در دامن دلفین خلیج‌فارس

دره ستارگان

سعی کنید تا می‌توانید زمانی را برای دیدن دره ستارگان انتخاب کنید که ازدحام در آن کمتر باشد. به این ترتیب می‌توانید از فرصت سکوت حیرت‌آور این دره استفاده کنید و در آن قدم بزنید و چشمانتان را از بکر بودن طبیعت پر کنید.

لاک پشت‌های پوزه عقابی

اگر نوروز به قشم می‌روید، حتما می‌توانید در بخش‌هایی از ساحل لاک پشت‌های پوزه عقابی را ببینید. اما به دو نکته توجه داشته باشد؛ به آنها آسیب نرسانید و تخم‌های آنها را از بین نبرید، چرا که جمعیت این لاک‌پشت‌ها به‌دلیل بهره‌برداری انسانی به‌شدت در حال کاهش است.

جزایر ناز

از شهر قشم ۲۲ کیلومتر که فاصله بگیرید جزایری را در خلیج‌فارس می‌بینید که در شرایط جزر آب می‌توان با پای پیاده یا با خودرو شخصی با پیمودن یک کیلومتری داخل آب‌های نیلگون به آنها رسید.

جزیره هنگام

در جنوب جزیره قشم، هنگام واقع شده؛ جزیره‌ای کوچک و بکر که می‌توان در برخی قسمت‌های آن سواحل طلایی را دید. البته به یاد داشته باشید اگر به آنجا می‌روید از شن‌های طلایی آن به یادگار برندارید؛ چون این شن‌ها تنها در جزیره هنگام زیبا است و اگر آنها را از ساحل جزیره جدا کنیم، به‌زودی زیبایی این جزیره از بین خواهد رفت. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید وقتی که با قایق به هنگام می‌روید، رقص شگفت‌انگیز دلفین‌ها را در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس ببینید. در بخشی از ساحل هنگام نیز یک آکواریوم طبیعی از زیباترین ماهی‌ها وجود دارد.

تنگه چاه‌کوه

تنگه چاه‌کوه پدیده‌اى شگفت از فرسایش سنگ‌هاى رسوبى زمین است؛ جایی در دل یک کوه سنگی یکپارچه که به شکل ضربدر برش خورده و در روزگاران گذشته مکانی مقدس شمرده می‌شده است. از یکسو دست طبیعت، بدنه و سطوح داخلی این تنگه را به شکل تاق ها، سکوها ودالان‌های پر پیچ و عجیب درآورده است و دیگر سو دست انسان چندین حلقه چاه در بستر تنگه حفر کرده است. اشکال عجیبی که می‌توانید آنجا ببینید، حتما شما را به حیرت واخواهد داشت.

دره تندیس‌ها

می‌توانید به جایی پا بگذارید که روزی دریا بوده اما حالا تبدیل به دشتی با اشکال عجیبی از صخره‌ها شده است: دره تندیس‌ این دره از لحاظ ساختاری نسبتا شبیه به دره ستاره‌ها است؛ با این تفاوت که وسعت بیشتری داشته و تراکم پدیده در آنجا کمتراست.

جنگل‌های حرا

اگر تا قشم بروید و با قایق‌های کوچک در دل جنگل‌های حرا غرق نشوید، باخته‌اید! جنگل‌های حرا اغلب در سواحل جنوبی ایران دیده می‌شود اما در قشم تراکم و زیبایی بیشتری دارند. از ناخدای قایقی که با آن به حرا می‌روید بخواهید که قلاب ماهی‌گیری بهتان بدهد تا فرصت گرفتن چند ماهی داشته باشید. البته بعد از آنکه توانستید ماهی را صید کنید، یادتان باشد آن را مجددا رها کنید.

چه بخوریم؟

ممکن است از آن دسته از افرادی باشید که به‌دلیل بوی بعضا نامطلوب غذاهای دریایی، از آن فراری هستید اما سفر به قشم فرصتی برای آشتی با تمام انواع غذای دریایی است. حتی نمی‌توانید تصور کنید که قشمی‌ها چگونه خوشمزه‌ترین غذاها را از تمام ماهی‌های جنوب آماده می‌کنند. دو پیازه میگو، ماهی برشته، عنکاس، کلمبا، زیبون، هواری، پودینی کوسه یا سفره ماهی و... از جمله این غذاهای لذیذ هستند.

چه بخریم؟

اگر قصد خرید دارید، می‌توانید دیدن پاساژها و بازارهای درگهان را در دستور برنامه‌های سفرتان قرار دهید. در درگهان می‌توانید انواع پوشاک، لوازم آرایشی، کیف، کفش، منسوجات و حتی لوازم برقی را با قیمت‌های مناسب پیدا کنید. البته به یاد داشته باشید اجناسی که در درگهان وجود دارد، از برندهای معروف نیستند اما به قیمت‌شان می‌ارزند. در خود شهر قشم هم پاساژهای بسیاری برای خرید انواع کالاها وجود دارد که می‌توانید در آنها قدم بزنید و مایحتاج خود را تهیه کنید. خرید انواع شکلات و قهوه را در این جزیره از دست ندهید.

کجا بمانیم؟

قشم برعکس کیش، هتل‌های کمتری دارد. در عوض این فرصت برای شما فراهم شده تا با اقامت در بیش از ۷۰ اقامتگاه بومگردی بتوانید تعامل بیشتر و بهتری با مردم قشم داشته باشید. مطمئن باشید که از شب‌مانی در این خانه‌های بومی پشیمان نخواهید شد و دوستان قشمی خوبی پیدا خواهید کرد.