استقبال جی پلاس از حضور رقبای قدرتمند

سال گذشته، با ویژه ‌نامه لوازم خانگی در خدمت شما بودیم و به ‌یاد داریم افق‌های بلندی برای توسعه برند جی‌پلاس در ذهن داشتید. پس از گذشت یک سال نسبت به اهداف تعیین شده چه دستاوردهایی به تحقق پیوسته‌اند؟

با وجود همه مشکلات و سختی‌های عجیب و غیرعادی که در سال گذشته بر کشورمان گذشت؛ توانستیم به لطف خدا بر موانع فایق آییم و به اکثر اهدافی که در برنامه داشتیم برسیم. توسعه سبد جی‌پلاس با ارائه ۱۶ گروه محصولی، افزایش عمق تولید، حفظ منابع انسانی، افزایش میزان آگاهی و اعتبار برند در نزد مردم از جمله مهم‌ترین اهدافی بود که به آنها دست یافته ایم.

گلدیران همواره به عنوان نماینده ا‌ل‌جی در ایران بین مردم شناخته شده و معمولا توانایی‌ها و امکانات تولیدی زیر سایه این برند قرار گرفته است، کمی درباره امکانات تکنولوژیک، ماشین آلات و خطوط تولیدی کارخانه‌های گلدیران بفرمایید.

گلدیران حدود ۱۳ سال است که سابقه تولید در بالاترین سطح کیفی و با استانداردهای بین‌المللی را در کارنامه خود دارد. در ابتدا تولید محصولات تلویزیون را در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در استان کرمان آغاز کردیم. سپس با سرمایه‌گذاری مجدد، خط تولید یخچال را به این کارخانه اضافه کردیم و هم اکنون این کارخانه با ۱۴ هکتار وسعت، ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار دستگاه تلویزیون و ۱۶۰هزار دستگاه یخچال را در سال دارد. همچنین برای تولید انواع لباسشویی و ظرفشویی، خط تولید این محصولات را در شهرک صنعتی کاسپین قزوین راه‌اندازی کردیم. این کارخانه با وسعت ۵ هکتار، ظرفیت تولید ۳۰۰هزار دستگاه لباسشویی و ظرفشویی را در سال دارد. باید به این نکته اشاره کنم که تجهیز این کارخانه‌ها و احداث خطوط تولید را تحت نظر شریک تجاری خود ال‌‎جی با سرمایه‌گذاری کامل از سوی گلدیران، منطبق با آخرین فناوری‌های روز دنیا ایجاد کردیم و به همین دلیل در زمینه کیفیت محصولات به بالاترین استانداردها رسیده‌ایم. در تمامی مراحل از کمک و همراهی مهندسان و مشاوران شریک بین‌المللی خود بهره بردیم که این امر منجر به انتقال دانش و رسوب تکنولوژی در ایران شد.

به این ترتیب آیا می‌توان تایید کرد که دانش تخصصی روز به صورت کامل به نیروهای ایرانی گلدیران انتقال داده شده است؟

بله، همین دانش و مهارت کسب شده توسط مهندسان و متخصصان ایرانی گلدیران بود که به ما اعتماد به‌نفس کافی برای خلق برند جی‌پلاس را داد. ضمن اینکه این دانش فقط در حوزه تولید نبود بلکه در وجوه مختلف یک برند اعم از روش‌های متنوع و به روز بازاریابی، مدیریت مالی، شیوه فروش، توزیع و خدمات پس از فروش، دانش و اصول کار در سطح حرفه‌ای بین‌المللی توسط نیروهای داخلی گلدیران کسب شده است. ما همواره در گلدیران از تخصص مشاوران و مدیران بین‌المللی استفاده  کرده ایم.

هم اکنون جی‌پلاس چه محصولاتی را به بازار عرضه می‌کند؟ در رونمایی سال گذشته علاوه بر لوازم خانگی، موبایل، مانیتور، کامپیوتر همه‌کاره و تخته وایت‌برد هوشمند نیز در سبد محصولات شما وجود داشت. در این‌باره بیشتر توضیح می‌دهید؟

جی‌پلاس، برندی ملی در صنعت لوازم الکترونیک است. لوازم الکترونیک یا Consumer Electronics دامنه گسترده‌تری از لوازم خانگی را شامل می‌شود و تقریباً برهمین اساس تاکنون این برند، از ۱۶  محصول شامل انواع تلویزیون، ماشین‌لباسشویی، یخچال و سایدبای‌ساید، ماشین‌ظرفشویی، تصفیه‌هوا، موبایل، کامپیوترهمه‌کاره (All-in-one)، اندروید باکس، مانیتور، تخته وایت‌برد هوشمند (Smart-whiteboard)، نمایشگر های تجاری و ۵ محصول تهویه مطبوع صنعتی و خانگی رونمایی کرده است.

