره متوالی و دریافت گواهینامه‌ها و استانداردهای بین‌المللی در حوزه‌های گوناگون بخشی از افتخارات این مجموعه بشمار می‌آید.