به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، در این گردهمایی که با حضور متخصصان و کارشناسان این حوزه در ساختمان آموزش سازمان مدیریت صنعتی برگزار شدفریدون درویش زاده، یک کارشناس بخش مسکن با ارائه آماری از شاخص‌های تحلیل ساختمان و مسکن، نقش این حوزه را در اقتصاد کلان کشور مورد تاکید قرار داد.

درویش زاده با تشریح وضعیت رقابتی و رکود بازار مسکن و ساختمان، از خلق ارزش‌های جدید، برنامه ریزی تعاملی و ایجاد مجموعه‌های جدید شهری به‌عنوان راهکارهایی برای خروج از وضعیت مذکور خبر داد. دیگر مدعو این گردهمایی، محمدرضا رفیعی مدیرعامل شرکت توسعه عمران و مسکن اوان پویا، درباره فرآیندها و ساختارهای مهندسی فروش هوشمند سخنرانی کرد. وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به بحث مهندسی فروش، گفت: مهندسی فروش وظیفه دارد یک پروژه را با بازارشناسی و بازارسنجی آغاز کند و با بازاریابی و بهره برداری به سرانجام رساند. رفیعی افزود: اینکه فروش را در خدمت سایر بخش‌های پروژه بدانیم باور نادرستی است و باید همه را برای فروش و فروش را برای پروژه باور کنیم.

مدیرعامل شرکت اوان پویا درباره اهمیت تاسیس بانک تخصصی ساختمان، گفت: شرکت‌های مجری ساخت و ساز باید در کنار هم یک بانک تخصصی ساختمان تاسیس کنند. لازم است یک شبکه فروش قوی با دانش تخصصی بالا تشکیل شود که دارای پشتوانه دانشگاهی باشد. امیدوارم در سازمان مدیریت صنعتی این کار انجام و این صنعت، پشتوانه‌ای آکادمیک پیدا کند.