سرآشپز چاد شافر، مدیر ارشد نوآوری آشپزی مک‌دونالد ایالات‌متحده آمریکا، در بیانیه روز دوشنبه گذشته اظهار کرد: ما متوجه شدیم که تغییرات کوچک، مانند تغییر دادن فرآیند آماده‌سازی برای داغ‌‌‌تر شدن و ذوب‌‌‌تر شدن پنیر و تنظیم شرایط گریل برای پخت بهتر، تفاوت بزرگی در طعم‌‌‌دارتر کردن همبرگرهای کنونی ما دارد. به گفته وی ارتقا برای بیگ مک و همبرگر مک دابل و همچنین چیزبرگر کلاسیک، چیزبرگر و همبرگر دوبل اعمال می‌شود. این شرکت گفت که این بهبودها ابتدا در بازارهای بین‌المللی برگرها صورت پذیرفته است و قبلا در برخی از شهرهای ایالات متحده از جمله لس آنجلس، سیاتل، فینیکس، لاس وگاس وارد شده است.

این در حالی است که مک‌‌‌دونالد، بزرگ‌ترین شرکت فست فود زنجیره‌‌‌ای جهان است که در سال ۲۰۲۱ با بیش از ۴۰‌هزار شعبه در ۱۰۰ کشور، روزانه به ۶۹ میلیون مشتری سرویس ارائه می‌دهد.  به گفته سرآشپز شافر همبرگرهای جدید تا اوایل سال آینده در سراسر ایالات‌متحده در دسترس مشتریان خواهند بود. تغییرات به دنبال بهبودهای دیگر در آیتم‌های کلیدی منو اعمال خواهد شد. مک‌‌‌دونالد محصولاتی چون همبرگر، چیزبرگر، مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، صبحانه، نوشابه‌‌‌ها و بسیاری موارد دیگر ارائه می‌‌‌کند که گاهی برپایه ذائقه یا فرهنگ محلی نیز تغییراتی می‌‌‌کنند اما به نظر می‌رسد که تغییرات کنونی منتج به بهبود کیفیت و طعم محصولات محبوب این غول فست فود بین‌المللی خواهد شد.

در سال ۲۰۱۸، مک‌‌‌دونالد اعلام کرد که برای کوار‌‌‌تر پاندر خود به گوشت گاو تازه روی می‌‌‌آورد، که در آن زمان حرکتی پیچیده با بازدهی بزرگ برای این شرکت بود. کوار‌‌‌تر پاندر یکی از همبرگرهای محبوب مک دونالد است و دلیل نام‌گذاری آن این است که حاوی پتی با وزن از پیش پخته شده ۴ اونس، یک‌چهارم(کوارتر)پوند است. همچنین این فست فود زنجیره‌ای در سال ۲۰۲۱، ساندویچ مرغ ترد را برای جایگزینی محصولات تکراری قبلی خود راه‌اندازی کرد که در حقیقت یک ورود نسبتا دیرهنگام به جنگ ساندویچ مرغ بود، اما به نظر می‌رسد که آوازه این محصول در بین مشتریان مک دونالد طنین انداز شده است. کریس کمپچینسکی، مدیرعامل مک‌‌‌دونالد طی یک مصاحبه در ماه ژانویه گفت: ما به لطف همبرگرها و اقلامی مانند ساندویچ‌های مرغ بهبود یافته خود، سهم بازار را در گوشت مرغ و گاو دنیا به دست خواهیم آورد. او در ادامه خاطرنشان کرد: در محیطی که مشتریان ما به دنبال غذاهای ساده و آشنا هستند، آیتم‌های اصلی منوی رستوران‌های ما هرگز به این اندازه مرتبط با ذائقه مشتریانمان نبوده‌اند.

این در حالی است که در ایالات متحده، فروش در شعبه‌هایی که حداقل  طی ۱۳ ماه گذشته باز بودند، در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، بالغ بر ۹/ ۵‌درصد رشد داشته است و ۳/ ۱۰‌درصد برای کل سال افزایش را نشان می‌دهد.  تمرکز بر تبلیغ آیتم‌های اصلی منو، به جای معرفی محصولات جدید، راهی برای ساده‌تر نگه داشتن فرآیندها و کاهش اصطکاک در آشپزخانه است و مک‌‌‌دونالد از تبلیغاتی مانند پلتفرم‌‌‌های غذای افراد مشهور و غذای محبوب بزرگسالان برای ایجاد سروصدا در مورد اقلام تحت لیسانس خود استفاده کرده است. کمپچینسکی طی مصاحبه ژانویه خود اظهار کرد: در طول سال ۲۰۲۲، برخی از موفق‌‌‌ترین پلتفرم‌‌‌های کمپین ما، مشتریان ما را به آیتم‌‌‌های اصلی منو نزدیک‌‌‌تر کردند.

اما مک‌دونالد تنها برندی نیست که تلاش می‌کند محصولات اصلی خود را بهبود بخشد. برگر کینگ، که سال گذشته برنامه‌‌‌ای را برای چرخش کسب و کار خود اعلام کرد، بر بهبود کیفیت Whopper و قابل مشاهده‌‌‌تر کردن آن در تبلیغات خود تمرکز کرده است. واپر نوعی ساندویچ همبرگر است که محصول رستوران‌‌‌های زنجیره‌‌‌ای بین‌المللی برگر کینگ و رستوران استرالیایی هانگری جکز است. این غذا در سال ۱۹۵۷، در اندازه، نان و فرمول‌‌‌های مختلف عرضه شد. این برگر یکی از محبوب‌ترین محصولات فست‌‌‌فود به شمار می‌‌‌آید. برگر کینگ در سه‌ماه چهارم سال گذشته، آموزش‌های طبخ واپر را برای شعبه‌های خود برگزار کرد. این برند در ماه فوریه گفت که واپر به فروش بالاتر ایالات متحده در آن سه‌ماهه کمک شایانی کرده است.