به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از مارکت واچ، شرکت پلاستیک انرژی با تبدیل زباله‌های پلاستیکی غیرقابل بازیافت به منبعی ارزشمند و همچنین ارائه راه‌حل‌های جهانی و پایدار برای کمک به جلوگیری از آلودگی پلاستیکی محیط‌زیست فعالیت می‌کند. فناوری ثبت اختراع شده این شرکت زباله‌های پلاستیکی را به یک ماده اولیه (TACOIL) برای ساخت پلاستیک‌های بازیافتی تمیز به اصطلاح فرآیند پلاستیک به پلاستیک  تبدیل می‌کند. تیم متخصصان فناوری پلاستیک انرژی، مستقر در بریتانیا بیش از ۱۰ سال تجربه در توسعه فرآیند منحصر به فرد و ثبت شده به نام تبدیل بی‌هوازی حرارتی (TAC) دارند. این شرکت دو کارخانه بازیافت مواد شیمیایی را در آلمریا و سویا دارد که  به ترتیب از سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ فعال هستند.

این کارخانه سالانه ۳۳ هزار تن زباله پلاستیکی را پس از مصرف فرآوری و تبدیل خواهد کرد که در غیر این صورت این پلاستیک‌ها برای دفن زباله یا سوزاندن به مکان‌های خاص منتقل می‌شوند. انتظار می‌رود این کارخانه در اوایل سال ۲۰۲۵ به بهره‌برداری برسد و TACOIL برای تولید پلیمرهای با کیفیت بالا در واحدهای تولیدی توتال انرژی در اروپا، پس از آزمایش موفقیت‌آمیز فرآوری در واحد پتروشیمی ‌توتال در آنتورپ، مورد استفاده قرار گیرد. پلیمرهای بازیافتی با خواصی مشابه با پلیمرهای بکر، برای استفاده در صنایع غذایی، مانند ظروف بسته‌بندی مواد غذایی انعطاف‌پذیر و سفت، مناسب خواهند بود.

انرژی پلاستیک و توتال انرژیز هر دو به طور جدی متعهد به توسعه بازیافت پلاستیک برای رسیدگی به موضوع زباله‌های پلاستیکی و ایجاد یک اقتصاد دورانی در اروپا و در سطح جهان هستند. در راستای این تعهد، این دو شرکت در سپتامبر ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری مشترکی را برای ایجاد یک مرکز تبدیل زباله پلاستیکی با ظرفیت ۱۵ هزار تن در سال در پلتفرم مواد خام توتال انرژیز Grandpuits در فرانسه اعلام کردند. انتظار می‌رود این پروژه در سال ۲۰۲۳ به بهره‌برداری برسد. علاوه بر این، پلاستیک انرژی، شرکت Freepoint Eco-Systems و توتال انرژیز در اکتبر ۲۰۲۱ یک مشارکت استراتژیک برای راه‌اندازی یک کارخانه بازیافت مشابه برای بازیافت ۳۳ هزار تن زباله پلاستیکی در سال در شهر تگزاس، ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که انتظار می‌رود تا اواسط سال ۲۰۲۴ عملیاتی شود. طبق این قرارداد، TACOIL توسط توتال انرژیز در واحدهای تولیدی در تگزاس تبدیل خواهد شد.

کارلوس مونرئال، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت انرژی پلاستیک، در این خصوص اظهار کرد: خوشحالیم که افتتاح یکی از کارخانه‌های جدید انرژی پلاستیک در اسپانیا در ذیل یک قرارداد همکاری جدید با شریک دیرینه خود، توتال انرژیز را اعلام کنم. این کارخانه بازیافت جدید در مقیاس بزرگ، تاسیساتی تاثیرگذار برای مجموعه فعلی کارخانه‌های عملیاتی ما در اسپانیا خواهد بود و امکان افزایش میزان پلاستیک‌های فرسوده‌ای را که می‌توانیم در اروپا بازیافت کنیم، فراهم می‌آورد. این پروژه جدید با انرژی پلاستیک در اسپانیا به دنبال دو پروژه همکاری اعلام شده در فرانسه و ایالات متحده است.

