کامیل به همراه ۸۰۰ کارمند این دو شرکت، کارخانه‌هایی را در ایالت گویاس و Sergipe به ارث خواهند برد. این معامله شامل برندهای بیسکویت Mabel، Doce، Mirabel، Elbi›s و Pavesino است. همچنین این قرارداد یک مجوز ۱۰ساله با پپسی‌کوکی برای نام تجاری کوکی تادی و خط تولید مربوطه را پوشش می‌دهد. شرایط مالی برای کل معامله در ابتدا افشا نشد، با این حال، کامیل در ۲۴ اوت با بسته شدن قرارداد فاش کرد که مبلغ آن بالغ بر ۸/ ۱۵۲ میلیون رئال برزیل (۸/ ۲۹ میلیون دلار آمریکا) بوده است.

کامیل افزود: دارایی‌های خریداری‌شده ۴۲۱ میلیون رئال درآمد داشته‌اند. این در حالی است که این غول موادغذایی آمریکایی در سال ۲۰۱۱ نیز در قراردادی که شامل برند Elbi بود، گروه Mabel را خریداری کرد. کامیل نیز سال گذشته چندین قرارداد امضا کرد. این شرکت سیلکام مستقر در اروگوئه و تامین‌کننده میوه‌های خشک، سبزیجات، دانه‌ها و سس‌ها را خریداری کرد. این شرکت همچنین با همتای برزیلی خود یعنی شرکت Pastifício Santa Amália وارد صنعت تولید پاستا شد و این شرکت را از سازنده مستقر در پرو خرید. این گروه از طریق انعقاد قراردادهایی با برخی از برندها تحت نام تجاری شرکت Seleto وارد بازار قهوه شد و با شرکت آگرواینداستریاس، یک تولید‌کننده برنج در اکوادور، قراردادی منعقد کرد. شرکت کامیل همچنین با خرید برنامه‌ریزی شده Empresas Lansa در شیلی متعلق به شرکت LDA Spa در آستانه ورود به صنعت تولید غذای حیوانات خانگی بود که این قرارداد در اوایل سال جاری لغو شد.

این شرکت برزیلی درباره خرید کارخانه بیسکویت پپسی‌‌کو اظهار کرد: این خرید همراه با دیگر اقدامات و خریدهای انجام شده از دسته‌های مواد غذایی متنوع و کشورهای جدید در سال ۲۰۲۱، مجددا استراتژی توسعه شرکت ما را در شناسایی، کسب و یکپارچه‌‌سازی عملیات و دارایی‌‌های استراتژیک برای گسترش سبد برندها و محصولات در برزیل و منطقه آمریکای لاتین و اولویت دادن به برندهای پیشرو در بازار تقویت می‌کند. به گفته کامیل، تنوع کسب‌و‌کار، علاوه بر کاهش ریسک و توسعه هم‌افزایی ساختاری و هزینه‌ای، امکان افزایش مقیاس و تخصص بیشتر در مدل‌های مختلف توزیع، منابع و بازاریابی تجاری را فراهم می‌سازد.

ساخت بزرگ‌ترین کارخانه نوشابه‌سازی آمریکا

همچنین بخش نوشیدنی پپسی‌کو اخیرا اعلام کرد که قصد دارد یک کارخانه تولیدی به مساحت ۲/ ۱ میلیون فوت مربع در کلرادو بسازد که در تابستان سال آینده بزرگ‌ترین کارخانه آن در ایالات‌متحده خواهد بود. جونز اونبلیج، رئیس بخش غربی پپسی در آمریکای شمالی، در این خصوص اظهار کرد این کارخانه به عنوان الگویی برای آینده زنجیره تامین نوشیدنی‌‌های پپسی در آمریکای شمالی عمل خواهد کرد.

کارخانه جدید بطری‌سازی، با افزایش ظرفیت سه برابری واحدهای تولیدی در این منطقه که جایگزین آنها خواهد شد، نزدیک به ۲۵۰ شغل جدید در منطقه دنور ایجاد خواهد کرد. همچنین تمامی ۲۵۰ کارمند فعلی کارخانه مجاور را حفظ خواهد کرد. این کارخانه جدید بسیاری از محصولات نوشیدنی محبوب این شرکت از جمله پپسی، پپسی بدون شکر، گیتورید، بوبلی، راک استار، پروپل و ماسل میلک را تولید خواهد کرد. این در حالی است که پپسی‌‌کو هزینه راه‌اندازی تاسیسات جدید را فاش نکرد.

این شرکت گفت که کلرادو را یعنی جایی که کارخانه نوشیدنی‌های پپسی‌‌کو آمریکای شمالی نزدیک به ۷۵ سال در آن فعالیت می‌کند، برای کارخانه جدید بزرگ‌تر انتخاب کرده که بخشی از آن به دلیل نیروی کار بسیار تحصیل‌کرده و ماهر در دنور است. این شرکت در حال حاضر ۱۲۰۰ کارمند در این ایالت دارد. تصمیم پپسی برای ساخت یک کارخانه جدید منعکس‌کننده تصمیمات سایر غول‌های موادغذایی در فضای غذا و نوشیدنی در قاره آمریکا است. در ماه‌های اخیر چندین شرکت بزرگ موادغذایی اعلام کرده‌اند که قصد دارند تاسیسات جدید بسازند یا به کارخانه‌های موجود خود اضافه کنند تا برای تقاضای آینده آماده شوند.

تنها در چند ماه گذشته، شرکت پست هولدینگز، سازنده دسته‌های عسلی از جو و سنگریزه، گفت که تا ۱۱۰ میلیون دلار برای توسعه ظرفیت تولید غلات در تاسیسات نوادا هزینه خواهد کرد. شرکت جی‌ام اسماکر نیز بالغ بر ۱/ ۱ میلیارد دلار در ساخت یک مرکز تولید و توزیع جدید در آلاباما برای خط تولید ساندویچ‌های Uncrustables خود متعهد شد. شرکت Ferrero نیز هشت ماه پس از اعلام توسعه ۷۵ میلیون دلاری ۷۰ هزار فوت مربعی در کارخانه ایلینوی برای تولید شکلات، در ژوئن اعلام کرد که ۴/ ۲۱۴ میلیون دلار دیگر برای بزرگ‌تر کردن آن سرمایه‌‌گذاری کرده است و در نهایت نستله نیز قصد دارد ۶۷۵ میلیون دلار برای تاسیساتی در آریزونا هزینه کند تا برندهای کافی‌میت، کافی‌میت نچرال بلیس و استارباکز را در آن تولید کند.

شرکت پپسی‌‌کو در ماه جولای گزارش داد که فروش نوشیدنی برای این غول موادغذایی در سه ماه قبل متفاوت بود. در حالی که واحد نوشیدنی آمریکای شمالی آن رشد درآمد ارگانیک ۹ درصدی را در مقایسه با سال قبل نشان داد و حجم تولید آن یک درصد کاهش یافت. همچنین این شرکت اعلام کرد که ویژگی‌های سازگار با محیط زیست را در تاسیسات جدید خود گنجانده است و مدعی شد که تاسیسات کلرادو قرار است پایدارترین کارخانه نوشیدنی‌های پپسی در آمریکای شمالی و در ایالات متحده باشد. هدف آن دستیابی به برق ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر، بهترین بهره‌وری آب و کاهش استفاده از پلاستیک است.