10 ابزار ضروری در سفرهای ماجراجویانه

ننو

دو درخت پیدا کنید؛ در حیاط پشتی یا در پارک محلی یا در یک پارک جنگلی بزرگ. جایش فرقی نمی‌کند. یک ننو را بین‌شان ببندید و یک جای دنج و راحت برای مطالعه و خوابیدن برای خود درست کنید. جنس بعضی از ننوها به قدری محکم است که پاره نمی‌شوند و تحمل وزن زیادی هم دارند. در کنارشان جاهای زیادی برای آویزان کردن بطری آب یا لامپ هم وجود دارد که کار را برای هرکسی راحت می‌کند.

آب تمیز و تازه

در هر ماجراجویی‌ای آب نقش مهمی دارد. اگر می‌خواهید سرحال و شاداب به سفر و گردش‌تان ادامه دهید، میزان آبی که می‌خورید بسیار مهم است. یکی از چیزهایی که باید در نظر بگیرید و به آن اهمیت دهید، ظرفی است که این آب را در خود نگه می‌دارد. بطری‌هایی وجود دارند که دارای دو محفظه هستند و می‌توانند آب بیشتری برای شما ذخیره کنند. همچنین بطری‌هایی هستند که با آنها می‌توانید به‌راحتی آب تصفیه‌نشده را تمیز کنید و با خیال راحت بخورید که البته قیمت بیشتری دارند. یکی دیگر از فاکتورهایی که باید در خرید بطری آب در نظر بگیرید، وزن آن است. مطمئنا وزن بالای محفظه بطری، راه رفتن و تحرک داشتن را سخت‌ می‌کند و انرژی بیشتری از شما می‌گیرد.

کیف لوازم دیجیتالی

امروزه لوازم الکترونیکی و دیجیتالی نقش مهمی در زندگی انسان‌ها بازی می‌کنند. پس در سفر هم نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. کیفی که برای حمل این لوازم انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. شاید بهتر باشد هزینه کنید و یک کیف ضدآب بخرید. این مدل کیف‌ها معمولا جای بسیار زیادی دارند ولی اندازه خیلی بزرگی ندارند و حمل آنها خیلی دست و پاگیر نیست.

دوربین

یکی از بهترین کارهایی که در هر ماجراجویی می‌شود کرد، ثبت لحظات هیجان‌انگیز آن است. دوربین هم یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که در سفر به‌کار هر شخص می‌آید. ولی انتخاب دوربینی که حمل می‌کنید بسیار مهم است. همان‌طور که باید از حمل بار سنگین و اضافی خودداری کرد تا انرژی کمتری مصرف شود، باید در انتخاب وزن و حجم دوربین هم دقت شود. دوربین‌های معمولی هم جاگیر و هم‌سنگین هستند. پس باید سراغ دوربین‌های کوچک‌تر ولی با کارآیی بالا رفت. برای مثال دوربین‌های کوچکی وجود دارد که قابلیت فیلمبرداری با کیفیت فول اچ‌دی دارند ولی به آسانی قابل حمل هستند. می‌شود آنها را به بالای کلاه یا هرجای دیگری وصل کرد و تصاویر زیبایی را ثبت کرد. ضدآب بودن یکی از مهم‌ترین فاکتورهای این نوع دوربین‌ها است.

جای خواب

خوابیدن مهم‌ترین راه برای جذب و بازگرداندن انرژی در سفر است. مهم است که کجا و چطور می‌خوابید. کیسه خواب یکی از پیشنهادهاست که می‌شود روی آن حساب کرد. ولی تجربه نشان داده که خوابیدن در کیسه خواب چندان هم ساده نیست. ممکن است تمام شب را به خاطر اینکه یک تکه سنگ زیر بدنتان است یا یک حشره کوچک مشغول کلنجار رفتن با پایتان است، آشفته باشید و نتوانید استراحت کنید. برای رفع این مشکلات، نوعی چادر مسافرتی وجود دارد که همان اندازه یا شاید حتی کمتر از کیسه خواب فضا اشغال کند ولی هیچ کدام از مشکلاتی را که گفته شد ندارد. شیوه استفاده جالبی هم دارد؛ این چادر مسافرتی را بین سه درخت و در ارتفاع کمی بالاتر از زمین می‌بندید و از آن استفاده می‌کنید.