والری گاف، معاون ارشد پلیمر در شرکت توتال انرژیز در این خصوص اظهار کرد: این پروژه‌ها به مقابله با چالش اقتصاد دورانی و جاه‌طلبی ما برای تولید ۳۰درصد پلیمرهای بازیافتی و تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ کمک می‌کنند. اقتصاد دورانی یا چرخشی که اغلب به آن Circularity نیز گفته می‌شود، یک نظام اقتصادی است که هدف آن کمینه کردن ضایعات و بیشترین استفاده از منابع است. این رویکرد بازسازی‌کننده در مقابل رویکرد سنتی اقتصاد خطی قرار می‌گیرد که در آن مدل تولید به صورت دریافت مواد اولیه، تولید و دور انداختن است.

انرژی پلاستیک در حال حاضر دارای دو کارخانه بازیافت شیمیایی است که در اسپانیا در حال فعالیت هستند و یکی از معدود شرکت‌هایی در سراسر جهان است که TACOIL را از تبدیل زباله‌های پلاستیکی به جای سوخت‌های فسیلی در تولید پلاستیک‌های جدید به شرکت‌های مختلف فروخته است. این فناوری، در واقع، جدید نیست، اما تکامل‌یافته و بهبود‌یافته است و در کیفیت روغن بازیافتی خروجی، پیشرفت‌هایی حاصل شده که گاهی اوقات می‌تواند به عنوان یک ماده اولیه جدید برای ساخت پلاستیک با کیفیت بالا و همچنین به عنوان سوخت برای تولید انرژی مصرف شود. این روش همچنین اغلب یک رقیب مستقیم برای فرآیندهای بازیافت مکانیکی یا تبدیل زباله به انرژی محسوب می‌شود. تمرکز بر اقتصاد دورانی و فشار فزاینده برای دستیابی به اهداف بازیافت بالای پلاستیک، شرکت‌ها را به یافتن راه‌حل‌هایی برای تکمیل بازیافت همه پلاستیک‌های مکانیکی سوق داده است.

همچنین علاقه به این روش بازیافت منجر به ابهام‌زدایی تدریجی از این فرآیند شده است که اغلب در گذشته اشتباه گرفته می‌شد و با اتلاف انرژی ترکیب می‌شد. در این روش بازیافت مواد شیمیایی، در حقیقت زباله‌های پلاستیکی در محیطی بدون اکسیژن ذوب می‌شوند. در این روش پلاستیک را از طریق تبدیل آن به مونومرهای اصلی در هر فرآیند بازیافت ارتقا می‌دهند و آن را بی‌نهایت ایمن و قابل استفاده مجدد به عنوان یک محصول پاک و درجه یک می‌کنند. بازیافت شیمیایی، دیوکسین‌ها را تخلیه نمی‌کند و زباله‌های سمی ‌نیز ایجاد نمی‌کند و مستقیما به بهبود فرآیند بازیافت، امکان استفاده از محتوای بازیافتی در کاربردهای غذایی، بهبود مدیریت زباله و کربن‌زدایی اقتصادی کمک می‌کند.

شرکت توتال انرژیز یک شرکت جهانی چند‌انرژی است که انرژی‌های مختلفی را تولید و به بازار عرضه می‌کند که شامل نفت و سوخت‌های زیستی، گاز طبیعی و گازهای سبز، انرژی‌های تجدیدپذیر و برق هستند. این شرکت متعهد به تولید انرژی‌ای است که همیشه مقرون به‌صرفه‌تر، تمیزتر، قابل اطمینان‌تر و در دسترس افراد باشد. توتال  انرژیز که در بیش از ۱۳۰ کشور فعال است، همواره به موضوع بازیافت پلاستیک توجه ویژه‌ای داشته و توسعه پایدار را در تمام ابعاد آن در بطن پروژه‌ها و عملیات خود مدنظر قرار می‌دهد تا به رفاه عمومی ‌کمک کند.