پویش سبز

قرار سبز در شهر تهران: چهارمین دوره جایزه یحیی ویژه محیط‌بانان سراسر کشور که به همت انجمن یوزپلنگ ایرانی برگزار شد برندگان خود را شناخت. آقایان غلامرضا محمدزاده از گیلان و محسن دلیر و مدثر تیموری از خراسان رضوی برگزیده این دوره بودند.

قرار سبز در شهر لاهیجان: با همت کارگروه آموزش بوم‌بانان گیلان، ۱۹۶ دانش‌آموز دبستان ارشاد لاهیجان در کلاس آموزشی آشنایی با کوهستان و جنگل‌های هیرکانی شرکت کردند.

قرار سبز در شهرمشهد: صد و شصتمین امین برنامه انجمن همیاران محیط‌زیست و حیوانات در بحث آموزش و غذارسانی به پرندگان شهری در فصل سرما در پارک جنگلی وکیل‌آباد در شهر مشهد صورت گرفت.

قرار سبز در شهر آبدانان: آموزش و فرهنگ‌سازی درخصوص تفکیک زباله‌های تر و خشک در پیش‌دبستانی امام حسن مجتبی (ع) توسط انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان ایلام انجام شد.

قرار سبز در شهر رحیم‌آباد: آموزش حفاظت از کوهستان و چگونگی مقابله با تخریب آن در مدرسه عشایری دخترانه الزهرا شهر رحیم‌آباد توسط کارگروه آموزش موسسه محیط‌زیست آسمانرود و با همکاری آموزش اداره محیط‌زیست شهرستان رودسر برگزار شد.

قرار سبز در شهر سروستان: تعدادی از گروه عاشقان طبیعت شهرستان سروستان همگام و همراه با محیط‌بانان زحمت‌کش استان فارس به‌منظور آمار‌گیری حیات‌وحش پارک ملی بمو به کمک این یاران حیات‌وحش آمدند.

قرار سبز در شهر لنگرود: کارگاه آموزشی روز جهانی حقوق حیوانات به همت کانون فعالان محیط زیست یالمند لنگرود و مشارکت اداره محیط‌زیست لنگرود، همراه با آموزش مفاهیم زیست‌محیطی با پخش عکس و فیلم برگزار شد.

قرار سبز در شهر مسجد سلیمان: دوستداران محیط‌زیست در مسجدسلیمان یک سنجاب را با هماهنگی یکی از شهروندان تحویل گرفته و در منطقه شیمبار که زیستگاه اصلی آنها به‌شمار می‌رود رها کردند.

قرار سبز در شهر آستارا: مراسم نکوداشت رودخانه و مرداب با استقبال گرم ۷۲ تن از شهروندان آستارایی برگزار شد. این مراسم خودجوش مردمی تا نوروز ۹۷ هر جمعه در پل مرداب برگزار می‌شود.

قرار سبز در شهر یاسوج: دسته‌بندی کمک‌های ارسالی مردمی برای ارسال به روستاها و مناطق محروم استان کهکیلویه و بویراحمد توسط اعضای انجمن نهضت سبز زاگرس انجام شد.

قرار سبز در شهر لاهیجان: کارگاه آشنایی مقدماتی با دستگاه‌های جی‌پی‌اس در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان لاهیجان توسط کارگروه کشاورزی بوم‌‌بانان گیلان و همچنین رونمایی از کتاب «رده‌بندی و مورفولوژی گیاهان زراعی» انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان صورت گرفت.

قرار سبز در شهر زرقان: در سی و سومین جلسه شورای شهر زرقان که به درخواست نمایندگان تشکل‌های محیط‌زیستی استان فارس در محل شهرداری زرقان تشکیل شد. اعضای تشکل‌های استان فارس در جلسه حضور یافته و مراتب نگرانی خود را از تصویب احتمالی طرح توسعه پالایشگاه مطرح کرده و خواستار پیگیری بیشتر این موضوع توسط اعضای شورا شدند. پایین رفتن منابع آبی، شور شدن آب شرب چاه‌ها، عدم‌توجه به ارزیابی محیط‌زیستی و پیش‌بینی فضای سبز از جمله نکاتی بود که در این جلسه عنوان شد.

قرار سبز در شهر مسجد سلیمان: به همت شورای هماهنگی سمن‌های محیط‌زیستی مسجد سلیمان و با پیگیری مدیر و معاون پژوهش‌سرای علیمردان‌خان بختیاری در حیاط این واحد آموزشی گونه‌های بومی و گل‌های زینتی توسط دانش‌آموزان کاشته شد. همچنین با مشارکت سمن‌های محیط‌زیست مسجدسلیمان و اداره محیط‌زیست شهرستان برنامه کاشت نهال و پاکسازی در کوی کارکنان سازمان برق انجام گرفت. در این برنامه که با استقبال اهالی نیز همراه بود، دیدارهای چهره به چهره و آموزش نکات حقوق شهروندی در حوزه محیط‌زیست صورت گرفت. در ادامه این برنامه نیز در حیاط اداره هواشناسی نیز با همکاری پرسنل اداره متبوع و فعالان محیط‌زیست کاشت نهال انجام گرفت.