گوشی Huawei Y9a و تبلت‌های جدید هوآوی برای بازار ایران معرفی شدند

این مراسم با اجرای نسبتا طولانی کاوه آفاق همراه بود که رنگ و بوی خاصی به رویداد بخشیده بود. این خواننده در بخش ابتدایی و انتهایی رویداد به اجرا پرداخت که با توجه به سبک موسیقی او که بسیار سریع و هیجان‌انگیز است، جذابیت بالایی برای مراسم ایجاد کرده بود.

پس از اولین اجرای موسیقی، بابک فیاض قائم‌مقام بخش موبایل هواوی به روی صحنه آمد تا ضمن خوشامدگویی به بینندگان، صحبت کوتاهی درباره استراتژی جهانی هواوی داشته باشد. او با اشاره به این نکته که هوآوی هم‌اکنون ۱۹۴۰۰۰ کارمند دارد که نیمی از آنها در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند، از اهمیت این بخش در ساختار هوآوی گفت. صرف ۲۰ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه تنها در سال ۲۰۱۹ و در اختیار داشتن ۸۵۰۰۰ حق اختراع یا «پتنت» (Patent) نشان از عزم جدی این شرکت در بحث تحقیق و توسعه دارد.

همچنین هوآوی در حال حاضر بیش از ۳ میلیارد نفر را در سراسر دنیا با زیرساخت ارتباطی خود به یک‌دیگر متصل کرده که تاکنون حتی یک بار هم مشکل امنیتی یا نفوذ در شبکه رخ نداده است. فیاض، به چیپست قدرتمند Kirin ۹۰۰۰ به عنوان قوی‌ترین پردازنده گوشی همراه حال حاضر نیز اشاره کرد و بهترین عملکرد دوربین گوشی‌های همراه را از آن هوآوی دانست. در انتهای این بخش توضیحات کوتاهی در مورد فلسفه وجودی گوشی‌های سری Y هوآوی ارائه شد و این که Y۹a در عمل بهترین مدل در این سری به حساب می‌آید.

هوآوی Y۹a، تحولی در طراحی 

در ادامه رویداد علی فخار مدیر ارتباطات و بازاریابی هوآوی برای معرفی گوشی Y۹a به صحنه آمد. او ابتدا به طراحی جذاب بدنه و دوربین این گوشی اشاره کرد که تنه به بزرگانی مانند سری گوشی‌های پرچم‌دار Mate می‌زند. طراحی استفاده شده در Y۹a که به «هیلو دیزاین» (Halo Design) معروف است برای اولین بار در هوآوی Mate ۳۰ مورد استفاده قرار گرفت و به شدت از آن استقبال شد. 

رویداد هواوی

گوشی Y9a در سه رنگ نقره‌ای، صورتی شکوفه‌ای و مشکی عرضه می‌شود که بازتاب جذاب نور روی بدنه این گوشی، به زیبایی آن افزوده است. صفحه‌نمایش این گوشی 6.63 اینچی بدون حاشیه با وضوح تصویر 2400 در 1080 پیکسلی است. این صفحه‌نمایش به صورت کامل و بدون بریدگی در بخش جلوی دستگاه قرار گرفته است که این مسئله به کمک دوربین سلفی «پاپ آپ» محقق شده است.

هوآوی Y9a مجهز به دوربینی ۶۴ مگاپیکسلی و چهارگانه است. علاوه بر دوربین اصلی یک سنسور 8 مگاپیکسلی برای زاویه‌دید فوق گسترده ۱۲۰ درجه، یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای عکاسی نزدیک از سوژه (ماکرو) و یک سنسور 2 مگاپیکسلی دیگر برای تشخیص عمق میدان نیز در این دوربین وجود دارد. این دوربین که به هوش‌مصنوعی هوآوی مجهز شده می‌تواند در هر شرایطی، شب یا روز، دور یا نزدیک تصاویر بسیار خوبی را ثبت کند.

هواوی

ویژگی مهم دیگر دوربین این گوشی قابلیت تصویربرداری در تاریکی شب است. می‌توانید میزان ISO این دوربین را به عدد شگفت‌انگیز ۵۱۲۰۰ افزایش دهید که به شما کمک خواهد کرد تا در محیط‌های بسیار تاریک هم عکاسی کنید. به علاوه لرزشگیر الکترونیکی این دوربین در فیلمبرداری هم عملکرد بسیار خوبی دارد و تصاویری با ثبات و حرفه‌ای ارائه می‌دهد. همان طور که قبلا نیز اشاره شد دوربین سلفی این گوشی از نوع پنهان (Pop Up) است که هنگام استفاده از داخل بدنه خارج می‌شود. این دوربین 16 مگاپیکسلی است.

