جزییاتی از تفاهم نامه ملی و بی سابقه تایدواتر با راه آهن/ تامین منافع 42 هزار سهامدار

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین زارعی درباره تفاهم نامه همکاری با شرکت راه آهن در توسعه حمل و نقل ریلی غلات از بنادر به مرکز لجستیک آپرین که عصر دیروز با حضور وزیر راه امضاء شد به بورس پرس توضیح داد: این رویداد بی دلیل اهمیت غلات در اقتصاد ایران و حجم سرمایه گذاری ۱.۶ تا ۲.۵ هزار میلیارد تومانی، بی سابقه بوده و بزرگترین همکاری راه آهن و مجموعه وزارت راه با شرکت های بورسی آن هم در سطح ملی بشمار می رود.

وی ادامه داد: علاوه بر این اجرای طرح عظیم، رویدادی ویژه برای "حتاید" و ۴۲ هزار سهامدار ان بوده و با افزایش سوآوری و ارزش شرکت از سال ۱۴۰۰ به بعد همراه خواهد شد. در این میان اطلاعات کلی و اولیه مربوط به این تفاهم نامه در کدال منتشر شده و نحوه تامین مالی و سودآوری این پروژه بعد از تصویب طرح تجاری و انعقاد قرارداد سرمایه گذاری، محاسبه و اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول در مورد محورهای تفاهم نامه همکاری با شرکت راه آهن هم توضیح داد: در این همکاری قرار است سه سیلو ۳۵۰ ، ۱۸۵ و ۱۵۰ هزار تنی در مرکز لجستیک آپرین و بنادر امام و شهید رجایی احداث می شود. علاوه بر این ۶۰۰ واگن ویژه حمل غلات به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان، خریداری و به بهره برداری می رسد و طی آن شبکه ریلی دو بندر امام و شهید رجایی کامل می شود.

زارعی ادامه داد: نکته حایز اهمیت این است که تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح ترمینال مکانیزه و سیلوی غلات بندر امام، سرمایه گذاری شده و ۲۵ درصد هم پیشرفته داشته است. تامین منابع مالی هم از سه روش دریافت تسهیلات ارزان قیمت از بانک های عامل مختلف از جمله بانک صادرات، افزایش سرمایه و تخصیص بخشی از سود سالانه حدود ۳۴۰ میلیارد تومانی است.

وی مزایای این تفاهم نامه را شامل ملی و ضروری بودن طرح از لحاظ امنیت بهداشتی و غلات، تکمیل زنجیره حمل و نقل ریلی و ارایه خدمات DOOR TO DOOR ( از درب تولیدکننده تا درب مصرف کننده ) به مشتریان و ذینفعان، احداث مجموعه های سیلوهای جدید به ظرفیت ۶۸۵ هزار تن، رعایت اصول بهداشتی و استانداردهای نوین در نگهداری و حمل غلات (از شیوه سنتی به روش صنعتی)، توسعه سهم راه آهن در حمل و نقل ریلی و کاهش مصرف سوخت های فسیلی و حفاظت از محیط زیست، توسعه حمل و نقل  چند وجهی و مشارکت فعال در توسعه منطقه لجستیکی آپرین به عنوان خشک منطقه اعلام کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.