در یکسال گذشته با چه مشکلات و محدودیت‌هایی روبه‌رو شده‌اید؟

بزرگ‌ترین معضل ما در حال حاضر عدم تثبیت در تخصیص ارز از سوی دولت برای تامین بخشی از مواد اولیه است. این موضوع در کنار نوسان قیمت ارز، باعث می‌شود تا تامین مواد برای خطوط تولید دچار مشکل شده و برنامه ما برای تامین بازار به صورت مستمر و یا پایدار نباشد.

یکی از بحث‌های اصلی صنعت لوازم خانگی ایران موضوع خدمات پس‌ازفروش است. گلدیران در این زمینه چه امکانات و استانداردهایی دارد؟

گلدیران در زمینه خدمات پس از فروش استانداردهای جدیدی را ایجاد کرده است، از ابتدای تاسیس تاکنون، گلدیران توجه ویژه‌ای به بحث ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی کالا داشته است. بزرگ‌ترین مرکز اطلاعات در زمینه لوازم خانگی ایران به همراه حدود ۷۵۰ نمایندگی خدمات در سراسر کشور این توانایی را به ما می‌دهد تا هیچ سوال و مشکلی از سوی مشتریانمان را بی‌پاسخ نگذاریم. ما در زمینه رضایت مشتری از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم. البته بازخورد مثبت مشتریانمان نیز در طی این سه دهه همواره مشوق ما برای تاکید بیشتر در این زمینه بوده است. کیفیت پاسخگویی در خدمات گلدیران با معیارهای بین المللی در سراسر دنیا تنظیم شده است و در این رابطه، شرکت مشتریان گلدیران، تقدیر نامه‌های بسیاری نیز در سمینارهای جهانی خدمات پس از فروش کسب کرده است.

چشم انداز آینده صنعت لوازم خانگی ایران را چگونه می‌بینید؟

صنعت لوازم خانگی ایران به رغم محدودیت‌های زیاد، افق‌های روشنی پیش‌رو دارد؛ اما برای رسیدن به این افق‌های روشن ما نیازمند یک همکاری، هماهنگی و اراده مشترک بین همه دست اندکاران اعم از متولیان دولتی و برندهای ایرانی هستیم. در واقع برای تقویت برند ملی در قدم اول باید کل اکوسیستم این صنعت رشد کند. این امر مستلزم بهبود و تسهیل فضای کسب‌وکار و تلاش برای گسترش رقابت بین بازیگران این صنعت است. ما معتقدیم با وجود رقبای قوی است که کیفیت، روند صعودی طی می‌کند و به‌این ترتیب، مصرف‌کننده حق انتخاب بیشتری خواهد داشت. جی‌پلاس از حضور رقبای پرقدرت استقبال می‌کند؛ زیرا بازار بدون رقابت معنا ندارد. دستاورد این رقابت سالم، افزایش اعتبار صنعت لوازم خانگی ایران در اذهان همه مردم و بالطبع تقویت اعتبار برند کشور عزیزمان ایران است. جی‌پلاس و یا هر برندی، زمانی می‌تواند تبدیل به یک برند ملی موفق شود که ایران به عنوان کشوری معتبر در زمینه لوازم الکترونیک در بین مردم شناخته شود.

باتوجه به نام‌گذاری سال ۹۹ به‌عنوان سال جهش تولید، گلدیران چه تدبیری برای عملیاتی کردن این هدف ملی اندیشیده است؟

در سال ۹۹، ما برای سه هدف اصلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم:

۱. تثبیت حضور مستمر ۱۶ گروه محصولی و تغذیه مستمر بازار

۲. افزایش دامنه ظرفیت تحقیق و توسعه و بومی‌سازی محصولات برای افزایش عمق تولید در جهت کاهش میزان ارزبری

۳. حفظ فرصت‌های اشتغال برای۱۸۵۰ نیروی مستقیم و ۱۳ هزار نیروی غیرمستقیم در سطح گروه گلدیران و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی باثبات در راستای تحقق دو هدف فوق

امیدواریم اهداف‎مان را با لطف و عنایت الهی به تحقق برسانیم و بتوانیم موفقیتی ملی در سطح جهانی برای ایران عزیزمان رقم بزنیم.