آروا؛ تاریخچه جذاب تا دستیابی به موفقیت بزرگ

این رویداد بزرگ، نخستین مراسمی بود که صنف ابزار ایران گردهم آمدند و آروا با برگزاری آن در سالن اجلاس سران جمهوری اسلامی به عظمت و شکوه آن افزود. در طی مدت برگزاری این مراسم، بزرگان صنعت ابزار به موضوعات مختلفی مانند علت های موفقیت آروا و پیشگام بودن در به کارگیری دانش و تخصص برای اطمینان خاطر مشتریان پرداختند و درباره ساخت آینده ای روشن برای ابزار ایران زمین و بومی سازی این صنعت مطالبی را با یکدیگر در میان گذاشتند.

پیش از آروا

آقایان امین مصلائی؛ مدیرعامل آروا و حمید مصلائی، قائم مقام آروا با ورود به مغازه پدری خود، با دنیای ابزار و بازار آن آشنا شدند. اولین بار جناب آقای امین مصلائی در سال ۱۳۷۷ کار خود را با ابزار فروشی در مغازه پدرشان آغاز کردند. پس از سه سال ایشان تصمیم گرفتند که به صورت مستقل این شغل را ادامه دهند.

این نقطه عطفی بود تا با توجه به روحیه بلندپروازی به سمت عمده فروشی ابزار بپردازند و با گذشت زمان تصمیم گرفتند که کسب و کار خود را رونق بخشند و به جای خرید محصولات از عمده فروشی ها، خودشان ابزار را از کشورهای مختلفی مانند تایوان، ژاپن، چین و کره وارد کنند.

پیدایش برند آروا

واردات کالا و بازرگانی پایانی برای بلندپروازی های آقای امین مصلائی نبود؛ بلکه زمینه ساز تأسیس برند آروا شد. آروا در سال ۱۳۸۸ درست زمانی که بسیاری از کسب و کارها با شکست روبرو شدند، شکل گرفت.

آروا یعنی عقاب، پادشاه آسمان ها. عقاب همیشه در اوج پرواز می کند و برای اهداف خود در بهترین زمان حمله ور می شود. آروا نشان دهنده بلندپروازی مدیر عامل این شرکت است که به اتفاق مدیران و نیروهای متعهد و پرتلاش به شکار موفقیت می روند. از این رو آروا ابزار موفقیت نام گرفت.

آروا اولین دفتر مرکزی خود را در سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ با وسعت ۳۲۰۰ متر زیربنا در ۱۱ طبقه ساخت و محلی برای کارکنان و مدیران آروا شد تا بتوانند استراتژی های لازم را جهت دستیابی به بلندپروازی ها و اهداف خود مشخص کنند. تولید دستگاه جوش ایرانی از همین سال و در فضای ۳۰۰ مترمربعی شروع شد.

آروا به فعالیت های خود ادامه می داد و تعداد نمایندگی های خدمات پس از فروش افزایش می یافت تا رضایت مشتریان به دست آید. تمام تلاش هایی که مجموعه آروا کرد، موجب شد تا در سال ۱۳۹۸ بتواند جزء ۳ برند برتر ابزار ایران باشد.

ساخت کارخانه تولید ابزار آلات آروا

ساخت کارخانه تولید ابزار آلات آروا

آروا برای دستیابی به ارزش های خود از جمله نوآوری، مسئولیت پذیری، چابکی و ... تلاش کرد تا با تأمین و تولید ابزارآلاتی که در بازار محبوب مشتریان هستند، بتواند انتخاب اول مشتریان حرفه ای باشد.

تولید در خاک ایران رخ داده بود اما مجموعه آروا برای گسترش تولید و توسعه خطوط تولید به فضای بیشتری نیاز داشت. تبدیل کارگاه تولید اینورتر به یک فضای 1500 متر مربعی اتفاقی بود که زمینه شد تا تولیدات آروا در ایران افزایش یابد.

زمانی که مجموعه آروا به دنبال رشد و توسعه خود بود، تصمیم گرفت کارخانه ای بزرگ را در وسعت 15 هزار متر مربع بسازد. اقدامات و استراتژی های لازم برای ساخت کارخانه آروا انجام شد و بالاخره در سال 1402 افتتاح رسمی کارخانه آروا رقم خورد. شرکت ابزار آروا کارخانه ای بزرگ در وسعت 15000 مترمربع را ساخت تا با تولیدات مختلف که زنجیره تأمین محصولات خود، آینده ای پایدار را خلق کند.

در کارخانه آروا چه محصولاتی تولید می شوند؟

در کارخانه آروا چه محصولاتی تولید می شوند؟

شرکت آروا برای آن که بتواند محصولات را متناسب با نیاز مشتریان به بازار عرضه نماید، به دنبال ایجاد تنوع در محصولات خود بود. به این منظور علاوه بر ابزارآلات جوش و برش، ابزارهای برقی و ابزارآلات دستی نیز به محصولات آروا اضافه شدند.

در این کارخانه که بزرگترین کارخانه ساخت ابزار در ایران است، علاوه بر اینورتر، با تولید ابزار آلات برقی و شارژی مانند فرز، مینی فرز و بتن کن تنوع محصولات بومی سازی شده، افزایش یافته است. این نشان دهنده اهمیتی است که آروا به تنوع محصولات و بومی سازی تعداد بیشتری از ابزارآلات می باشد.

برنامه های آینده آروا و پروژه های توسعه محور

آروا به منظور توسعه فعالیت های خود و ایجاد مسیرهای پیشرفت و دستیابی به موفقیت های بیشتر پروژه هایی را برنامه ریزی کرده است. برخی از استراتژی هایی که آروا برای سال ۱۴۰۲ خود برنامه ریزی کرده است، پروژه شروع به کار شرکت خدمات پس از فروش است تا بتواند با کیفیت بهتر، ملزومات خدمات و گارانتی محصولات خود را تأمین نماید.

دومین برنامه آروا در سال جاری ساخت کارخانه جدید و تنوع محصولات داخلی است که محیطی با متراژ ۳۰ هزار متر مربع را با هدف اشتغال زایی بیشتر، خواهد ساخت. راه اندازی ساختمان اداری جدید با ۱ هزار متر زمین در ۱۲ طبقه و پروژه راه اندازی آزمایشگاه مرجع با هدف استانداردسازی صنعت ابزار از مهم ترین و اصلی ترین اهدافی است که برند آروا برای آن ها گام برمی دارد و موفقیت های خود را بیش از پیش رقم خواهد زد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.