به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، ساعاتی پیش از برگزاری این کلنگ‌‌‌زنی، ناصر امانی یکی از اعضای شورای شهر تهران در صحن علنی شورا به این موضوع واکنش نشان داد و از اینکه شورای شهر در حالی مراسم کلنگ‌‌‌زنی را  برگزار کرده که اصلا در جریان جزئیات طرح مسکن‌‌‌سازی و نقش شهرداری در آن نیست، ابراز گلایه‌‌‌مندی کرد.

یکشنبه هفته جاری نیز در جلسه رسمی دیگری از شورای ششم، مهدی اقراریان در تذکری خواستار رفع ابهام از راه‌‌‌اندازی قرارگاه موسوم به نهضت مسکن‌‌‌سازی در شهرداری شد و گفت: در این زمینه سوالات و ابهامات زیادی وجود دارد و شهروندان هم در دیدارهای خود با ما این موارد را مطرح می‌کنند. بنابراین درخواست می‌‌‌کنم شهردار تهران به این ابهامات و سوالات درباره تشکیل قرارگاه مذکور پاسخ دهد.

اطلاعاتی که دیروز درباره نحوه عملیاتی کردن ایده ساخت ۱۸۰‌هزار واحد مسکونی در استطاعت منتشر شده بسیار محدود است و مشخص نیست ۱۷۷‌هزار واحد مسکونی دیگری که شهرداری وعده ساخت آن را داده، قرار است به چه نحوی ساخته شود. اما فعلا در گام اول مشخص شده که اختصاص زمین در سه نقطه از شهر از جمله باغ آذری، شهرک سپه‌‌‌شهر و یک نقطه دیگر و نیز صدور پروانه پروژه ۳‌‌‌هزار واحدی اخیر توسط شهرداری صورت گرفته و مسوولیت ساخت ظرف مدت چهار سال نیز بر عهده بنیاد مسکن است. مطالبه شهروندان این است که شهرداری تهران کم و کیف برنامه خود در بخش مسکن را به صورت روشن و کامل تشریح کند تا مردم و کارشناسان در جریان جزئیات این موضوع قرار بگیرند و فرصت نقد و بررسی این طرح برای آنها فراهم شود.