آشنایی با تجارت زعفران ایران

 بهتر است بدانید که کشور عزیزمان ایران، بیش از ۹۵ درصد زعفران مورد استفاده در دنیا را تامین می‌کند و به عنوان قطب تولید زعفران در دنیا به شمار می‌ رود. تجارت زعفران ایران از گذشته تا کنون یکی از تجارت های مهم بازرگانان ایرانی بوده که به عنوان جزیی جدا نشدنی از تاریخ بازرگانی ایران در نظر گرفته می شود. در این مقاله می‌خواهیم شما را با طلای سرخ ایران آشنا کنیم و در مورد تجارت زعفران ایران و بازار های منطقه ای و جهانی آن صحبت خواهیم کرد.

زعفران ایران یکی از ارزشمندترین و خارق العاده‌ترین ادویه‌های جهان است که کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف غذایی و حتی دارویی دارد. توجه به این نکته هم حائز اهمیت می‌باشد که زعفران علاوه بر مصارف غذایی، مصارف دارویی هم دارد و از ترکیبات موجود در زعفران برای تولید مواد اولیه ی دارویی استفاده می شود.

برخی از کاربردهای خارق العاده زعفران به شرح زیر می‌باشند:

• گیاه زعفران گیاه بومی آسیا می‌باشد و بهترین نوع آن در ایران می‌روید.

• از زعفران برای پخت و پز و تهیه غذاهای گوناگون استفاده می‌شود.

• زعفران در صنایع غذایی نقش مهمی دارد و به عنوان یک چاشنی رنگی و معطر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با تجارت زعفران ایران می‌توانید یک کسب و کار معرکه داشته باشید.

• از زعفران برای تهیه انواع نوشیدنی‌ها، شیرینی‌ها، انواع شکلات، بستنی و ... استفاده می‌شود.

• یکی از پرطرفدارترین ادویه‌هایی می‌باشد که در همه‌ی رستوران‌ها و منازل از آن استفاده می‌شود. زعفران در هر غذایی باشد طعم و عطر فوق العاده‌ای به آن می‌دهد.

• کارخانه‌های صنایع غذایی از زعفران به عنوان طعم دهنده و رنگ دهنده استفاده می‌کنند.

• عرب‌ها و هندی‌ها هم یکی از بزرگترین مصرف کنندگان زعفران هستند.

• از زعفران به عنوان آرامش بخش استفاده می‌شود و شادی آور است.

• به هضم غذا کمک می‌کند و ضد نفخ است.

• زعفران خاصیت ضد سرطانی هم دارد.

• تقویت کننده معده است و از آلزایمر پیشگیری می‌کند.

• برای درمان کم خوابی مفید است و حافظه را تقویت می‌کند. می‌توان گفت که تجارت زعفران ایران یکی از بهترین کارهایی می‌باشد که می‌توانید انجام دهید و سود خوبی بدست آورید. 

علاوه بر مواردی که گفته شد، زعفران کاربردها و خاصیت‌های بسیار زیادی دارد که با مصرف کردن آن می‌توانید از این خواص بهره مند شوید.

چنانچه قصد خرید بهترین زعفران ایرانی را دارید و یا می خواهید از آخرین قیمت زعفران روز بازار اطلاع پیدا کنید می توانید از طریق وبسایت یا اپلیکیشن باسکول با هزاران فروشنده عمده و مستقیم زعفران مستقیم و بدون واسطه ارتباط برقرار کنید.

آشنایی با تجارت زعفران ایران: 

همانطور که گفته شد کشور ایران بزرگ‌ترین تولید کننده زعفران در دنیا می‌باشد و زعفران ایران هم یکی از بهترین و مرغوب‌ترین زعفران‌های دنیا می‌باشد که آوازه آن در همه‌ی کشور‌ها پیچیده است. بدون شک با تجارت زعفران ایران می‌توانید به یک تاجر حرفه‌ای و موفق تبدیل شوید. جالب است بدانید که زعفران یکی از گران‌ترین ادویه‌هایی می‌باشد که مورد استفاده قرار می‌گیرد و همه‌ی مردم هم از آن استفاده می‌کنند. 

گران بودن زعفران هم به این دلیل است که کارهای جداسازی آن باید به صورت دستی انجام شود و زعفران فقط قسمت کوچکی از گیاه آن یعنی کلاله‌ی آن می‌باشد. برای بدست آوردن مقدار زیادی زعفران به گل‌های بسیار زیادی نیاز دارید و باید یک زمین بسیار بزرگ برای کشت زعفران داشته باشید.

