آموزش کپی ترید در بایننس و کوکوین با بلوترید

 کاربران مبتدی می توانند با استفاده از ابزارهای کپی ترید، همه اقدامات یک فرد حرفه ای را در حساب خود کپی کنند و در عین یادگیری استراتژی های برتر، در سود حرفه ای های بازار هم سهیم شوند.

بلوترید یکی از پلتفرم های جدید کپی ترید ارزهای دیجیتال است که با اتصال به حساب های کاربری بایننس یا کوکوین شما، بستری امن و ساده را برای کپی برداری از تریدهای افراد با تجربه فراهم می کند. در ادامه با معرفی بلوترید، نحوه کار با این پلتفرم را آموزش داده و به برتری های پلتفرم کپی ترید بلوترید خواهیم پرداخت.

بلوترید چیست؟

بلو ترید یکی از ابزار های جدید تریدینگ هاوس است. همانطور که میدانید شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس (Trading House)، اولین شبکه اجتماعی ایرانی در حوزه بازارهای مالی است. کاربران این شبکه اجتماعی، تنها مطالب مرتبط با معامله گری و سرمایه گذاری را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و پیرامون استراتژی ها و رفتارهای مورد نیاز برای موفقیت در این بازارها، به بحث و گفتگو می پردازند.

بلوترید هم همانطور که گفته شد یکی از ابزارهای جدید شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس است تا تریدرهای مبتدی بتوانند با استفاده از آن، در عین کسب سود دلاری از بازار پر فراز و نشیب کریپتو، با استراتژی های برنده هم آشنا شوند. مشاهده و ارزیابی عملکرد تریدرهای حرفه ای و کسب تجربه در بازار، مهمترین مزیتی است که یک کپی تریدر می تواند به دست آورد.

بلوترید برای کپی تریدر ها و مستر تریدر ها

در بلوترید حتی سرمایه گذارانی که تمایلی به یادگیری و فعالیت مداوم در بازارهای مالی را ندارند هم می توانند با سرمایه گذاری در پلتفرم بلوترید و اختصاص بخشی از سرمایه خود به آن، راهی امن برای کسب درآمد مستمر به سبد دارایی خود اضافه کنند.

البته پلتفرم بلوترید فقط برای کپی برداری از تریدرهای حرفه ای نیست. اگر شما هم یک تریدر حرفه ای و سودآور هستید، می توانید با ثبت درخواست خود و موفقیت در آزمون ارزیابی، به جمع مَستر تریدرهای (Master Trader) بلوترید بپیوندید. شما با تبدیل شدن به یک مستر تریدر، علاوه بر کسب سود از معاملات خود، می توانید با فروش پکیج کپی تریدینگ هم به سود دلاری برسید.

آموزش ثبت نام در بلوترید، چطور ثبت نام کنیم و فعالیت خود را آغاز کنیم؟

اولین قدم برای ثبت نام در بلوترید، مراجعه به وبسایت تریدینگ هاوس بخش کپی ترید است که از صفحه اصلی سایت نیز امکان رسیدن به آن وجود دارد. در این بخش، در ابتدا می توانید مقالات اولیه برای آشنایی با مفهوم کپی ترید را مطالعه کنید و در ادامه برای شروع فرآیند ثبت نام در بلوترید، روی دکمه «کپی ترید را شروع کن!» کلیک کنید.

ترید کنید

شما با ثبت نام در شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس، به صورت خودکار در بلوترید هم ثبت نام می کنید. بنابراین در صفحه بعدی تنها کافی است نام کاربری و رمز عبور انتخاب شده برای پلتفرم تریدینگ هاوس را درج کنید و وارد پلتفرم بلوترید شوید.

کپی تریدینگ در بایننس و کوکوین با بلوترید

یکی از مهمترین برتری های بلوترید نسبت با باقی پلتفرم ها، عدم دسترسی به دارایی کاربران است. این یعنی شما برای کار با بلوترید نیازی به واریز دارایی خود ندارید، بلکه تنها کافی است دارایی خود را در یکی از صرافی های امن و معتبر بایننس (Binance) و کوکوین (Kucoin) واریز کرده و با استفاده از آموزش زیر، کلیدهای API حساب خود را به دست آورید.

