رونق کسب و کارهای تولید مایعات

 پرکن مایعات به عنوان یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌ها از سرعت و دقت بسیار بالایی برخوردار بوده و به رونق کسب و کارهای تولید مایعات در صنایع مختلف کمک بسیار زیادی کرده است.

در گذشته پر کردن انواع مایعات در داخل ظروف با کمک دستگاه‌های پرکن دستی انجام می‌شد و به همین دلیل کسب و کارها باید زمان بسیار زیادی را صرف این کار می‌کردند. از طرفی نیروهای انسانی زیادی با دستگاه‌های دستی کار می‌کردند.

بنابراین هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کرد. اما با ورود دستگاه‌های تمام اتوماتیک سرعت خط تولید افزایش یافته و در زمان، وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است. دستگاه‌های پر کن مایعات انواع مختلفی دارند و برای پر کردن مایعات غلیظ و رقیق از مکانیزم خاصی استفاده می‌کنند.

در ادامه به معرفی انواع و کاربردهای دستگاه پرکن مایعات خواهیم پرداخت و مزایای آن خواهیم پرداخت.

 دستگاه پرکن مایعات غلیظ چیست؟

دستگاه پرکن مایعات غلیظ دستگاهی است که برای پر کردن مایعاتی با ویسکوزیته و گرانروی بالا کاربرد دارد. هر چه ویسکوزیته یک مایع بیشتر باشد، مقاومت آن در برابر جاری شدن بیشتر است و پر کردن آن داخل ظرف بسته‌بندی نیز سخت‌تر خواهد بود و بدون استفاده از این دستگاه امکان‌پذیر نیست.

موادی مانند ژل خوراکی، عسل، روغن، شربت‌های غلیظ، گریس، سس کچاپ، سس مایونز، خامه، رنگ، رب، شکلات، مربا، کنستانتره‌ها را می‌توان با دستگاه پرکن مایعات غلیظ به داخل ظرف بسته‌بندی هدایت کرد. انواع مختلف این دستگاه در صنایع پالایشگاهی برای بسته‌بندی روغن، گریس، نفت، رنگ‌های پلیمری، پلاستیک و غیره، در حوزه رنگ‌سازی برای بسته‌بندی انواع رنگ و در صنایع غذایی برای بسته‌بندی مواد غذایی غلیظ کاربرد دارد و بسیاری از دردسرهای بسته‌بندی صنایع را به شدت کاهش می‌دهد.

دستگاه پرکن مایعات رقیق چیست؟

 همانطور که از نام دستگاه پرکن مایعات رقیق متوجه می‌شویم، این دستگاه برای پر کردن مایعات رقیق با چگالی پایین در ظروف بسته‌بندی استفاده می‌شود. مایعات رقیق دارای گرانروی و ویسکوزیته پایینی هستند و به سرعت جاری می‌شوند‌. پرکن مایعات رقیق موادی مانند دوغ، آب معدنی، اسید، آب باتری، مایعات دارویی، مایعات شیمیایی، الکل‌ها، بنزین، گلاب، محلول ضدعفونی‌کننده، نوشابه و غیره را به داخل ظروف بسته‌بندی هدایت می‌کند.

انواع مختلف این دستگاه در صنایع غذایی، صنایع دارویی، پالایشگاه‌ها و کارگاه‌های خانگی کاربرد دارد. از دستگاه‌های کوچک پرکن مایعات رقیق در مغازه‌ها و کارگاه‌های کوچک خانگی برای بسته‌بندی عرق نعنا، گلاب، شیر و دوغ استفاده می‌کنند. دستگاه‌های بزرگتر نیز برای بسته‌بندی حجم بالایی از مایعات مختلف در کارخانه‌ها کاربرد دارند.

مزایای استفاده از دستگاه پرکن مایعات

  • داشتن عملکرد اتوماتیک و نیمه اتوماتیک جهت پرکردن مایعات در ظرف‌های بسته‌بندی‌

  • داشتن قابلیت پر کردن مایعات در داخل ظرف‌ها با سرعت بسیار بالا

  • پر کردن مایعات در شرایطی کاملا بهداشتی در خطوط تولید مایعات مختلف

  • استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا در همه قطعات به کار رفته در دستگاه

