واکنش دادستان کرمانشاه به استفاده از مانکن‌های زنده خانم در ویترین مغازه‌ای

شهرام کرمی با اشاره به انتشار عکس هایی در فضای مجازی که در آن مغازه ای در کرمانشاه از مانکن های زنده خانم برای تبلیغات خود استفاده کرده، اظهار کرد: متاسفانه در تصاویر منتشر شده یک مغازه عرضه لباس در یکی از پاساژهای کرمانشاه از زنان بدون حجاب اسلامی برای تبلیغات و کسب درآمد بیشتر به شکل مانکن های زنده پشت ویترین استفاده کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین این مغازه در اقدامی دیگر داخل محوطه یکی از بناهای تاریخی استان که نزد مردم کرمانشاه اهمیت مذهبی بالایی دارد، با استفاده از یک مدلینگ زن بی حجاب تبلیغاتی برای پوشاک خود داشته است.

وی این اقدام را خلاف قوانین، عرف و شرع اسلامی دانست و افزود: این نوع تبلیغات غیراسلامی و غیرانسانی احساسات خانواده های شهدا را در استان جریحه دار کرد.

دادستان کرمانشاه از دستور برخورد سریع و فوری با این واحد صنفی متخلف خبرداد و اعلام کرد: به ضابطین دستگاه قضایی استان دستور داده ایم، سریعا با این مغازه متخلف برخورد کرده و آن را پلمب کنند.

کرمی همچنین از صدور دستور دستگیری صاحب این مغازه و چند مانکن زنده آن خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام برای زنان جایگاه و ارزش بسیار والایی در نظر گرفته شده و چنین تفکر و فرهنگی نیز در جامعه اسلامی ایران حاکم شده، بنابراین چنین اقداماتی تنزل جایگاه زنان و اقدامی خلاف شئونات اسلامی بوده و با آن برخورد خواهیم کرد.

کرمی بااشاره به اینکه پیش از این نیز چنین حرکات هنجارشکنانه ای در چند شهر دیگر ایران دیده شده،   ادامه داد: اجازه نخواهیم داد عده ای فریب خورده، دسیسه های دشمنان را برای زیرپاگذاشتن ارزش های اسلامی اینگونه در کشور و کرمانشاه اجرایی کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.