مزایای تحول دیجیتال در کسب و کار

۱- مجموعه داده‌‌‌های پیشرفته: بیشتر سازمان‌ها انبوهی از داده‌‌‌ها را در مورد مصرف‌کنندگان خود جمع‌‌‌آوری می‌کنند، اما سود واقعی از تجزیه و تحلیل این داده‌‌‌ها حاصل می‌شود. تحول دیجیتال روشی را برای به دست آوردن داده‌‌‌های مربوطه و ادغام آن برای کسب بینش تجاری بهتر فراهم می‌کند. همچنین برای واحدهای عملکردی سازمانی مختلف روشی را ایجاد می‌کند تا داده‌‌‌های خام را به بینش در چند نقطه تماس تبدیل کنند. در نتیجه یک چشم‌‌‌انداز واحد از تجربه مشتری، عملیات، تولید، مالی و فرصت‌‌‌های تجاری ایجاد می‌کند.

۲- مدیریت بهتر منابع: اطلاعات و منابع از طریق تحول دیجیتال با مجموعه‌‌‌ای از ابزارهای تجاری ادغام می‌‌‌شوند. به جای داشتن نرم‌‌‌افزار و پایگاه داده متفاوت، همه منابع شرکت را در یک مکان کنار هم قرار می‌دهد. تحول دیجیتال می‌تواند برنامه‌‌‌ها، پایگاه‌‌‌های اطلاعاتی و نرم‌‌‌افزارها را در یک مخزن اطلاعاتی واحد گرد هم آورد.

چیزی به نام بخش تحول دیجیتال یا واحد عملکردی وجود ندارد. این امر بر هر جنبه‌‌‌ای از یک شرکت تاثیر می‌‌‌گذارد و می‌تواند منجر به نوآوری و کارآیی فرآیند در بین بخش‌‌‌ها شود.

۳- تشویق فرهنگ دیجیتال: تحول دیجیتال با دادن ابزارهای لازم - متناسب با زمینه کار هر یک از اعضای تیم - از فرهنگ دیجیتال پشتیبانی می‌کند. در حالی که این ابزارها همکاری را ساده و به تحول دیجیتال کل شرکت نیز کمک می‌کنند. این فرهنگ دیجیتال در آینده اهمیت فزاینده‌‌‌ای پیدا خواهد کرد. این امر مستلزم ارتقای مهارت و یادگیری مهارت‌‌‌های دیجیتالی توسط اعضای تیم برای بهره‌‌‌مندی از مزایای تحول دیجیتال است.

۴- افزایش بهره‌‌‌وری: داشتن ابزارهای IT مناسب می‌تواند به شما در افزایش بهره‌‌‌وری و بهینه‌‌‌سازی گردش کار کمک کند و به اعضای تیم اجازه می‌دهد تا با خودکارسازی بسیاری از رویه‌‌‌های خسته‌‌‌کننده و اتصال داده‌‌‌ها در سراسر شرکت، کارآمدتر کار کنند.

۵- افزایش چابکی: سازمان‌ها با تحول دیجیتال چابک‌‌‌تر می‌‌‌شوند. کسب و کارها ممکن است چابکی خود را با تحول دیجیتال افزایش دهند تا سرعت ورود به بازار را بهبود بخشند و از تکنیک‌‌‌های بهبود مستمر (CI) با وام گرفتن از حوزه توسعه نرم‌‌‌افزار استفاده کنند. این امر نوآوری و سازگاری سریع‌تر و همچنین مسیری به سوی بهبود را امکان‌‌‌پذیر می‌کند. این‌‌‌ها برخی از مزایای اصلی تحول دیجیتال در کسب و کار بود. حال بیایید نگاهی به اهمیت تحول دیجیتال در دنیای کسب و کار و اینکه چرا نیاز نگران‌‌‌کننده‌‌‌ای برای اتخاذ آن در اسرع وقت وجود دارد، بیندازیم.

 اهمیت تحول دیجیتال در کسب و کار

۱-  سرعت تغییر فناوری‌‌‌های دیجیتال: تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است. هر کسب و کاری باید با این محیط تجاری در حال تغییر و نوآوری‌‌‌ها سازگار شود. فرآیندها و استراتژی‌‌‌هایی که قبلا کار می‌کردند، به احتمال زیاد امروز کار نمی‌‌‌کنند. اگر هر شرکتی بخواهد در این عصر دیجیتال زنده بماند، نیاز به هم‌‌‌راستایی از هر شش لایه دارد: فرآیند، پلت‌فرم، افراد، محصول، بازاریابی و تجربه مشتری. اگر هر یک از این‌‌‌ها با انقلاب دیجیتال هماهنگ نباشد، کسب و کار مطمئنا متضرر می‌شود.