  • داشتن قابلیت پر کردن بطری و ظرف‌ها تا خالی شدن کامل مخزن دستگاه

  • شستشوی بسیار راحت نازل‌ها و مخزن دستگاه

  • عدم دخالت دست در مراحل پر کردن مایعات در انواع اتوماتیک

  • کمک به صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها

  • افزایش بهره‌وری و سرعت بسته‌بندی مایعات

معرفی دستگاه پرکن مایعات بر اساس عملکرد سیستم

دستگاه‌های پرکن علاوه بر تفاوت از نظر چگالی و غلظت مایعات، از لحاظ مکانیزم و همچنین از نظر عملکرد سیستم نیز با هم متفاوت هستند. این دستگاه‌ها از نظر مکانیزم دارای انواع سیلندر پیستونی، پمپی و ثقلی هستند. عملکرد سیستم نیز در هنگام انتخاب و خرید دستگاه پرکن مایعات نقش بسیار مهمی دارد و از لحاظ اقتصادی برای مصرف‌کننده تعیین‌کننده است. این دستگاه‌ها از نظر عملکرد سیستم به دو گروه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می‌شوند.

دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک

در دستگاه‌های پرکن مایعات اتوماتیک همه عملیات انتقال و پر کردن مایعات به داخل ظروف مورد نظر بدون دخالت اپراتور یا نیروی انسانی و کاملا خودکار و اتوماتیک انجام می‌شود. عملکرد سیستم این دستگاه به این صورت است که ابتدا ظرف‌ها را روی نوار نقاله قرار می‌دهند و سپس با حرکت نوار نقاله ظرف‌ها به طرف نازل‌ها حرکت کرده و از مایع پر می‌شوند. مرحله بستن درب ظرف‌ها پس از پرشدن مایعات نیز به صورت اتوماتیک است.

دستگاه پرکن مایعات نیمه اتوماتیک

 یکی دیگر از دستگاه‌های پرکن از لحاظ عملکرد سیستم دستگاه پرکن مایعات نیمه اتوماتیک می‌باشد. در هنگام استفاده این دستگاه نیروی انسانی نیز دخالت دارد و برخلاف نوع اتوماتیک فاقد نوار نقاله و قسمت درب‌بندی ظروف است. در هنگام پر کردن ظرف‌ها از مایعات، حضور یک اپراتور الزامی است. اپراتور ظرف‌ها را به طرف نازل‌ها هدایت می‌کند و با قراردادن بطری‌ها یا ظرف‌ها زیر نازل‌ها و فشار دادن پدال منتظر می‌ماند که مایعات در داخل آن‌ها پر شود.

درب‌گذاری ظرف‌ها نیز توسط اپراتور انجام می‌شود. در حالی که در انواع تمام اتوماتیک این مرحله نیز به صورت خودکار و بدون دخالت نیروی انسانی است. دستگاه‌های نیمه اتوماتیک نیز در مدل‌های رومیزی و خانگی تولید و در بازار عرضه شده‌اند. با توجه به ارزان بودن این نوع پرکن مایعات، در واحدهای تولیدی که حجم تولید زیاد بالا نیست برای کاهش و صرفه‌جویی در هزینه‌ها از همین نوع خریداری می‌شود.

قیمت دستگاه پرکن مایعات به چه عواملی بستگی دارد؟‌

با توجه به این که دستگاه‌های پرکن از تنوع بالایی برخوردار هستند، با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند‌ این دستگاه‌ها را هم می‌توان به صورت جزئی و هم به صورت عمده خریداری کرد. این که چه نوع دستگاهی به چه صورتی انتخاب و خریداری شود به نظر خریدار بستگی دارد. اما به طور کلی قیمت پرکن‌های اتوماتیک نسبت به انواع نیمه اتوماتیک گران‌تر است‌. از عوامل دیگر موثر در قیمت این دستگاه‌ها می‌توان به ابعاد و ظرفیت مخزن آن‌ها اشاره کرد.

خرید دستگاه‌ پرکن مایعات از فروشگاه اینترنتی آروند ماشین

کسب و کارهایی که در حوزه تولید مایعات مختلف فعالیت دارند، برای افزایش سرعت روند بسته‌بندی مایعات در داخل بطری و ظرف‌های دیگر حتما باید برای خرید دستگا‌ه‌های پرکن اقدام کرده و با این اقدام به رونق کسب و کار و افزایش سوددهی خود کمک کنند. برای خرید انواع مختلف پرکن با قیمت مناسب می‌توانید به سایت آروند ماشین با آدرس اینترنتی https://subaco.co مراجعه کنید.

مجموعه آروند ماشین از گروهی جوان و پرتلاش تشکیل شده است و در زمینه تولید دستگا‌ه‌های صنعتی فعالیت دارد. خریداران قبل از خرید انواع پرکن می‌توانند با کارشناسان آروند ماشین مشاوره کنند و راهنمایی‌های لازم را برای دریافت نمایند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.