تأثیر روغن در لرزش موتور خودرو ال 90 چیست؟

گاهی لرزش آنچنان زیاد است که احساس می‌کنید ممکن است موتور از جای خود جدا شود. در این شرایط سوالات زیادی ذهن شما را مشغول و احتمالات زیادی به ذهنتان خطور می‌کنند که چرا چنین لرزش وحشتناکی در موتور وجود دارد؟

اگر لرزش موتور در روزهای سرد زمستان رخ می‌دهد، نباید آنچنان نگران ایرادات ریشه‌دار در قطعات مختلف خودرو باشید. این لرزش بیشتر به خاطر کاهش شدید دما بوده و پس از چند دقیقه کار کردن موتور، خودرو به حالت عادی خود برمی‌گردد. اما اگر این اتفاق هر روز یا در حالت درجا رخ می‌دهد، باید نگران بروز مشکلاتی در قطعات مختلف خودرو باشید. موتور خودرو از قطعات بسیار متفاوتی تشکیل شده که هر کدام به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌توانند باعث بروز چنین مشکلی شوند.

رنو یار

 کیفیت پایین قطعات، خرابی یا آلودگی آن‌ها، نقش اصلی را در لرزش موتور دارد. اما از میان این همه قطعه، کدامیک عامل اصلی لرزش موتور است؟ آیا باید تمام قطعات را تک‌به‌تک چک کنیم، یا لازم است تنها سرنخ‌هایی را بررسی کرده و به این ترتیب عامل اصلی را بیابیم؟

چطور عامل اصلی لرزش خودرو را پیدا کنیم؟

هر شخصی، پس از مدتی با مشکلات، معایب و ایرادات خودروی خود آشنا می‌شود. در این شرایط شاید ترجیح دهید خودتان به دنبال علت اصلی لرزش موتور بگردید. بهترین راه‌حل برای یافتن علت اصلی، آگاهی از عواملی است که باعث بروز چنین مشکلی می‌شوند.

چه عواملی باعث لرزش موتور خودرو می‌شوند؟

موتور به عنوان اصلی‌ترین بخش خودرو، دارای قطعات بسیاری است. بنابراین زمانی‌که در حالت درجا و در زمان استارت زدن، لرزش زیادی دارد، لازم است تا موارد مختلف را بررسی کنید، تا دلیل اصلی مشخص شود. در این مطلب ما خودروی ال ۹۰ را به عنوان نمونه مثال می‌زنیم، خودرویی که در کشور ایران به عنوان یک وسیله نقلیه محبوب شناخته می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین عواملی که باعث ایجاد لرزش در موتور خودرو ال 90 می‌شود، دسته موتور سمت چپ و راست است. وظیفه اصلی دسته موتور حفظ تعادل و وزن موتور و دمپ کردن و از بین بردن لرزش های موتور است، بنابراین اولین نشانه خرابی و آسیب این قطعه، لرزش موتور خواهد بود. به عبارتی می‌توان گفت اولین قطعه‌ای که در زمان مواجهه با لرزش موتور باید آن را بررسی کنید، دسته موتور سمت چپ و راست است.

قطعه بعدی انژکتور است، زمانی‌که انژکتور آسیب ببیند، سوخت‌رسانی به سیلندرها به خوبی صورت نگرفته و در نتیجه این امر، عمل احتراق به صورت ناقص انجام خواهد شد. به دلیل سوخت‌رسانی نادرست و عمل احتراق ناقص، موتور در حالت درجا دچار لرزش‌های شدید می‌شود. در این شرایط با شستشوی انژکتور مشکل برطرف خواهد شد، در غیر این صورت شاید باید قطعه جدیدی خریداری کنید.

حالا که بحث خرید قطعه جدید پیش آمد، لازم است اشاره کنیم که قطعات مدل‌های مختلف رنو توسط مراکز و فروشگاه‌های زیادی عرضه می‌شوند. همانطور که می‌دانید قطعه اصل به دلیل کیفیت و استاندارد بالا، علاوه‌بر کارکرد بهتر خودرو، باعث افزایش طول عمر موتور نیز خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتماً از مراکز فروش قطعات اصلی رنو، لوازم یدکی و محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنید.

موتور

هر نوع موتور خودرو، قادر است میزان مشخصی از توان و گشتاور را تولید کند. تنها از طریق وجود گیربکس است که می‌توان بدون افزایش شدید دور موتور و گشتاور، سرعت مشخصی را در مسیرهای مختلف داشت. چون وظیفه کنترل و تنظیم میزان گشتاور تولیدی توسط موتور، برعهده گیربکس یا جعبه دنده است، پس زمانی‌که این قطعه دچار مشکل شود قاعدتاً انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها متوقف شده و در نتیجه باعث لرزش موتور خواهد شد.

عامل اصلی دیگر شمع خودرو است، اگر شمع های خودرو در زمان مناسب تعویض نشوند، مشکلات زیادی برای موتور ایجاد شده و موجب ریپ زدن و لرزش در موتور می شود. بکارگیری شمع های غیر اصلی نیز از علت های دیگر بدکار کردن و لرزش موتور است.

عامل دیگری که می تواند ایجاد لرزش در موتور نماید کوئل های خودرو می باشند، آسیب دیدن کوئل و یا نصب کوئل های غیر اصلی بر روی موتور موجب بد کار کردن موتور و آسیب دیدن آن می شود.

بهترین راهکار برای جلوگیری از لرزش موتور ال 90 چیست؟

بهترین راهکار برای جلوگیری از لرزش موتور که خود باعث بروز صدمات جبران‌ناپذیری است، استفاده از قطعات اصلی و قطعات بدنه تندر ۹۰ مرغوب و باکیفیت مانند روغن خودرو ال ۹۰ یا دسته موتور سمت چپ و و دیگر قطعاتی است که باید آن‌ها را از مراکز فروش قطعات اصلی رنو خریداری کنید. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که تعداد بسیاری از عوامل ایجاد لرزش موتور خودروی خود را حذف کرده‌اید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.