شافت هارد کروم چیست؟

شافت هارد کروم ساخته شده از نوعی الیاژ کروم است. از جمله خواص اصلی فلز کروم (مورد استفاده در شافت کروم یا همان شفت کروم) سختی بالا و مقاومت در برابر سایش است.

از دیگر ویژگی های فلز کروم، زنگ نزدن و مقاومت بالا در برابر آسیب و فشار و رطوبت است و در جاهایی که نیاز است از فلزات در محیط هایی مرطوب یا آبی استفاده شود، این عنصر از اولویت های انتخاب به شمار می آید. کیفیت کروم بکار رفته تاثیر زیادی بر قیمت شفت کروم ندارد اما در استحکام شفت کروم نقش کلیدی دارد.

آبکاری کروم سخت

آبکاری کروم سخت:

شافت کروم به دقت با یک روکش کروم سخت با کیفیت بالا پوشانده شده است که مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی و سایش ایجاد میکند. این امر طول عمر طولانی را برای میله تضمین میکند حتی در شرایط کاری سخت.

فلز کروم در رنگ خاکستری در طبیعت وجود دارد و به راحتی تغییر رنگ نمی دهد. میل کروم به دلیل سختی زیاد برای جوش کاری و جاهایی که نیاز است فلزها جوش بخورند قابل استفاده نیست.

آلیاژ شافت کرم که با نام میل کروم نیز شناخته می شود جزء آلیاژهای صنعتی وخاص بوده که جنس پایه آن از فولاد ck45 است و دارای روکشی از جنس کروم می باشد شافت هارد کروم عمدتا برای ساخت جک هیدرولیک و پنوماتیک استفاده می شود.

افزایش استحکام و دوام

افزایش استحکام و دوام:

میله پیستون با استفاده از مواد درجه یک مانند فولاد با استحکام بالا ساخته میشود که استحکام ودوام فوق العاده ای را ایجاد میکند. این ساختار مستحکم, میله را قادر میسازد تا بارهای سنگین  و فشار بالا را به راحتی تحمل کند.

ویژگی میل کروم:

شفت هارد کروم سخت به دلیل داشتن سطحی صاف و یکنواخت و مقاومت بالا در برابر سایش به عنوان لایه ی پوششی و محافظ در ماشین ها و وسایل حمل و نقل زیادی به کار می رود.

معمولا در صنعت لایه داخلی ماشین ها از جنس آهن ساخته شده و لایه رویی از جنس کروم است که به مجموع آن شافت هارد کروم گفته می شود. میل کروم تا دمای حدود 400 درجه سانتی گراد را تحمل می نماید و و در دماهای بالاتر، شافت هارد کروم تغییر عملکرد خواهد داد.

از ویژگی های آلیاژ انواع شفت کروم یا همان میل هارد کروم، مقاومت بسیار بالا در برابر سایش، فشار، ضربه و خوردگی، صافی سطح و کیفیت یکنواخت را می توان برشمرد. به طور کلی شافت کروم به دلیل داشتن روکش کروم در شرایط با اصطکاک بالا و محیط های مرطوب و خورنده کاربرد فراوانی دارند.

دقت ابعادی دقیق:

شافت هارد کروم دقیقا برای برآورده کردن تلورانس های ابعادی دقیق ماشینکاری شده است.این دقت تناسب کامل در سیلندر هیدرولیک را تضمین میکند و عملکرد صافی سطح و راندمان را افزایش میدهد, همچنین خطر نشتی یا آسیب به اببندها را به حداقل می رساند.

کاهش اصطکاک و سایش آببندها:

روکش کروم سخت روی میله پیستون سطح صاف و کم اصطکاکی را فراهم میکند و تلفات اصطکاک و سایش آب بندی را به حداقل میرساند این ویژگی بازده کمی سیستم هیدورلیک را افزایش می دهد و در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف انژی و کاهش هزینه های نگهداری میشود.

کاربرد میل هارد کروم

کاربرد میل هارد کروم:

میله پیستون باروکش کروم سخت برای محدوده ی گسترده ای از کار برد های هیدورلیک از جمله ماشین الات صنعتی, تجهیزات ساختمانی و ماشین آلات کشاورزی مناسب است. شافت هارد کروم در بیشتر جک هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند.

جک هیدرولیک ماشین آلات بسته بندی، جک هیدرولیک صنایع چوب، جک هیدرولیک ادوات کشاورزی، جک هیدرولیک ماشین آلات راهسازی، جک هیدرولیک کالابر هیدرولیک، جک هیدرولیک صنایع فولاد سازی، جک هیدرولیک صنایع خودرو و غیره… تطبیق پذیری, آن را به یک انتخاب قابل اعتماد برای صنایع مختلف تبدیل میکند و عملکرد مطلوب را در سیستم های هیدورلیک متنوع تضمین میکند.

شفت هارد کروم در بسیاری از صنایع بدون هیچ تغییر رنگی استفاده می شود زیرا کروم فلزی براق است که برای استفاده از آن، نیازی به تغییر رنگ نیست، به ویژه که ضد زنگ هست و به لایه روکش احتیاجی ندارد و هیچ گاه در اثر اکسایش سیاه نمی شود.

همانطور که در قسمت قبل بیان کردیم، شافت کروم از دو جز تشکیل می شود. لایه داخلی میلگرد از جنس انواع آهن و لایه رویی که در نقش محافظ لایه داخلی است، از جنس کروم است. نام فعالیتی که در ساخت این نوع از شافت هارد کروم ها انجام می شود، اینداکشن است.

تولید کنندگان میل هارد کروم:

میل هارد کروم در سایزهای مختلفی تولید می گردد که معمولا بین بیست میلی متر تا هفتاد میلی متر است. کشورهای مختلفی در حوزه تولید شفت کروم دار پیشرو هستند که از میان آن ها می توان از رومانی، ترکیه، چین و ایران را نام برد. میلگرد کروم سخت در جاهایی که فشار زیاد هست مانند ماشین های راهسازی به عنوان جک و بالا برنده ماشین استفاده می شود.

مواد تشکیل دهنده ی شافت هارد کروم:

SAE1045

-J1S45C CK45-4340-4110-42CRMO -20M0076

دقت بیرونی:

F8/F7

زبری سطح :

 RA0.2/ 0.4CM

ضخامت روکش کروم سخت :

20میکرون +/- 10درصد

سختی سطحی :

H7800  حداقل

صافی:

0.2/1000

حفاظت :

 روغن ضد رنگ خارجی -محافظ پوشش -صفحه سخت

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.