ویژگی جذاب دیگر Y9a، باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ فوق سریع ۴۰ وات است. در واقع باتری این گوشی در عرض ۳۰ دقیقه، ۷۰ درصد شارژ می‌شود. 

از دیگر قابلیت‌های هوآوی Y9a می‌توان سنسور اثر انگشت ترکیب شده با کلید «پاور» (Power)، پردازنده هشت‌هسته‌ای قدرتمند، حافظه سریع رم 8 گیگابایتی، 128 گیگابایت حافظه داخلی، بلوتوث 5.1 و جک هدفون 3.5 میلی‌متری اشاره کرد. این گوشی هوشمند پر قابلیت و ارزنده هم اکنون مدت کوتاهی است که در بازار ایران حضور دارد.

اکوسیستم هوآوی، مسیری برای دنیایی هوشمند

پس از معرفی هواوی Y9a نوبت به حضور شهاب نادری، مدیر برند هوآوی رسید تا با حضور روی صحنه در مورد اکوسیستم 1+8+N هواوی توضیحاتی را ارائه کند. او ابتدا شرحی کوتاه در مورد خود اکوسیستم به مخاطبان ارائه کرد. 

اکوسیستم هواوی

در گام بعدی، او به تعریفی از اکوسیستم 1+8+N هوآوی پرداخت که به صورت مختصر شامل قسمت‌های زیر می‌شود. عدد 1 نمادی از گوشی هوشمند هوآوی است. دستگاهی که درگاه ورود به جهان دیجیتال امروز و ابزار ارتباطی با بقیه این اکوسیستم است. عدد 8 در این اکوسیستم به سایر گجت‌های تولیدی هوآوی اشاره دارد که هر روزه توسط کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرند. تبلت، لپ‌تاپ، ساعت هوشمند، هدفون و سایر محصولات مشابه از این دسته‌اند.

اما N مجموعه‌های از هزاران سرویس و دستگاه‌های مختلفی است که در دنیای دیجیتال امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند و به کمک ابزارهای بخش 1 و 8 در دسترس کاربر قرار می‌گیرند. بازی‌ها، پلتفرم‌های موسیقی و ویدیو، دستگاه پروژکتور یا پرینتر، دوربین‌ها و حتی سرویس‌‌هایی مانند مسیریابی و خدمات سفر، همه از طریق ابزارهای دیجیتال در اختیار ما قرار می‌گیرند.

اما مهمترین بخش این اکوسیستم دو علامت «+» آن هستند که ترکیبی از راهکاری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند. اولی نماد Huawei Share است که ارتباط بین گوشی هوشمند شما را با دیگر دستگاه‌های دیجیتال‌تان برقرار می‌کند. علامت + دوم به HiLink اشاره دارد که خود شامل زیرساختهای ارتباطی 4G و 5G، اینترنت کابلی و مخابراتی می‌شود. 

هوآوی با این اکوسیستم در تلاش است تا دنیایی هوشمند و متصل را ایجاد کند، دنیایی که دغدغه و دردسرهای کار با ابزارهای هوشمند به حداقل برسد. 

تبلت‌های جدید هوآوی

در ادامه این رویداد امیرحسین قاسمی مدیر ارشد محصول هوآوی روی صحنه آمد تا توضیحاتی در مورد دو تبلت میان‌رده جدید هوآوی Matepad T10 و Matepad T8 ارائه کند. او با توصیف تبلت به عنوان دستگاهی که جای خالی میان گوشی هوشمند و کامپیوتر را پر می‌کند، این ابزار را در شرایط فعلی همه‌گیری کرونا دستگاهی ایده‌آل برای اهداف آموزشی و شرکت در کلاس‌های آنلاین دانست.

امیرحسین قاسمی

تبلت T10 فقط 450 گرم وزن داشته و با ضخامت 7.85 میلی‌متر به راحتی قابل جابه جایی است. صفحه‌نمایش 9.7 اینچی این دستگاه وضوح تصویری 1280x800 را ارائه داده و از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. با قابلیت Multi-Windows رابط کاربری EMUI می‌توان روی این تبلت به صورت همزمان از دو برنامه استفاده کرد.

یکی از تمرکزهای این تبلت، توجه به سلامتی چشمان است. به همین منظور قابلیت Eye Protection این تبلت، نور آبی مضر صفحه نمایش را کاهش می‌دهد تا باعث ایجاد خستگی در چشمان نشود. نکته‌ای که برای بسیاری از خانواده‌ها زمانی که فرزندشان از تبلت استفاده می‌کند حائز اهمیت است. علاوه برآن، حالت مخصوص کتاب‌خوانی (eBook) نیز در این تبلت وجود دارد که شرایطی درست شبیه به خواندن کتاب را بازسازی می‌کند. در نهایت قابلیت Dark Mode نیز استفاده از این تبلت در تاریکی شب را راحت می‌کند.

