به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی شفیعی توضیح داد: ۲‌هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تک‌‌‌کابین مربوط به قرارداد وزارت کشور با هزینه سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۲۵۰‌میلیارد تومان از سمت شهرداری، ۷‌‌‌هزار و ۲۸۴‌میلیارد تومان از سمت دولت و یک‌هزار و ۲۰۰‌میلیارد تومان از اوراق مشارکت است. وی افزود: اقدام بعدی تامین یک‌هزار دستگاه اتوبوس کم‌‌‌کارکرد وارداتی با هزینه ۲‌هزار میلیارد تومان است که تامین آن را شهرداری بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: تامین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی از قرارداد وزارت کشور با هزینه سرمایه‌گذاری ۲۸۰‌میلیارد تومان از سمت شهرداری، ۳‌هزار و ۲۰۰‌میلیارد تومان از سمت دولت و ۸۸۰‌میلیارد تومان از اوراق مشارکت در دستور کار قرار دارد.

شفیعی با بیان اینکه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی بخش خصوصی با هزینه سرمایه‌گذاری ۱۶۰‌میلیارد تومان از سوی دولت، ۹۰۰‌میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت و ۳‌‌‌هزار و ۸۰‌میلیارد تومان از سمت بخش‌خصوصی جزو پروژه‌‌‌های دیگر توسعه ناوگان اتوبوسرانی در تهران است.

 به این ترتیب در مجموع خرید اتوبوس‌‌‌های جدید در شهرداری تهران به بیش از ۲۰‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی از آن توسط شهرداری، بخشی توسط دولت و بخش دیگر توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد.

وی اولویت بعدی سامانه اتوبوسرانی را بازسازی ناوگان فرسوده در مدت زمان چهار سال پیش رو اعلام کرد و گفت: این پروژه شامل بازسازی ۲‌هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تک‌‌‌کابین با هزینه یک‌هزار و ۲۵۰‌میلیارد تومان و بازسازی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین با هزینه ۳۶۰‌میلیارد تومان است؛ تامین منابع این پروژه نیز فقط از سمت شهرداری تهران ممکن است.