زندگی ماشینی

بدون تردید بیمه‌های بازرگانی امروز پیام آور آرامش و آسایش فکری اقشار مختلف مردم و فعالان اقتصادی در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلفند و با پشتوانه‌ای قوی و ارائه طرح‌های نوین بیمه ای، نویدبخش آینده‌ای درخشان برای ملت بزرگ ایران هستند.

بیمه همچنین ابزار کارآمدی برای انتقال ریسک و کاهش ریسک‌های سوانح طبیعی است، اما سهم آن در کاهش آسیب پذیری و جبران خسارت‌های ناشی از این حوادث بسیار ناچیز است. نقش این صنعت در حوادث غیر مترقبه و طبیعی برای کسانی که پوشش بیمه‌ای دارند، بسیار پررنگ است و بیمه‌های بازرگانی حسب وظایف ذاتی خود اقدامات لازم را در این زمینه به سرعت انجام می‌دهند؛ بطوری که در حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه در سال ۹۶، شرکت‌های بیمه از جمله بیمه آرمان حسب وظیفه انسانی و ذاتی خود در همان ساعات اولیه نسبت به امدادرسانی و اعزام کارشناسان فنی به مناطق زلزله زده به منظور برآورد و ارزیابی میزان خسارت‌های وارده اقدام و خسارت آسیب دیدگان را در کمترین زمان ممکن پرداخت کردند.

من در همین جا از احاد مردم عزیز می‌خواهم برای جبران آثار روانی و اقتصادی حوادث غیرمترقبه با خرید پوشش‌های بیمه‌ای از اموال و دارایی‌های خود محافظت و ریسک‌های خود را به شرکت‌های بیمه واگذارکنند. در پایان، ۱۳ آذر روز ملی بیمه را نیز به تمامی همکاران فعال در حوزه بیمه‌های بازرگانی که با ارزش نهادن به حقوق بیمه گذاران باعث آرامش و امنیت خاطر این عزیزان می‌شوند، تبریک عرض می‌کنم و توفیق روز افزون برای تمامی تلاشگران این عرصه را از ایزد یکتا خواستارم.