به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید جواد سادات فریزنی درباره انتشار آگهی‌‌‌های فروش و اجاره مسکن در سکوهای اینترنتی نظیر شیپور و دیوار توضیح داد: برخی از آگهی‌‌‌های منتشر شده در حوزه مسکن وجود خارجی ندارند، برخی دیگر نیز مربوط به مسکن حمایتی و طرح‌‌‌های دولتی هستند که فروش و واگذاری آنها غیرقانونی است و برخی نیز مربوط به پیش‌‌‌فروش مسکن است که در صورت انتشار نیاز به استعلام مجوز راه و شهرسازی دارد. وی افزود: قیمت‌‌‌سازی بر اساس آگهی‌‌‌های غیرواقعی و دامن زدن به التهاب بازار از دیگر مواردی است که اثر افزایشی آن بر بازار ملموس است.

سادات فریزنی خاطرنشان کرد: در هشت ماه اخیر جلساتی با نمایندگان سکوها (پلتفرم‌‌‌ها)ی انتشار برخط آگهی‌‌‌های ملکی برگزار کردیم تا درخصوص عدم درج آگهی‌‌‌های نادرست، مبهم یا خلاف قانون تصمیم‌گیری شود. وی افزود: از مشکلات مربوط به آگهی‌‌‌ها نامشخص بودن موجودیت ملک آگهی شده است. به همین خاطر نمایندگان این سکوها پیشنهاد دادند که دسترسی آن‌‌‌ جهت استعلام موجودیت ملک و مالک ملک برقرار شود.

سادات فریزنی یادآوری شد: در ششمین جلسه شورای عالی مسکن موضوع الزام به ساماندهی آگهی‌‌‌های حوزه مسکن از سوی رئیس جمهور مطرح شد و بر اساس دستور رئیس جمهور، بررسی و تصمیم‌‌‌گیری در این خصوص به شکل مشترک توسط وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی باید انجام شود که در جریان است.