تحرک چرخ‌‌های خودکفایی با افزایش سهم محصولات غذایی و کشاورزی

دبیرکل کانون انجمن‌‌های صنایع غذایی کشور با اشاره به سهم ۱۵درصدی صنعت غذا از تولید ناخالص ملی و با بیان مطلب فوق در همایش روز جهانی غذا بر اهمیت نسبت اشتغال به سهم سرانه تولید ناخالص ملی در بخش صنعت غذایی تاکید کرد و گفت: این نسبت در صنعت غذایی بسیار مطلوب و چشمگیر است. رشید عزیزپور با بیان اینکه در سال‌های گذشته در بسیاری از محصولات مصرف‌‌کننده بودیم، عنوان کرد: خوشبختانه امروز توانسته‌‌ایم در صنایع غذایی و تبدیلی و کشاورزی به خودکفایی دست یابیم. دبیرکل کانون انجمن‌‌های صنایع غذایی کشور تصریح کرد: تحقق این مهم، سبب نقش‌‌آفرینی در عرصه صادرات نیز شده به‌طوری‌که محصول ایرانی جایگاه بسیار خوبی ازلحاظ کیفی پیدا کرده است و اکنون ما یک ظرفیت بالقوه کاملا آماده در صنایع تبدیلی داریم که می‌توانیم از آن در بازارهای صادراتی استفاده کنیم. وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید کارخانه‌های ما دو تا سه برابر نیاز داخلی را نیز می‌تواند تامین کند، عنوان کرد: در حوزه برند حلال بازار مصرفی قابل قبولی در کشورهای اطراف داریم و در صورت تداوم پیشرفت در حوزه صنعت غذا، می‌توانیم بازارهای صادراتی را در اختیار گرفته و پتانسیل‌‌های کشورمان را به دنیا نشان دهیم.

 

 

 

 

 

بنابراین با توجه به روند توسعه این صنعت در سالیان گذشته و توان تولید و ظرفیت و پتانسیل بیش ‌‌از نیاز داخل در مجموعه‌های تولیدی از یکسو و تقاضا و نیاز منطقه از سوی دیگر شرایط مطلوبی از منظر تو‌سعه صادرات مهیا است.

عزیزپور ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی بیشتر بین‌بخشی در حوزه دولتی و با اشتراک تجارب و مشاوره‌های مناسب و نیز استفاده مطلوب از تمام پتانسیل‌‌های موجود بخش خصوصی از سوی تصمیم‌گیران دولتی، شاهد تعالی صنعت غذا خواهیم بود.