کلید API ابزاری برای برقراری ارتباط بین دو اپلیکیشن تحت وب است. در واقع بلوترید با این کلیدها می تواند بدون امکان برداشت دارایی، در حساب کاربری شما نزد این دو صرافی، پوزیشن معاملاتی باز کرده و آن ها را مدیریت کند.

آموزش ایجاد کلید API در بایننس برای شروع کپی ترید

قبل از شروع، لازم به ذکر است که برای ایجاد کلید API در بایننس، لازم است که مراحل اولیه (Basic) و متوسط (Intermediate) احراز هویت را تکمیل کنید. ایجاد کلید API در بایننس 4 مرحله ساده دارد که در ادامه هر یک را شرح خواهیم داد:

ورود به بخش مدیریت API

  1. ورود به بخش مدیریت API یا همان API Management: با کلیک روی آیکون حساب کاربری خود در صفحه اول وبسایت بایننس می توانید لیستی را مشاهده کنید که API Management یکی از آن هاست.

انتخاب نام برای کلید

  1. انتخاب نام برای کلید API: در صفحه باز شده، همانند تصویر فوق روی گزینه ساخت api کلیک کنید و مانند تصویر زیر مدل ساخت api را مشخص نمائید:

api

سپس در صفحه بعد نام api خود را انتخاب نمائید و سپس کادری را مشاهده می کنید که باید نام کلید API را در آن بنویسید. بعد از انتخاب نام، روی دکمه Next کلیک کنید همانند تصویر زیر:

احراز هویت

در مرحله بعد نوبت به احراز هویت میرسد:

  1. احراز هویت: در این مرحله، همانند تصویر فوق باید اطلاعات امنیتی جهت احراز هویت را وارد کنید. در ابتدا باید روی دکمه «Get Code» کلید کنید و بعد عددی که برایتان ایمیل می شود را در کادر وارد کنید. بخش پایینی هم برای ورود کد Google Authenticator است.

  2. صدور مجوزهای API: در این مرحله، کلید API ایجاد شده ولی لازم است که مجوزهای لازم را برای آن صادر کنید. جهت فعالیت بدون مشکل بلوترید، نیاز است که تیک های «Enable Reading» و «Enable Spot & Margin Trading» و «Enable Futures» را فعال کنید. البته در بخش پایینی گزینه Unrestricted را هم فعال کنید تا امکان دسترسی با همه IP ها فراهم شود. این بخش فقط برای ۹۰ روز میباشد و بعد از آن شما باید دوباره api جدید بسازید، برای اینکه api ساخته شده منقضی نشه باید IP مشخصی ادد کنید.

آموزش ایجاد api در کوکوین برای کپی تریدینگ

لازم به ذکر است که برای اتصال پلتفرم بلوترید به کوکوین، شما باید نام (API Name)، عبارت امنیتی (API Passphrase) و کلید خصوصی (Secret Key) را به همراه داشته باشید. در ادامه به صورت گام به گام مراحل ایجاد کلید API را شرح خواهیم داد.

مرحله اول:

در ابتدا، در صفحه اول وبسایت کوکوین روی آیکون حساب کاربری خود کلیک کرده و گزینه «API Management» را انتخاب کنید و سپس طبق تصویر زیر عمل کنید.

مرحله دوم: حالا باید فرم به نمایش در آمده در صفحه بعد را به صورت تصویر زیر تکمیل کنید.

مرحله سوم: وبسایت کوکوین به تازگی امکان تعیین مدت اعتبار یک کلید API را هم فراهم کرده است که می توانید در صفحه بالا آن را مشخص کنید.

مرحله چهارم: مرحله آخر ایجاد کلید API مختص احراز هویت است که باید طبق تصویر زیر تکمیل شود.

