به گزارش «دنیای اقتصاد»، پارک پردیسان تهران تنها پارک اکولوژیک پایتخت است که در میانه مناطق ۲ و ۵ در غرب پایتخت واقع شده و حدود یک سال و نیم قبل طی تفاهم‌نامه‌ای مسوولیت بهره‌برداری و نگهداری از آن از سازمان حفاظت محیط زیست به شهرداری تهران تفویض شد. با وجود اینکه شهرداری تهران خود برای پذیرش این مسوولیت ابراز تمایل کرد، اما عملا این عرصه ۲۰۰ هکتاری در طول بیش از یک سال اخیر که تفاهم‌نامه مذکور منعقد شد، رها شده باقی ماند و اقدام جدی و موثری برای تبدیل این پارک به یک مرکز تفریحی، تفرجی و گردشگری تمام عیار مجهز به تجهیزات و فضای بازی کودکان و نیز مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه سواری و ورزش تبدیل نشد. تنها اقدام جدی که در این مدت توسط شهرداری صورت گرفت، استقرار نگهبان برای ارتقای امنیت پارک پردیسان بود که در نوع خود لازم و موثر تلقی می‌شود.

اکوپارک پردیسان در زمره معدود پارک‌هایی است که به دلیل داشتن مسیر تقریبا ۷ کیلومتری داخل محدوده پارک، یک امکان بالقوه برای پیاده‌روی محسوب می‌شود. اما از آنجا که این پارک از بدیهی‌ترین امکانات و شرایطی که انتظار می‌رود، برخوردار نیست و حتی آسفالت قدیمی معبر پیاده‌روی نیز آن‌قدر خراب و نامناسب است که خود تهدیدی برای پیاده‌روی کودکان و سالمندان به شمار می‌آید، استقبال از امکانات این پارک هنوز متناسب با ظرفیت‌های این لکه سبز در پهنه پایتخت نیست.

در همین راستا اولین جراحی شهری این پارک از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران کلید خورده است. صفا صبوری، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام خبر شروع عملیات آسفالت این معبر گفت: از هفته گذشته بر اساس برنامه‌زمان‌بندی تدوین شده به منظور مرمت و بهسازی معابر بوستان پردیسان، روزانه تا ۳۰۰ تن آسفالت در رینگ ۷ کیلومتری این بوستان در حال پخش و اجراست و پیش‌بینی می‌شود سطح ۵۵هزار مترمربعی این معبر تا پایان خردادماه سال جاری به‌طور کامل زیر روکش آسفالت برود.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در زمینه بهبود وضعیت معابر بوستان پردیسان، از اجرای عملیات زیرسازی و روسازی آسفالتی یک معبر خاکی به طول ۲۵۰ متر در این بوستان نیز خبر داد و گفت: این اقدام در نتیجه تحولات جاری در نحوه نگهداشت و مرمت معابر شهر تهران که از دوازدهم اسفند سال گذشته آغاز شده است، صورت گرفته است. به این ترتیب پارک پردیسان تا پایان خرداد ماه دست‌کم به یک معبر مرمت شده که برای تمام گروه‌های سنی ایمن باشد و بتوان از آن ظرفیت برای پیاده‌روی استفاده کرد، مجهز خواهد شد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، ترمیم آسفالت معبر، اگرچه اقدامی لازم برای احیای پارک پردیسان است، اما قطعا کافی نیست و تنها یک جزء از مسوولیتی است که شهرداری در برابر این پهنه دارد. در این عرصه سبز زمین‌های بکر بسیاری وجود دارد که باید امکانات رفاهی، تفرجی و گردشگری در آنها جانمایی شود تا کیفیت بوستان پردیسان برای گذران اوقات فراغت به استاندارد نزدیک شود. با این حال اخیرا مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران از مقاومت در برابر احیای پارک پردیسان خبر داد. اصغر عطایی به خبرگزاری فارس گفت: مسوولان پارک پردیسان (دولتی‌ها) اجازه ورود شهرداری به بخش‌هایی از پارک را نمی‌دهند و بدون آنکه پارک به شهرداری واگذار شود، ما در حوزه مبلمان، آسفالت، نهرها، فضای سبز و کارهای این‌چنینی اقداماتی انجام می‌دهیم تا به شاداب‌سازی پارک کمک کنیم. وی افزود: مسوولان پردیسان راضی به واگذاری نیستند و ما این کارها را با خواهش و تمنا انجام می‌دهیم.