رونمایی از یک فروشگاه آنلاین جدید با ارسال رایگان به سراسر کشور

فروشگاه اینترنتی تیمچه، با تنوع ۳۰ هزار کالایی و ارسال رایگان به سراسر کشور شروع به کار کرد. 

خرید اینترنتی آن هم در این روزهای فراگیری کرونا، تبدیل به بخشی جدایی‌ناپذیر از سبک زندگی ما شده است. به‌طور کلی نه‌تنها به دنبال شرایط فعلی، بلکه به‌خاطر مزایایی که درباره خرید اینترنتی تا امروز به کاربران ایرانی اثبات شده، در طول ده سال اخیر آمارهای خرید اینترنتی در ایران همواره روند صعودی داشته و در کمتر از پنج سال، رشدی نزدیک به سه‌برابری را تجربه کرده است. به‌این‌ترتیب طبیعی‌ست که دست کم در شروع کار، از ظهور یک بازیگر جدید استقبال شود.

اما تیمچه چطور فروشگاهی است و آیا می‌توان به آینده آن خوش‌بین بود؟

سرمایه‌گذاری مشترک لندو و فینووا

فروشگاه تیمچه را لندو راه‌اندازی کرده است؛ مجموعه‌‌ای که از سال ۹۲ فعال است و از سه سال پیش به‌صورت جدی‌تر در حوزه خرید اقساطی فعالیت می‌کند. در حال حاضر لندو به‌عنوان بزرگ‌ترین استارتاپ حوزه خرید اقساطی کشور شناخته می‌شود و امسال هم در یک سرمایه‌گذاری مشترک با فینووا موفق شده از فروشگاه آنلاین خود یعنی تیمچه رونمایی کند.

مزایای رقابتی تیمچه 

تیمچه برای پیدا کردن جایگاه خود در میان فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی، با مجموعه‌ای از مزایای رقابتی مثل سرویس ارسال رایگان به سراسر کشور بدون محدودیت در مبلغ کف سفارش، ده روز ضمانت بازگشت کالا و پس دادن بخشی از مبلغ خرید به مشتری (Cash Back) ظاهر شده است.

همچنین از آنجا که تیمچه از مدل تجاری مارکت‌پلیس (Marketplace) تبعیت می‌کند، یعنی با فروشندگان دسته‌های کالایی متنوع از سراسر کشور همکاری دارد، مزایایی را هم برای فروشندگان در نظر گرفته تا از سمت تامین‌کنندگان نیز جذب حداکثری را داشته باشد. امتیازدهی به فروشندگان به جای نظارت با جریمه نقدی، اختصاص وام به فروشندگان دارای امتیاز بالا، تسویه‌ حساب سریع،  تعیین کمیسیون رقابتی، تدارک فرآیند ساده و سریع برای بازگشت کالا و همچنین حذف هزینه‌های بسته‌بندی و ارسال، پیشنهادهایی است که تیمچه برای فروشندگان دارد.

لندو-تیمچه

ارسال رایگان، پیشنهادی که نمی‌توانی ردش کنی!

ارسال رایگان سفارش مشتریان به سراسر کشور و بدون محدودیت کف مبلغ سفارش، پیشنهادی است که تا امروز از سوی فروشگاه‌های اینترنتی شناخته‌شده‌ای مثل دیجی‌کالا، اسنپ‌مارکت، مدیسه، مو تن رو، خانومی و.. ارائه نشده است. در این فروشگاه‌ها وقتی از ارسال رایگان صحبت می‌شود، یا مبلغی برای کف سفارش در نظر گرفته شده یا محدوده مشخصی برای این سرویس تعیین شده که شامل تمام نقاط کشور نیست.

مشتریان در بهترین حالت، ارسال رایگان بدون محدودیت مبلغ سفارش را در جشنواره‌ها و پروموشن‌هایی تجربه کرده‌اند که کوتاه‌مدت بوده و جنبه تبلیغات و بازاریابی داشته‌ است. اما تیمچه ادعا کرده قرار است این سرویس را همیشه به مشتریان ارائه دهد و حتی سفارش‌هایی با مبلغ هزار تومان را هم به‌صورت رایگان ارسال خواهد کرد.

همچنین تخفیف خرید اول از تیمچه طبق آنچه در وب‌سایت این فروشگاه آمده، ۴۰ هزار تومان است که از طریق یک کد تخفیف برای خرید اولی‌ها فعال می‌شود. 

ضمانت اصالت کالا و پرداخت خسارت بابت غیراصل بودن کالا

درمورد اصالت کالا تیمچه تضمین کرده است تمامی کالاهایی که از تامین‌کنندگان دریافت می‌کند، اصل هستند و درصورت اصل نبودن آنها علاوه بر تعویض با کالای اصل، مبلغی را هم به‌عنوان خسارت به مشتری خواهد پرداخت.

تسهیلات خرید اقساطی و Cash Back 

خرید اقساطی بدون نیاز به چک و ضامن، امتیازی است که تیمچه به پشتوانه لندو برای مشتریان فراهم کرده است. علاوه‌بر این، برنامه‌ای برای جذب هرچه بیشتر مشتریان در نظر گرفته شده که مقداری از مبلغ سفارش‌ آنها را به حسابشان برمی‌گرداند. «پاداش نقدی» عنوانی است که این فروشگاه به تسهیلات Cash Back برای مشتریان اختصاص داده است و البته تنها مشتریانی مشمول این پاداش نقدی می‌شوند که شرایط عضویت در باشگاه مشتریان تیمچه را داشته باشند.

تجربه ثابت کرده است بیشتر کسب‌وکارهای اینترنتی در ایران، در شروع کار تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مشتریان به کار می‌بندند و در ادامه، تنها آنهایی می‌توانند به حیات خود ادامه دهند که همچنان به وعده‌های خود وفادار می‌مانند. اگر تیمچه با تجربه‌ای که به‌واسطه سرمایه‌گذارانش به همراه دارد، در طولانی‌مدت قادر به تحقق و حفظ مزایای رقابتی باشد، احتمالا در آینده نزدیک نام این فروشگاه اینترنتی را بیشتر می‌شنویم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.