پرویز اخوان در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به مشکلات پیش روی صنعت تایر افزود: صنعت تایر از نظر فناوری و ماشین‌آلات بیش از ۷۰ درصد و از نظر مواد اولیه حدود ۵۰ درصد به کشورهای خارجی وابستگی دارد. بنابراین تشدید تحریم‌های اقتصادی موجب افزایش قیمت مواد اولیه خارجی، افزایش کارمزد تبادلات، عدم تبادل پول بانکی، عدم همکاری با شرکت‌های اروپایی و ژاپنی می‌شود. مدیرعامل گروه صنعتی بارز ادامه داد: کوچک بودن ابعاد شرکت‌های تایرسازی کشور و وجود موانع قانونی برای ادغام آنها با یکدیگر، موجب شده که تاسیس شرکت جدید منطقی‌تر از ادغام و توسعه شرکت‌های موجود باشد. این امر منجر به افزایش تعداد شرکت‌های کوچکی می‌شود که توان سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را ندارند. اخوان تصریح کرد: بالا بودن تعرفه گمرکی در کشورهای صادراتی، نبود زیرساخت‌های ارتباطی مناسب چه به لحاظ هزینه‌های حمل و چه به لحاظ قوانین تسهیل‌کننده توسعه صادرات و سنتی بودن شبکه توزیع تایر در کشور که افزایش هزینه‌های توزیع تایر و افزایش قیمت تایر را به دنبال دارد، از دیگر مشکلات این صنعت است.

وی در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث روی‌آوردن  بخشی از جامعه به تایر خارجی شده است، اعلام کرد: عوامل مختلفی از جمله تبلیغات و جنبه روانی برتری کالای خارجی، سود بیشتر فروشندگان و خرده‌فروشان به دلیل وضعیت بهتر توزیع تایرهای وارداتی و قیمت پایین برخی برندهای کم‌کیفیت و عدم نظارت صحیح بر واردات بی‌رویه و غیرقانونی در سال‌های گذشته، باعث روی‌آوری بخشی از جامعه به تایر خارجی شده است. مدیرعامل گروه صنعتی بارز درباره جایگاه بازار لاستیک در اقتصاد ایران گفت: ۱۸ میلیون خودروی سواری در ایران تردد می‌کند؛ یعنی به‌طور تقریبی به ازای هر ۵/ ۴ نفر، یک خودرو. این ضریب در کشورهای پیشرفته‌ای مثل آمریکا و کانادا، به ازای هر ۵/ ۱ نفر یک خودروی سواری است. از همین مقایسه می‌توان فهمید تعداد خودروهای سواری کشور قابلیت افزایش حداقل تا ۲ برابر میزان فعلی را دارد. در اسناد کلان صنعت کشور پیش‌بینی شده است، سالانه ۳ میلیون دستگاه خودروی سواری توسط خودروسازان داخلی تولید و ۱ تا ۵/ ۱ میلیون دستگاه از این تعداد به کشورهای دیگر صادر شود. این موضوع همچنین به معنی وجود ظرفیت ۲ برابری در بازار قطعات وابسته خودرو از جمله تایر است.

حتی بدون در نظر گرفتن این موضوع نیز پیش‌بینی می‌شود مصرف تایرهای رادیال سواری در کشور تا سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۶ حدود ۲۵ درصد افزایش یابد. اخوان با اشاره به موفقیت‌های گروه صنعتی بارز در سال‌های اخیر تصریح کرد: گروه صنعتی بارز برای چهاردهمین سال متوالی بر رتبه نخست تولید تایر ایران تکیه زده است. دارا بودن سهم بازار ۲۹ درصدی با ۱۷۸ نوع محصول مختلف در عرصه صنعت کشور برای سالیان متمادی موضوعی کم‌سابقه است که بارز توانسته آن را حفظ کند. وی افزود: توسعه پایدار و حرکت در مسیر تعالی، از اصول بنیادین و راهبردی گروه صنعتی بارز است. از ابتدای تاسیس این مجموعه سعی داشتیم همواره نگاهمان به آینده و فراتر از استانداردها و قواعد زمان خود باشد. مدیرعامل گروه صنعتی بارز درباره تفاوت‌ها و مزیت‌های محصولات این شرکت با دیگر برندهای لاستیک گفت: بارز تکنولوژی تولید را از شرکت «کونتیننتال» آلمان که یکی از بزرگ‌ترین و بهترین شرکت‌های تایرساز جهان است دریافت کرده است. همچنین محصولات بارز جزو نخستین تایرهای ایرانی است که استاندارد Emark اروپا را کسب کرد. اخوان با بیان اینکه گروه صنعتی بارز دارنده بزرگ‌ترین میدان آزمون تایر و خودرو در کشور است، تصریح کرد: رده جدیدی از محصولات بارز در گروه رادیال سواری با ویژگی راحتی سرنشین تولید و توزیع آن در بازار آغاز شده است. این تایرها به اذعان بسیاری از مصرف‌کنندگان و کارشناسان، جزو نرم‌ترین و راحت‌ترین تایرهای موجود در بازار کشور است.