تبلت هوواوی

تبلت هواوی Matepad T 10  مجهز به 2 اسپیکر است که صدای استریوی با کیفیتی را به کمک استاندارد صوتی Huawei Histen 6.1 ارائه می‌کند. باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپری این دستگاه نیز امکان کار با صفحه‌نمایشی آنچنان بزرگ را در طول روز فراهم می‌کند. در کنار آن نیز پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 710A وجود دارد که خیال کاربر را از عملکرد بهینه و بی‌عیب دستگاه راحت می‌کند.

تبلت هوآوی Matepad T8 نیز هم‌خانواده T10 به حساب آمده و با صفحه‌نمایش 8 اینچی مناسب افرادی است که با صفحه نمایش کوچک‌تر، راحت‌تر هستند و البته قصد پرداخت هزینه کمتری هم دارند. این تبلت‌ها به زودی وارد بازار کشور شده و با هدیه ویژه اشتراک 3 ماهه پلتفرم نماوا در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.

آخرین اخبار از سرویس‌های موبایلی هوآوی

در انتهای این رویداد بابک فیاض با حضور دوباره روی صحنه به گپ و گفتی دوستانه پرداخت و به سوالات متداول درباره سرویس‌های موبایلی هوآوی پاسخ داد. در این گفت‌و‌گو در مورد مسائلی مانند سرویس موبایل هوآوی و پیشرفت‌های چشم‌گیر آن، نحوه مشارکت هوآوی با توسعه‌دهندگان برنامه ایرانی و آخرین به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در حوزه برنامه‌های موبایل صحبت شد.

فیاض در پاسخ به این سوال که یعنی چه گوشی‌های جدید هوآوی گوگل ندارند توضیح داد: این که برخی می‌گویند گوشی‌های هوآوی گوگل ندارد به نوعی گول‌زننده است و برخی فکر می‌کنند نمی‌توانند در گوگل سرچ کنند یا مثلا به جیمیل خود دسترسی داشته باشند که چنین برداشتی کاملا اشتباه است. گوشی‌هایی که از سرویس‌های موبایلی هوآوی استفاده می‌کنند، اپ‌های گوگل را به صورت پیش‌فرض ندارند که برخی از مهم‌ترین این اپ‌ها مثل کروم، نقشه، مترجم و... از طریق سایر مارکت‌ها قابل دریافت و استفاده است. 

از جمله مهمترین خبر این بخش برای مشتریان، انتشار عمومی نسخه سازگار «تپسی» و در آینده نزدیک «اسنپ» با سرویس‌های موبایلی هوآوی است که از طریق مارکت کافه بازار و اپ گالری قابل دریافت خواهند بود. همچنین انتشار اپ‌های ایرانی مطرح روی مارکت اپ گالری که حالا ۷۰۰ میلیون کاربر ماهانه دارد، آغاز شده و اپ‌هایی چون دیجی‌کالا، اسنپ مارکت و علی بابا همین حالا روی اپ گالری منتشر شده‌اند و دیجی‌کالا موفق شده نزدیک به ۱۳۰۰۰۰ نصب از طریق این مارکت بگیرد. در این مراسم از توسعه‌دهندگان ایرانی دعوت شد تا برای انتشار اپ‌های خود روی مارکت اپ گالری با تیم توسعه هواوی در ایران در تماس باشند.

در نهایت بابک فیاض از همه دعوت کرد برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه اختصاصی HMS مراجعه کنند.

هوآوی Mate 30، مهمان ناخوانده بازار گوشی

آخرین خبر ارائه شده از طرف هواوی در این رویداد، آمدن پرچم‌دار قدرتمند هوآوی یعنی Huawei Mate 30 به ایران است. این گوشی قدرتمند همچنان یکی از بهترین‌های دنیا بوده و قابلیت رقابت با بهترین‌های بازار را دارد. 

این گوشی مجهز به پردازنده قدرتمند Kirin 980 که جزء 20 پردازنده برتر دنیا قرار دارد. علاوه بر آن دوربین این گوشی نیز همچنان در میان برترین‌های دنیا حضور دارد. این گوشی سطح بالا که تا به حال به صورت رسمی وارد ایران نشده بود، در آینده نزدیک در بازار ایران در دسترس خواهد شد.

آفاق

 این رویداد با اجرای چند قطعه از کاوه آفاق به پایان رسید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.