ما «دنیای‌اقتصادی‌ها»

به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ «دنیای‌اقتصاد»، اعتقاد دارم چاپ پنج‌هزارمین شماره روزنامه‌ای تخصصی بدون پشتوانه دولتی و کاملا برخاسته از بخش‌خصوصی، فقط می‌تواند بیانگر طی کردن مسیری درست در عرصه اطلاع‌رسانی باشد. مسیری که در آن بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و صاحب نظران خبره، اقتصادخوانان و اقتصاددانان درجه یک حرف اول را می‌زند.  به یاد ندارم تحلیلی را بدون پشتوانه کارشناسی به رشته تحریر درآورده باشیم و این امر را مرهون سیاست‌گذاران روزنامه هستیم.

در دنیایی که فناوری اطلاعات و ارتباطات، مخابره اخبار را در کوتاه‌ترین زمان، امکان‌پذیر و عرصه را برای رسانه‌های کاغذی بیش از هر زمان دیگر تنگ کرده‌اند، روزنامه «دنیای‌اقتصاد»  به عنوان یک روزنامه تخصصی، توانسته نظر مخاطبان را جلب کند و برای یک رسانه چه افتخاری بالاتر از این.

در عین حال نباید این موضوع را فراموش کرد که خلاقیت مدیران «دنیای‌اقتصاد» مهم‌ترین عامل در ماندگاری این روزنامه با چنین کیفیتی در عرصه رسانه است. حدود دو سال پیش ایده‌ای را به اجرا درآوردیم که می‌توان از آن به عنوان تاریخ شفاهی کارآفرینی ایران یاد کرد. سلسله مصاحبه‌هایی با کارآفرینان ایرانی داشتیم و به نوعی  توانستیم در این گپ و گفت‌ها،‌ تصویری از زندگی و کسب‌وکار آنها را برای مخاطبان روزنامه به‌خصوص اقشار جوان ارائه دهیم. این ایده مورد استقبال همگان قرار گرفت و می‌توانم از آن به عنوان بهترین تجربه کاری‌ام تا به امروز یاد کنم.

در نهایت؛ ما «دنیای‌اقتصادی‌ها» سعی کرده‌ایم بهترین‌هایمان را در هر برهه زمانی در صفحاتمان منعکس کنیم؛ من در صفحه ۵ و دوستان دیگر در ۳۱ صفحه دیگر. اما مسلما تا رسیدن به نقطه اوج مسیر طولانی در پیش داریم.