انتخاب مستر تریدر، چطور بهترین مستر تریدر را انتخاب کنیم؟

مهمترین وظیفه شخص کپی تریدر، انتخاب یک مستر تریدر حرفه ای، سودآور و قابل اعتماد است که بتواند سود معقول و مستمری را برای شما به ارمغان بیاورد. برای این منظور ابتدا بهتر است آموزش کپی ترید را در سایت تریدینگ هاوس مطالعه نمائید. پلتفرم بلوترید برای انتخاب آگاهانه مستر تریدر، اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار داده است که در ادامه به تشریح هر یک می پردازیم.

  • نوع: این بخش پلتفرم فعالیت مستر تریدر را نشان میدهد که می تواند بازارهای آتی (Futures) یا نقدی (Spot) صرافی های کوکوین یا بایننس باشد.

  • PNL: این بخش برای نمایش سود یا ضرر مستر تریدر در یک بازه زمانی 1 هفته، 1 ماه، 3 ماه یا 6 ماه را نشان میدهد. بدیهی است که این عدد به صورت درصدی بوده و عدد منفی نشانگر ضرر مستمر تریدر است.

  • نرخ برد: عدد به نمایش درآمده برای این مورد، نسبت تعداد بُردها (فعال شدن حد سود) به کل سیگنال های ثبت شده است.

  • تعداد سیگنال: تعداد سیگنال های ارائه شده توسط مستمر تریدر در یک بازه زمانی.

  • بستن اجباری: نسبت تریدهایی که به صورت اجباری بسته شده است. کمتر بودن این مورد نشان دهنده عملکرد بهتر مستر تریدر است.

  • حداقل بودجه: حداقل مقدار سرمایه برای دریافت سیگنال از مستر تریدر است.

  • قیمت پکیج: هر مستر تریدر می تواند برای ارائه پکیج خود در یک مدت معین، قیمتی را تعیین کند.

مسئله انتخاب مستر تریدر، نیاز به بررسی پارامترهای زیادی است. برای انتخاب مستر تریدر، به طور کلی بهتر است عملکرد در بلند مدت (بازه 6 ماهه) را بررسی کنید تا با ثبات عملکرد مستر تریدر بیشتر آشنا شوید. با اینکه PNL به ظاهر مهمترین پارامتر به نظر می رسد، ولی عددهای بالای آن هم نشان دهنده بهتر بودن مستر تریدر نیست.

در واقع وجود یک تعادل خوب بین پارامتر های مهمی مثل PNL، نرخ برد، تعداد سیگنال و بستن اجباری به سودآوری مستر تریدر کمک می کند. بدیهی است که تعداد سیگنال بالا نشان دهنده فعالیت مداوم مستر تریدر، کم بودن درصد بستن اجباری نشان دهنده قدرت تحلیلی بالا و نرخ برد متناسب (بالای 50 درصد) نشان دهنده ثبت عملکرد او است.

مزایای استفاده از پلتفرم بلوترید چیست؟

چرا با وجود پلتفرم های بسیاری که برای کپی ترید وجود دارد بهتر است از بلوترید استفاده کنیم؟ همانطور که گفته شد، عدم دسترسی به دارایی کاربران یکی از مهمترین مزایای پلتفرم کپی تریدینگ بلوترید است که آن را از رقبا متمایز کرده است.

امنیت بالای دارایی شما در صرافی های معتبر و بزرگ

در واقع شما برای کار با پلتفرم های کپی ترید دیگر، باید دارایی خود را به این پلتفرم ها واریز کنید و علاوه بر ریسک سرمایه گذاری و ترید در بازار، ریسک اضافی واریز دارایی ها در یک پلتفرم کمتر شناخته شده و حتی ناامن را هم بپذیرید. اتفاقات تلخی که برای صرافی هایی مثل FTX افتاد، نشان میدهد که به جز چند صرافی معتبر و بزرگ مثل بایننس و کوکوین، نگهداری دارایی ها در پلتفرم های کوچک ریسک نسبتاً بالایی دارد.