ابزارهای چندکاره

فضا در کوله پشتی خیلی مهم است و زمانی که به این نکته می‌رسیم، استفاده از ابزارهای چندکاره ضروری است. مثلا ترکیب چراغ قوه و کیف لوازم اولیه. نوعی چراغ قوه وجود دارد که خیلی سبک و کوچک است و در خود مجموعه‌ای از ضروری‌ترین لوازم اولیه را نگه می‌دارد؛ قرص آسپرین، باند، چسب زخم، گاز استریل و چند چیز دیگر. این وسایل در فضای داخلی این چراغ قوه، خشک باقی می‌مانند.

کیسه خواب

با وجود اینکه بالاتر به نوعی چادر برای خواب اشاره کردیم و از مشکلات کیسه خواب گفتیم همچنان افرادی هستند که کیسه خواب را ترجیح دهند. پس نوعی کیسه خواب را معرفی می‌کنیم که شاید راحت‌تر باشد. تا به حال شده از فضای تنگ و خفه‌کننده کیسه خواب خسته و کلافه شوید؟‌ شرکتی برای رفع این مشکل، کیسه خوابی طراحی کرده که شبیه به لباس است و قبل از خواب می‌توانید آن را به تن و خواب راحتی را تجربه کنید.

پخت و پز

همیشه ابزارهای کوچک، جذاب هستند. آشپزی در سفر هم دل‌انگیز و جالب است. یک مدل گاز برای پخت و پز در سفر وجود دارد که شاید از ترکیب این دو موضوع ایجاد شده است؛ گاز کوچکی که وقتی روشن است، از گرمای تولیدی استفاده می‌کند و انرژی الکتریکی ذخیره می‌کند. شما می‌توانید از این انرژی ذخیره شده استفاده کنید تا هر کدام از وسایل الکترونیکی خودتان را شارژ کنید.

گرما

لباس‌های گرم در سفرهای طولانی و بدون دانستن شرایط آب و هوایی بسیار مهم است. این لباس بهتر است ویژگی‌هایی داشته باشد که استفاده از آن را راحت‌تر کند؛ مثلا می‌تواند در جیب خود جمع شود!  بله! نوعی لباس وجود دارد که در جیب خودش جمع می‌شود و به راحتی در کوله پشتی قرار می‌گیرد بدون اینکه فضای زیادی اشغال کند. زمانی که آن را به تن می‌کنید، با خیال راحت می‌توانید در باران حرکت کنید بدون آنکه آب از سطح لباس عبور کند. جیب‌های زیپ‌دار و ضدآب این نوع لباس جای مناسبی برای نگه داشتن پول یا لوازم الکترونیکی است.

کیف تلفن همراه

در یک روز گرم تلفن همراهتان ممکن است از گرما خاموش شود یا در یکی از روزهای سرد نیویورک ممکن است از سردی زیاد خاموش شود؛ این مشکلات هنوز در شهر اتفاق می‌افتند. فرض کنید به جنگل، قطب یا کویر رفته‌اید. آن موقع چه باید کرد؟  نوعی کیف محافظ برای تلفن همراه وجود دارد که در جنس ساخت آن از موادی استفاده شده است که در لباس فضانوردان وجود دارد. این کیف قابلیت تحمل هوای گرم تا ۲۰۰ درجه فارنهایت و هوای سرد تا منفی ۳۲ درجه را دارد و می‌تواند در زمان برخورد با آب از خیس شدن تلفن همراه جلوگیری کند. زمانی که تلفن همراهتان در این کیف است، همچنان می‌توانید از بلوتوث آن استفاده کنید و با هدفون به موسیقی گوش دهید.