۲- تحولات انتظارات مشتری : انتظارات مشتریان در حال رشد است و هر کسب و کاری سخت تلاش می‌کند تا با آنها همراه شود. امروزه برای مصرف‌کنندگان بسیار آسان‌‌‌تر از همیشه است تا جایگزین‌‌‌هایی را برای رفع نیازهای خود جست‌وجو کنند. به همین دلیل است که هر شرکت باید تلاش بیشتری انجام دهد که از حفظ مشتریانش اطمینان حاصل کند. این تنها در صورتی امکان‌‌‌پذیر خواهد بود که شرکت با استفاده از امکانات دیجیتالی تغییر ایجاد کند تا انتظارات مشتریان را برآورده کند.

۳- جلوتر بودن از رقبا: کسب و کارها به لطف تغییر فناوری و توانایی‌‌‌هایی که حتی پنج سال پیش وجود نداشت، می‌توانند پیشرو باشند. اگر آنها با این تغییرات هماهنگ نباشند، قطعا از رقبای خود عقب خواهند ماند. اگر یک کسب و کار تحولات دیجیتالی را اتخاذ نکند، شخص دیگری این کار را انجام خواهد داد.

۴- تصمیم بهتر را سریع‌تر بگیرید: کسب و کارها ممکن است با قرار دادن داده‌‌‌ها و تجزیه و تحلیل‌‌‌ها در مرکز استراتژی تحول دیجیتال خود از داده‌‌‌های بزرگ بهره ببرند. با اینترنت اشیا، کسب و کارها اکنون به حجم بیشتری از داده‌‌‌ها دسترسی دارند. این داده‌‌‌ها می‌توانند با ترکیب صحیح ابزارهای تحلیلی به بینش‌‌‌های مهم تجاری تبدیل شوند و به شما امکان می‌دهند تصمیمات بهتر و سریع‌‌‌تری بگیرید. هرچه ادغام و تاثیر ابزارهای تحلیلی بیشتر باشد، آنها عمیق‌‌‌تر در عملیات شرکت جاسازی می‌‌‌شوند.

۵- بازده بلندمدت: تحول دیجیتال ممکن است به سرمایه‌گذاری زیادی از نظر پول، آموزش نیروی کار و اصلاح رویه‌‌‌های سازمانی موجود نیاز داشته باشد، اما زمانی که همه این کارها انجام شود، بازده طولانی‌مدت خواهد داشت. بر اساس مطالعات اخیر، تخمین‌‌‌زده می‌شود که هزینه‌‌‌های جهانی برای فناوری‌‌‌هایی که تحول دیجیتال را امکان‌‌‌پذیر می‌کنند تا سال ۲۰۲۲ به ۲ تریلیون دلار برسد. کسب و کارها ۱۰‌درصد از درآمد خود را به برنامه‌‌‌ریزی و اجرای استراتژی‌‌‌های دیجیتال خود اختصاص می‌دهند. این نشان می‌دهد که تحول دیجیتال به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت شناخته می‌شود. اگر شرکت شما می‌‌‌خواهد از مزایای بلندمدت ناشی از پذیرش فناوری‌‌‌های دیجیتال بهره‌‌‌مند شود، تحول دیجیتال ضروری است.

 چارچوب تحول دیجیتال چیست؟

وقتی صحبت از چارچوب‌‌‌های تحول دیجیتال می‌شود، نمی‌توانند کلی باشند. آنها باید متناسب با مشکلات و الزامات منحصر به فرد هر شرکت تنظیم شوند. بیایید نگاهی به برخی از جنبه‌‌‌های برخی چارچوب‌‌‌های تحول دیجیتال در دسترس عموم بیندازیم. تجربه مشتری، فرهنگ و رهبری، و چابکی عملیاتی تنها تعدادی از آنها هستند. تمام بخش‌‌‌های چارچوب باید به‌‌‌طور کامل مورد بررسی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که تمام چشم‌‌‌اندازهای دیجیتال مرتبط به طور کامل بررسی می‌‌‌شوند. کسب و کارها باید درباره نحوه انجام کسب و کار خود در عصر دیجیتال تجدید نظر کنند و بر اهمیت توسعه یک طرح تحول دیجیتال و شروع فرآیند تحول در اسرع وقت تاکید کنند. بدیهی است اهمیت به کارگیری فناوری‌‌‌های جدید در تحول دیجیتال برای کسب و کارها حوزه گسترده‌‌‌ای از مسائل را در برمی‌گیرد اما موارد ذکرشده موارد برجسته‌‌‌ای‌‌‌ا ست که طیف وسیعی از کسب و کارها می‌توانند اهمیت آن را در عمل احساس کنند. از این رو واحد توسعه دانش گروه رسانه‌‌‌ای «دنیای‌اقتصاد» اقدام به برگزاری دوره‌‌‌های سازمانی و عمومی در حوزه «تحول دیجیتال» کرده است.

به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌‌‌های ۴۲۷۱۰۱۷۵ و ۴۲۷۱۰۱۷۸ یا وب‌سایت به آدرس http: / / lms.den.ir/  در تماس باشید.