کارمزد مناسب خدمات در بلوترید

علاوه بر این، اینگونه پلتفرم ها کارمزد معاملات به مراتب بالاتری نسبت به پلتفرم های دیگر دارند و درآمد آن ها نیز با همین کارمزدها به دست می آید. همین عامل باعث شده که مستر تریدرها سیگنال های بیهوده و بدون سود زیادی داشته باشند. همین مسئله تلاقی منافع باعث می شود که منافع کاربر اصلی نادیده گرفته شود و مسئله اصلی، سودآوری پلتفرم باشد.

اهمیت به سود رسیدن کاربران در مکانیزم های بلوترید

از طرف دیگر، بلوترید با مکانیزم منحصر به فرد خود مسئله تلاقی منافع را حذف کرده تا کاربر اصلی بیشترین نفع را از این سیستم ببرد. با بلوترید، تعداد زیاد سیگنال ها یا کارمزد تراکنش ها اهمیتی نخواهد داشت و تنها مسائل مهم، سودآوری مستر تریدر است.

همچنین با پلتفرم کپی ترید بلوترید، شما می توانید استراتژی ورود و خروج به معاملات، مدیریت معاملات و مقابله با هیجانات را به طور همزمان مشاهده کنید و تجربیات مهمی را به دست بیاورید.

امکان اتصال همزمان دو کیف پول به بلوترید

یکی دیگر از مزیت های پلتفرم بلوترید، امکان اتصال همزمان دو کیف پول به حساب کاربری است. همچنین  شما می توانید تاریخچه همه معاملات خود را هم مشاهده کنید تا در فرصتی دیگر به تحلیل هر یک پرداخته و یافته های مهم و ارزشمندی را به دست بیاورید.

پشتیبانی بلوترید توسط جامعه ای بزرگ از تریدر ها

مزیت مهم دیگری که می توان برای پلتفرم بلوترید نام برد، پشتیبانی آن توسط جامعه تریدرهای قدرتمند است. در واقع بلوترید تنها یکی از ابزارهای سودمند پلتفرم شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس است، این شبکه اجتماعی همانند یک پلتفرم قدرتمند خارجی، مطالب آموزنده و سودمندی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

شما در این پلتفرم می توانید دوستان خود را دنبال کنید، مطالب سودمند مرتبط با معامله گری پست کنید و با تشکیل یک گروه، در رابطه با مسئله به خصوصی به تبادل نظر بپردازید. مستر تریدرهای بلوترید هم حضور پررنگ و مؤثری در شبکه اجتماعی دارند و به پرسش های کاربران و دنبال کنندگان خود پاسخ میدهند.

در واقع تمام تلاش تریدینگ هاوس و بلوترید، افزایش دانش تریدینگ و سرمایه گذاری کاربران ایرانی است. زیرا جامعه معامله گران ایران، تا قبل از این پلتفرمی امن و جامعه برای تبادل اطلاعات نداشته و تریدینگ هاوس آمده تا با رفع این نیاز، سطح علمی و عملکردی تریدرها را ارتقا دهد.

خبری خوش برای کاربران ایرانی!

همانطور که گفته شد، هدف نهایی پلتفرم تریدینگ هاوس ارتقای سطح علمی تریدرهای ایرانی است. امکانات متنوع، مقالات آموزشی و تحلیلی، پادکست ها، بخش 24 ساعته وبلاگ و انتشار سریع اخبار، رویدادهای هفته و گروه های متنوع، همگی برای تبادل آزاد و سریع اطلاعات بین تریدرها خلق و به صورت کاملاً رایگان ارائه شده اند.

در این بین، تیم توسعه دهندگان تریدینگ هاوس هم خبر خوشی برای شما کاربران عزیز دارند! شما با ثبت نام در تریدینگ هاوس می توانید به مدت 1 ماه، به صورت کاملاً رایگان از پلتفرم بلوترید استفاده کنید و با انتخاب مستر تریدر مناسب، لذت کسب سود مستمر دلاری و در عین حال آموزش از حرفه ای های بازار را تجربه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.