پویش سبز

قرار سبز در شهر اراک: در جشن دومین سالگرد فعالیت پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، ۱۴ آذر ماه همایش دوچرخه‌سواری با حضور مردم و مسوولان هیات ورزش‌های همگانی و هیات دوچرخه‌سواری با حضور ۱۵۰ نفر برگزار شد. عصر همین روز نیز همایشی با عنوان شهر سالم حمل‌و نقل پاک برگزار شد. پویش مردمی سه‌شنبه‌های بدون خودرو جهت توسعه حمل‌و‌نقل پاک و ترویج زیست محوری دو سال پیش از شهر اراک شروع شد و امروز در دومین سال فعالیتش در ۲۰۰ شهر به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

قرار سبز در شهر مهاباد: دومین سالگرد کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو توسط انجمن ژیانه‌ و هی‌ژینگه مهاباد و با حضور بیش از سیصد دوچرخه سوار مهابادی جشن گرفته شد. در این برنامه دوچرخه‌سواران مسیرهای سطح شهر را رکاب زدند.

قرار سبز در شهر کرمانشاه: پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه اقدام به توزیع ۳۰۰۰ کیسه پارچه‌ای در چند مرحله کردند. این فعالیت با هدف ترویج مجدد فرهنگ استفاده از کیسه پارچه‌ای و کاهش مصرف کیسه پلاستیکی هنگام خرید مخصوصا هنگام خرید نان انجام شد. کرمانشاه اولین شهری است که در آن استفاده از کیسه پلاستیکی در نانوایی‌ها ممنوع شده است.

قرار سبز در شهر تالش: کارگاه آشنایی با اکوتوریسم، پرنده‌نگری و نحوه نگهداری و تیمار پرندگان شکاری توسط موسسه محیط زیستی شقایق‌های وحشی هیرکانی در شهر تالش برگزار شد.

قرار سبز در شهر مسجد‌سلیمان: بانو محمدی و آقای مولایی با همراهی فعالان محیط‌زیست زندگی مشترک خود را با کاشت نهال در حوالی محل سکونت خود جشن گرفتند. این ازدواج درختی زوج محیط‌زیستی و دوستدار طبیعت در مسجدسلیمان به همت شورای هماهنگی سمن‌های محیط‌زیستی برگزار شد.

قرار سبز در شهر لاهیجان: ویژه برنامه روز جهانی خاک به همت کارگروه کودک و نوجوان انجمن بوم‌‌بانان و با همکاری موسسه شادمانی کافه کودک آرامش انجام شد.

قرار سبز در شهر آبدانان: به همت انجمن بانوان طبیعت‌دوست آبدانان ایلام، برنامه یک ساعت با محیط‌بان با حضور مسوول اداره محیط‌زیست و محیط‌بانان در دبیرستان مریم اجرا شد.

قرار سبز در شهر شیروان: سی‌امین قرار سبز انجمن طنین پاکبانان شیروان با پاکسازی اطراف پل شهید پارسا و بلوار شهید بهشتی انجام شد.

قرار سبز در شهر آستارا: گروه مردم‌نهاد زیستمان در سومین هفته متوالی اقدام به پاکسازی رودخانه مرداب آستارا کرد. این گروه قصد دارد در اقدامی برنامه ریزی شده، تا نوروز ۹۷ رودخانه مرداب را به اولین رودخانه بدون زباله ایران تبدیل کند.