جداسازی زعفران

جداسازی زعفران

طلای سرخ یا همان زعفران یکی از مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران می‌باشد. صادرات زعفران قوانین خاص خود را دارد که باید به آن‌ها توجه شود. برخی از قوانین مرتبط به صادرات زعفران به شرح زیر می‌باشند:

• خرید زعفران و بسته بندی کردن آن.

• گرفتن گواهی استاندارد.

• داشتن کارت بازرگانی.

چند سالی می‌شود که صادرات فله‌ای زعفران ممنوع شده است و این موضوع باعث شده است که تجارت زعفران ایران رونق بیشتری پیدا کند.

زعفران از گیاه گلدار و زیبای زعفران به وجود می‌آید. گیاه کوچک زعفران همچون صدفی زیبا می‌باشد که مروارید با ارزشی را درون خود نگهداری می‌کند. ارتفاع این گیاه ارزشمند بین 10 تا 30 سانتی متر می‌باشد، این گل‌های زیبا 6 گل‌برگ بنفش دارند که در زیبایی نظیر ندارند.

گل زعفران

گل زعفران

کشورهای هدف برای تجارت زعفران ایران:

برای تجارت زعفران ایران یا همان خرید و فروش زعفران باید با خریداران و فروشندگان عمده‌ی زعفران در ارتباط باشید. توجه داشته باشید که تجارت و خرید و فروش زعفران فقط محدود به داخل کشور نیست و می‌توانید این ادویه با ارزش را به بسیاری از کشورهای دیگر صادر کنید و این محصول خارق العاده‌ی ایرانی را به سایر کشورها معرفی کنید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که آوازه‌ی زعفران مرغوب ایرانی در بسیاری از کشورها پیچیده شده است و طرفداران بسیار زیادی دارد.

در تجارت زعفران ایران اگر بخواهیم کشورهای هدف را مشخص کنیم، می‌توان گفت که بسیاری از کشورها خواهان خرید زعفران ایران هستند اما برخی از آن‌ها خواهان مقدار بیشتری  از این محصول هستند. به طور مثال بیشترین صادرات ایران در اوایل سال 2020 بین کشورهای آلمان، ایتالیا، بلژیک و اسپانیا بوده است. بهتر است بدانید که بزرگ‌ترین خریداران زعفران ایران، کشورهایی مانند اسپانیا، امارات متحده عربی و ... هستند.

به طور کلی می‌توان گفت که کشور عزیزمان ایران، زعفران را به 5 قاره و  47 کشور جهان صادر می‌کند. توجه داشته باشید که زعفران‌ها را با بسته بندی‌های گوناگون از 0.2 گرم تا یک کیلوگرم بسته بندی می‌کنند و آن‌ها را به کشور هدف ارسال می‌کنند. همانطور که گفته شد کشور ایران به عنوان قطب زعفران دنیا و اولین صادرکننده‌ی زعفران شناخته شد و زعفران خود را به کشورهای مختلفی صادر می‌کند. اما بهتر است که کشورهای هدف به درستی شناسایی شوند زیرا انتخاب بازار هدف مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

برخی از شاخص‌های مهم برای تعیین بازارهای هدف به صورت زیر می‌باشند:

• مسافت بین دو کشور.

• رشد واردات کشورهای وارد کننده عمده طی چند سال اخیر.

• سابقه صادرات ایران به این کشورها.

• حقوق و عوارض گمرکی که توسط کشورهای وارد کننده اخذ می‌شود.

• سهولت در بازاریابی برای محصول مورد نظر.

• خدمات صادراتی.

• بررسی روابط تجاری، سیاسی و ... بین کشورها.

• قیمت هر تن از محصولات به دلار مشخص شود.

علاوه بر مواردی که گفته شد، موارد بیشتری هم باید بررسی شوند. بعد از بررسی‌های انجام شده به راحتی می‌توانید تجارت زعفران ایران را شروع کنید و در این راه موفق باشید. همواره به یاد داشته باشید که کشورهای هدف برای صادرات و واردات به خوبی بررسی می‌شوند.

زعفران ایران

زعفران ایران

با تجارت زعفران ایران می‌توانید سود خوبی بدست آورید و از برکت این طلای سرخ بهره‌مند شوید.

https://www.buskool.com/

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.