در دنیا هیچ خانواده‌ای مصون از ریسک نیست

جبران خسارتهای سنگین زلزله و یا دیگر حوادث طبیعی، خسارتهای وارده به واحدهای فعال و یا پروژه‌های صنعتی و طرح‌های عمرانی، خسارتهای گسترده جانی و مالی ناشی از تصادفات و حوادث رانندگی و جبران هزینه‌های درمانی خانواده‌ها تنها گوشه‌ای از خدمات شرکتهای بیمه به مردم و اقتصاد کشوراست.

شرکتهای بیمه همزمان با بیمه کردن جان و مال خانواده‌ها و کارکنان و اموال و مسئولیت و پروژه‌های بنگاههای اقتصادی، منابع مالی حاصل از جمع آوری حق بیمه‌ها را در اقتصاد کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند و این امر نقش سازنده آنان در اقتصاد را مضاعف می‌نماید. شرکتهای بیمه در دو نقش بیمه‌گر و سرمایه‌گذار نقش‌های گوناگونی از قبیل کاهش دهنده ریسک، جبران کننده خسارت، محافظان سرمایه، پایدار کننده زنجیره تولید و خدمات، تسهیل کننده اعتبارات و توسعه زیرساختها، حمایت کننده کارآفرینان و نوآوران و تامین کننده منابع مالی را ایفا می‌کنند.

خدمات بیمه مرهون تلاشهای مستمر و مجدانه اهالی صنعت بیمه شامل کارکنان و مدیران شرکتهای بیمه، نمایندگان و کارگزاران بیمه و ارزیابان خسارت همچنین نقش موثر سهامداران شرکتهای بیمه در تامین سرمایه و ریسک پذیری فعالیت‌های بیمه‌ای می‌باشد. اینجانب روز بیمه را به کلیه دست اندرکاران صنعت بیمه و سهامداران محترم شرکتهای بیمه تبریک عرض می‌کنم و برای ایشان سلامتی و توفیق روزافزون در گسترش خدمات بیمه‌ای همراه با خیر و برکت و ارتقای کیفیت خدمات آرزومندم.

شایان ذکر است پذیرش ریسکهای انبوه و بزرگ نظیر سیل و زلزله و یا پروژه‌های بزرگ صنعتی و طرح‌های عمرانی و ریسکهای بزرگ ناشی از حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی توسط شرکتهای بیمه مستقیم جز با توزیع مجدد بخشی از ریسکهای پذیرفته شده و برخورداری از پشتوانه حرفه‌ای و سرمایه‌های شرکتهای بیمه اتکایی در داخل وخارج از کشور امکان پذیر نخواهد بود. شرکت بیمه اتکایی ایرانیان از بدو تاسیس با بهره گیری از ظرفیتهای مالی و فنی خود، با عرضه خدمات بیمه اتکایی، شرکتهای بیمه کشور را در افزایش ظرفیت و گسترش خدمات بیمه‌ای یاری نموده است. در شرایط تحریم نیز با احساس مسئولیت، همت و جدیت بیشتری برای تداوم و گسترش خدمات صنعت بیمه درکنار کلیه شرکتهای بیمه کشور تلاش خواهیم کرد.