این گزارش می‌‌افزاید: نزدیک به ۲۴۳ هزار نفر از مالکان مسکن مهر هنوز مسکن مهرشان را قسط‌‌بندی نکرده‌‌اند که حدود ۱۶۲ هزار واحد از این تعداد هنوز واحدهایشان تکمیل و تحویل نشده که مشمول این بند قانونی نیستند.

همچنین حدود ۸۱ هزار نفر از مجموع ۲۴۳ هزار نفر، واحدهای مسکونی مهر را تحویل گرفتند که بنا به دلایل مختلفی از جمله فروش واحد و دیگر موارد هنوز موفق به دریافت دفترچه قسط نشدند. این افراد موظف هستند تا خرداد امسال نسبت به دریافت دفترچه قسط اقدام کنند. در غیر این صورت بعد از خرداد نرخ سود تسهیلات برای این افراد ۱۸ درصد محاسبه می‌شود.

منابع حاصل از دریافت تسهیلات مسکن مهر به صندوق ملی مسکن برمی‌‌گردد و برای تکمیل و تولید واحدهایی که دولت در برنامه دارد هزینه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، درباره مسکن مهر در بند ۴ تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده است: مالکان واحدهای تکمیل شده مسکن مهر که دارای خدمات زیربنایی هستند موظفند تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ برای تبدیل تسهیلات دریافتی به تسهیلات فروش اقساطی به بانک وام‌دهنده مراجعه کنند. بانک نیز مجاز است در صورت عدم مراجعه مالکان فوق نسبت به افزایش نرخ سود تسهیلات این واحدها از نرخ مصوب کنونی به نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (۱۸ درصد) اقدام کند.