به گزارش خبرگزاری مهر، شکرالله بنار مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در تشریح اولویت‌ها و برنامه‌های این سازمان در سال جاری گفت: از جمله اهداف این سازمان تامین ارقام متعارفی از بودجه سالانه شهرداری به‌صورت غیر‌نقد است و ما تلاش می‌کنیم بدهی‌های بانکی شهرداری را نیز تامین کنیم. وی در تشریح این امر افزود: به‌طوری که در سال ۹۸ قریب به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی شهرداری به بانک‌ها تامین شد و بیش از۷ هزار میلیارد تومان با هدف تامین مالی پروژه‌های آتی شهرداری تهران نیز در برنامه سال جاری قرار گرفته است.

بنار ادامه داد: در سال جاری برنامه مفصلی برای تامین مالی پروژه‌های شهری داریم به‌طوری که ۳ هرار و ۵۰۰ میلیارد تومان فروش غیر‌نقد برای پرداخت بدهی‌های شهری و قریب به ۴ هزار میلیارد تومان برنامه فروش برای پروژه‌های ریلی شهر تهران را در دستور کار داریم.

بنار اضافه کرد: از جهت دیگر سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی با مشارکت بخش خصوصی را نیز در دستور کار داریم که از جمله این موارد می‌توان به توسعه شهر آفتاب اشاره کرد که هم‌اکنون فراخوان آن برگزار شده و امیدواریم این مرکز با احداث سه سالن نمایشگاهی و یک مرکز همایش دیگر به شکوفایی برسد. همچنین ده‌ها پروژه در دست ساخت در سایر مناطق نیز در برنامه توسعه سرمایه‌گذاری این سازمان قرار دارد که امیدواریم سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی که در برنامه داریم محقق شود. رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی افزود: تامین مالی ۴ هزار میلیارد تومانی برای راه‌اندازی خط ۱۰ مترو تهران از جمله اقداماتی است که در برنامه سال جاری این سازمان و در حوزه حمل و نقل عمومی قرار دارد.

وی افزود: همچنین تامین هزار دستگاه اتوبوس به روش غیر‌نقد نیز در برنامه ما قرار دارد که تاکنون ۱۲ شرکت برای تامین این اتوبوس‌ها از طریق فراخوان عمومی اعلام آمادگی کردند.

بنار گفت: ما با یک شرکت خارجی برای تامین واگن‌های مترو به روش غیر‌نقد نیز در حال مذاکره هستیم که البته در راستای شیوه تهاتر با فرآورده‌های صادراتی خواهد بود و این موضوع در حال پیگیری است. بنار در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تعیین تکلیف پروژه‌های مساله‌دار اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های سال جاری ما تعیین تکلیف این پروژه‌ها است به گونه‌ای که تا کنون بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه اقاله شده را تعیین تکلیف کردیم.

وی ادامه داد: درخصوص پروژه‌هایی که مدعی دارند و این امر انسداد عملیات اجرایی را فراهم آورده بود نیز ۱۵ تا ۲۰ پروژه از این دست با پیگیری سازمان، در محاکم قضایی تعیین تکلیف شدند و می‌توان گفت بالغ بر ۹۵ درصد پروژه‌های شهرداری در حال حاضر بی‌مساله و آماده فروش با مشارکت بخش خصوصی است.