به گزارش «دنیای‌اقتصاد» دانشگاه گلرنگ، با توجه به لزوم توسعه و ترویج کارآفرینی استارت‌آپی در کشور به عنوان مهم‌ترین رویکرد خودکفایی اقتصادی و صنعتی در کشور و با توجه به رسالت کارآفرینی و توسعه کسب و کار خود، در نظر دارد دومین دوره جایزه استارت‌آپی استاد محمد‌کریم فضلی، بنیان‌گذار فقید گروه صنعتی گلرنگ را در تاریخ ۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برگزار کند. بر اساس این گزارش، از همه‌ کارآفرینان و شرکت‌های حقیقی و حقوقی د‌رخواست شده ضمن تکمیل فرم اولیه ثبت‌نام که در این سایت بارگذاری شده است، آمادگی خود را برای شرکت در این برنامه اعلام  کنند.

جایزه استارت‌آپی استاد محمدکریم فضلی، در دو مدل و ساختار حقیقی و حقوقی تنظیم شده و کارآفرینان بر اساس نوع درخواست خود بر مبنای مدل حقیقی یا حقوقی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و افراد و شرکت‌های برتر در مراسمی ‌با حضور مدیرعامل و معاونان گروه صنعتی گلرنگ، مورد تشویق قرار می‌گیرند و تندیس کارآفرین برتر به همراه جوایز ارزشمند به آنها اهدا خواهد شد. همچنین مهلت ارسال آثار تا پایان اسفند سال ۱۴۰۰ اعلام شده است.

برای ثبت‌نام در جایزه، استارت‌آپ‌های مبتنی بر سایت و اپلیکیشن در اولویت هستند. همچنین استارت‌آپ‌های در مرحله ایده امکان حضور در جایزه را ندارند و استارت‌آپ باید اجرا شده باشد. ضمن اینکه در تمامی ‌حوزه‌ها و فعالیت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان امکان ثبت‌نام وجود دارد.

ازجمله امتیازات شرکت در این جایزه می‌توان به دریافت جوایز ارزنده نقدی و غیرنقدی؛ شناخته شدن به عنوان یک کارآفرین برتر در سطح ملی؛ امکان شبکه‌سازی در مجموعه شرکت‌های تابعه گروه صنعتی گلرنگ؛ امکان جذب سرمایه‌گذار در کسب و کارها و ایده‌های مرتبط و همچنین معرفی افراد حقیقی و حقوقی شرکت‌کننده در این برنامه به شرکت‌های تابعه گروه صنعتی گلرنگ اشاره کرد.

بر اساس اظهارات دکتر مهدی فضلی؛ مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ، کسب ‌و کارهای استارت‌آپی، به اتکای ذات مقیاس‌پذیر و توان بسیار بالای رشد، این امکان را برای اقتصاد کشور فراهم می‌آورند تا با قدرت چند برابری در عرصه کسب‌وکارهای نوین حاضر شده و فعالیت کنند.

مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ در این راستا می‌گوید: ما با ایمان به قدرت، کارآیی، توانایی و اثربخشی کسب‌ و کارهای استارت‌آپی در اشتغال‌زایی و کارآفرینی ملی، از طریق جایزه استارت‌آپی استاد محمدکریم فضلی، در پی انجام رسالت ملی خود در زمینه‌ صیانت از سرمایه‌های فیزیکی و به خصوص انسانی کشور عزیزمان هستیم و در این مسیر با هدف قرار دادن بازارهای صادراتی بین‌المللی در تلاش هستیم از طریق حمایت از کسب و کارهای استارت‌آپی و دانش‌بنیان، خالق فرصت‌های طلایی برای اقتصاد ملی در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.

بر اساس این گزارش، گروه صنعتی گلرنگ در حال حاضر با همکاری با مراکز دانش‌‌بنیان، مراکز علمی ‌و پتانسیل‌ها و سرمایه‌های انسانی توانسته است اقدامات بزرگی انجام دهد. بخشی از علاقه‌مندی‌ها و ترندهایی  که گروه صنعتی گلرنگ دنبال می‌کند و استارت‌آپ‌ها می‌توانند آنها را مدنظر قرار دهند؛ عبارتند از: مبحث فیجیتال که به ترکیب فضای فیزیکی و دیجیتال اختصاص دارد؛ بایوتکنولوژی، باتری‌ها، خودروهای برقی و خودروهای خودران، انرژی‌های نو، موتورهای الکتریکی با توان بالا و وزن کم، داشبوردهای مدیریتی و تجمیع کسب‌وکارها، مدل‌های کسب‌وکاری جدید به معنای کسب‌وکارهایی که با فرهنگ‌های جدید سازگار باشند، مانند خوشه‌هایی که دور از هم یک هدف بزرگ را دنبال می‌کنند.

اولین دوره جایزه استارت‌آپی استاد محمدکریم فضلی در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در پردیس سینمایی کوروش برگزار شد و در آن استارت‌آپ‌های برتر برگزیده شدند. در اولین دوره جایزه استارت‌آپی استاد محمدکریم فضلی استارت‌آپ‌های سیو اپ و کاربوم که تندیس‌های طلایی را از آن خود کردند، به ترتیب به مراقبت از سالمندان و وب‌سایت پلتفرم فعال و نوآور در زمینه منابع انسانی اختصاص داشتند. دانشگاه گلرنگ، ضمن پاسداشت نام و خاطره استاد محمدکریم فضلی، امیدوار است این حرکت ملی آغازگر توسعه کسب و کارهای ایرانی باشد.