با این وجود، استخدام یک کارمند تمام وقت برای هر سمتی تقریبا غیرممکن است. شرکت‌های کوچک از عهده هزینه استخدام وکیل، حسابدار، بازاریاب و طراح بر نمی‌آیند. شرکت‌های بزرگ هم با وجود در اختیار داشتن بودجه فراوان لزوما از عهده مدیریت تمام مشکلات کسب‌وکار برنمی‌آیند به‌خصوص زمانی که شرکت‌های دیگر، خدمات یکسان را با کیفیت بالاتر، اما پرداخت هزینه کمتر، ارائه می‌دهند. پیش از اینکه شرکت یا برند خود را معرفی کنید یا درصدد راه‌اندازی کسب‌وکار جدیدی باشید به این فکر کنید که چه سازمان‌های حرفه‌ای می‌توانند وظایف شما را به بهترین حالت یا حتی بهتر انجام دهند. با سپردن وظایف به شرکت‌های برون سازمانی که شرح آنها در زیر آمده، می‌توانید با استفاده بهینه از زمان‌بر رشد کسب‌وکار تمرکز کنید. تنها در این صورت، کارهای کم اهمیت تر را به آنها بسپارید تا زمان بیشتری را برای پیشرفت و توسعه کارها داشته باشید. در ادامه به موارد پرمخاطره‌ای اشاره می‌شود که کارفرمایان باید از آنها جدا دوری کنند.

۱- پرداختن حقوق و دستمزد

کارفرمایان محبوب، حقوق کارمندان را به موقع پرداخت می‌کنند. متاسفانه اکثر کسب‌وکارهای ناموفق با تعداد بالای اخراج و اشتباهات مالی پرهزینه، به‌کار خود پایان می‌دهند. کسب‌وکارهای کوچک علاوه‌بر جعل مالیاتی، اغلب اشتباهاتی در زمینه پرداخت دستمزد مرتکب می‌شوند. وارد کردن اطلاعات اشتباه، پرداخت مبالغ اشتباه، پیگیری ناکافی جزئیات مانند تعطیلات و بیماری، برخی از اشتباهاتی هستند که به‌کار اضافی و نارضایتی کارمندان می‌انجامد. موسسان استارت‌آپ‌ها و مدیران شرکت‌های کوچک تنها در صورت اجبار، پرداخت حقوق را به تنهایی انجام دهند. تعداد کمی از کارمندان شرایط موجود را درک می‌کنند، اما اکثرا از بلاتکلیفی و تعویق پرداخت حقوق، ناراضی می‌شوند. شرکت‌های بزرگ در این زمینه می‌توانند از شرکت‌های متخصص کمک بگیرند تا پرداخت حقوق کارمندان به موقع انجام شود.

۲- خدمات حقوقی

آیا همه استارت‌آپ‌ها توانایی استخدام وکیل را دارند؟ بسیاری از شرکت‌های تازه کار و رو به رشد، در روزهای آغازین ترجیح می‌دهند فعالیت‌هایشان را مخفیانه انجام دهند تا از انظار دور باشند، زیرا به تصور آنان به این طریق می‌توانند از مشکلاتی که قانون احتمالا پیش روی استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهد، مصون بمانند. اما اگر این رویکرد با شکست مواجه شود کسب‌وکار آنان نیز ضرر و زیان زیادی متحمل خواهد شد. به هر جهت، وکلا وظایفی فراتر از نمایندگی شرکت‌ها در دادگاه به عهده دارند. تمام کسب‌وکارها برای راه‌اندازی کار با انواع توافقات و جزئیات قراردادها، عملیات مربوط به نصب پروژه و نهایتا راه‌اندازی و بهره‌برداری از آن سروکار دارند. شرکت‌ها بدون مشورت و کمک گرفتن از افراد متخصص، احتمالا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند و برخی از مراحل کار را به راحتی انجام نمی‌دهند. اگر از نظر فناوری در مراحل ابتدایی راه‌اندازی کسب‌وکار هستید در بیرون از سازمان به‌دنبال وکلایی باشید که تخصص آنها در ارتباط با کار شما باشد.

۳- انجام کارهای دفتری

 ارزش وقت همه افراد یکسان نیست. موسسان و مدیران شرکت‌ها نباید زمان با ارزش را صرف برنامه‌ریزی سفرهای پیچیده یا تکمیل گزارشات کنند. البته که این مشاغل دارای اهمیت هستند، اما هنگامی که مدیران زمان را صرف برنامه‌ریزی، مذاکرات یا دیگر مسائل با ارزش می‌کنند بسیار مفیدتر است. دستیاران مجازی تقریبا به هر نوع شغل ضروری، اما وقت‌گیر کمک می‌کنند. برای مثال خدمات گوناگونی را به مدیریت پایگاه داده‌ها، گزارش‌های کسب‌وکار، تحقیق اینترنت، مکاتبات شخصی، ارسال هدایا، برنامه‌ریزی ملاقات‌ها، نگهداری ایمیل، ویرایش، حفظ رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه، بانکداری و تنظیمات سفر ارائه می‌دهند. به عبارت دیگر، دستیاران مجازی از عهده مدیریت کارهایی بر می‌آیند که مدیران لازم نیست، انجام دهند. به‌جای منشی تمام وقت، دستیاران مجازی استخدام کنید که کارهای سخت را با سریع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین شرایط ممکن انجام دهند.

۴- بازاریابی و تولید محتوا

انتظارات مصرف‌کنندگان از یک برند تجاری در مقایسه با گذشته، به مراتب بیشتر شده است. شرکت‌ها باید در زمینه‌های متفاوتی چون شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا برای بلاگ‌ها، نوشتن خبرنامه‌های ایمیل، ایجاد وثیقه فروش، مدیریت تبلیغات دیجیتال حضور فعالی داشته باشند. بنیانگذاران و مدیران می‌توانند تمام این کارها را یاد گرفته و انجام دهند اما اغلب از حضور متخصصان بازاریابی استفاده نمی‌کنند تا بتوانند حداکثر بهره را از صنعت هوشمند ببرند. بازاریابی برون‌سپاری ممکن است کمی تجملی به نظر‌ آید اما برای شرکت‌های درحال پیشرفت، چنین سرمایه‌گذاری موجب تفاوت‌های باورنکردنی در کار می‌شود این شرکت‌ها از بازاریابی برون سپاری برای تمرکز روی کانال‌های موثر کمک می‌گیرند. وقتی برون‌سپاری می‌کنید، در واقع خدمات (فعالیت‌های) بازاریابی مورد نیاز را با منابع مالی و دیگر امکانات در دسترس سازگار می‌کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید به مدت یک ماه نظارت بر شبکه‌های اجتماعی را به پیمانکار بازاریاب خود بسپارید و ماه دیگر از او بخواهید فقط بر موتورهای جست‌وجوگر تمرکز کند. برون‌سپاری فقط صرفه‌جویی در سرمایه نیست، بلکه امکان دسترسی به افرادی را فراهم می‌کند که از دانش و هوش فراوان در زمینه‌های مختلف بهره‌مند هستند. با سپردن حل مشکلات به افراد حرفه‌ای، زمان بیشتری در اختیار دارید تا به انجام کارهایی رسیدگی کنید که در گذشته به‌خوبی در شرکت انجام می‌شده است.